راهکارهای ساده زیبایی چهره

راهکارهای ساده زیبایی چهره

از آرایش روزانه خسته شده اید ؟ آیا می خواهید بدون آرایش نیز زیبا بنظر برسید ؟ اکنون وقت آن رسیده که به پوست خود اجازه نفس کشیدن و استراحت بدهید و بجای آرایش کردن نکات زیر را رعایت کنید. در ادامه به راهکارهای ساده زیبایی چهره می پردازیم.

۱- برای سلامت پوست خود از درون شروع کنید.

بدین منظور باید ترکیبی از خواب کافی ، تغذیه مناسب و پرهیز از غذاهای نامناسب ، ورزش منظم و روتین مراقبت از پوست را رعایت کنید تا بتوانید سلامتی پوست خود را از درون تضمین کنید و پوستی بطور طبیعی شفاف و درخشان داشته باشید. از سوی دیگر در صورت وجود مشکلات پوستی مانند آکنه یا خشکی پوست به فکر درمان باشید چه با مراجعه به پزشک و چه استفاده از داروهای خانگی یا درمانهای پوستی.

۲- روتین مراقبت از پوست داشته باشید.

رعایت یک روتین مراقبت از پوست روزانه برای زیبایی چهره بسیار مهم است که باید بطور منظم انجام شود. در ابتدا باید با یک پاک کننده ملایم مختص پوست خود ، صورتتان را تمیز کنید تا کلیه آلودگی ها و گرد و غبار و چربی اضافی از روی پوست پاک شود. چرا که این آلودگی ها منجر به سرعت بخشیدن به روند پیری پوست می شود. همچنین از مرطوب کننده متناسب و سازگار با پوست خود استفاده کنید و در صورت خشک بودن پوستتان از روغن صورت و مرطوب کننده کرمی و غلیظ کمک بگیرید.

افزون بر این سرم اسید هیالورونیک را برای آبرسانی به پوست بکار بگیرید که هم برای آبرسانی پوست خشک و هم پوستهای چرب و مستعد آکنه مناسب است. از طرفی قبل از رفتن به بیرون از منزل با کرم ضد آفتاب با SPF+30 پوست خود را بیمه کنید. همچنین برای روتین مراقبت از پوست هفتگی از لایه بردارهای پوست به منظور حذف سلولهای مرده و درخشان شدن پوست استفاده کنید. لازم به ذکر است که از تغییر مکرر محصولات مراقبت از پوست اجتناب کنید تا شاهد واکنش های نامطلوب و عوارض جانبی پوستی نباشید.

همچنین در مراقبت از پوست روزانه خود ماساژ را فراموش نکنید چرا که منجر به افزایش گردش خون در صورت و سفت و انعطاف پذیر کردن پوست می گردد. در نهایت می توانید ماهی یکبار پاکسازی پوست در منزل یا فیشیال تخصصی صورت در کلینیک زیبایی را تجربه کنید.

۳- به ابروها و پوست دور چشم خود رسیدگی کنید.

بدین جهت می توانید به ابروی خود حالت دهید و یک ابروی کاملا کوتاه و یا برعکس بزرگ و پر رنگ داشته باشید و یا می توانید ابروهایتان را رنگ کنید. از طرفی فر مژه یا اکستنشن مژه برای برجسته کردن چشمانتان بسیار مهم است. همچنین در صورتی که سیاهی یا پف زیر چشم دارید ، باید از کرم زیر چشم شبانه و یا داروهای خانگی نظیر چای کیسه ای کمک بگیرید تا این مشکلات رفع شود.

۴- همیشه آراسته باشید.

با مراجعه به سالن های زیبایی و انجام پدیکور و مانیکور حس عالی در خود ایجاد کنید. همچنین برای حذف موهای ناخواسته می توانید به کلینیک زیبایی بروید و از لیزر موهای زائد برای داشتن پوستی صاف و بدون مو کمک بگیرید. بدین ترتیب با انجام این موارد علاوه بر احساس رضایت و شادی درونی ، چهره تان هم شاداب تر و جذاب تر خواهد شد.

۵- از لبخندتان محافظت کنید.

لبخند در صورت یکی از ارکان مهم زیبایی چهره است که باید با لایه برداری منظم از لب ، مصرف بالم و مرطوب کننده لب ، رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن و … از آن مراقبت کنید.

۶- رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

برای داشتن پوست و مویی سالم ، رعایت رژیم غذایی متعادل ضروری بوده که باید بدین جهت پروتئین ، پری بیوتیک ( برای سلامت روده و داشتن پوستی سالم ) و ویتامین کافی مصرف کنید و میوه و سبزی تازه برای دریافت مقدار زیادی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود داشته باشید. از طرفی با مصرف آب فراوان باعث هیدراته شدن پوست شوید و برای سم زدایی بدن و پوست هم می توانید از نوشیدنی چای سبز کمک بگیرید.

۷- خواب کافی داشته باشید.

خوابیدن به روش زیبایی بدین معناست که به اندازه کافی و در زمان مناسب بخوابید که بین ۶ تا ۸ ساعت از ساعت 10-11 شب تا 6-7 صبح می باشد و از سیاهی پوست و پف دور چشم پیشگیری کرده و باعث افزایش تولید پروتئین کلاژن در پوست می گردد که این پروتئین عامل اصلی انعطاف پذیری و سفت شدن پوست و در نهایت جوانسازی پوست است. همچنین از روبالشی ساتن یا ابریشم به منظور اصطکاک و خشکی کمتر پوست و مو استفاده کنید.

۸- ورزش روزانه را فراموش نکنید.

حداقل روزی 30 دقیقه ورزش کنید ، باشگاه بروید و یا بدوید. چرا که ورزش روزانه نه تنها باعث افزایش گردش خون می شود ، بلکه در ایجاد تعادل هورمونی و دفع سموم از بدن کمک بسزایی می کند. بدین ترتیب در دراز مدت این موارد باعث ایجاد پوستی سالم و زیبا می شوند.

۹- استرس را دور کنید.

برای دوری از استرس از مدیتیشن و تمرینات تنفسی کمک بگیرید تا اعتماد به نفستان بالا رود ، آرامشتان حفظ شده و استرس از شما دور شود. از سوی دیگر برای نگاه کردن به دنیای درون خود وقت کافی بگذارید و در درون خود احساس خوبی داشته باشید تا چهرتان نیز در اثر احساس درونی خوب زیباتر شود چرا که چهره و صورت آینه ذهن تان است و هر چه در ذهتنان بگذارد بر چهرتان نیز تاثیر گذار است ، پس چه بهتر که درونی زیبا و به تبع چهره زیباتری داشته باشید.

۱۰- خوب لباس بپوشید.

بمنظور داشتن اعتماد بنفس کافی و ایجاد احساس مثبت لباسها و کفشهای خوب و راحت در رنگهای متناسب با پوست خود بپوشید تا زیباتر بنظر برسید. اکسسوری هایی نظیر گردنبند ، گوشواره ، عینک آفتابی و … را برای زیباتر کردن ظاهر و استایلتان فراموش نکنید.

۱۱- با متخصص زیبایی مشورت کنید.

همان اندازه که در صورت ایجاد مشکلات جسمی یا روحی باید به متخصص مراجعه کرد ، برای رفع مشکلات پوستی هم نیاز به مشورت با متخصص زیبایی دارید. متخصصان زیبایی که عموما در کلینیک های زیبایی مشغول به کار هستند می توانند به شما کمک کنند و از درمانهای مختلف نظیر پاکسازی پوست برای رفع خشکی پوست یا آکنه و … ، آنزیم تراپی پوست ، کربوکسی تراپی پوست و یا درمانهای جوانسازی پوست همچون هایفوتراپی یا آر اف تراپی استفاده کنند.

از سوی دیگر در صورت بالا رفتن سنتان و ایجاد چین و چروک های عمقی تزریق ژل ، تزریق مزوژل ، تزریق بوتاکس ، تزریق پی آر پی و … نیز از روشهای توصیه شده متخصصان زیبایی در داشتن چهره زیبا می باشد.

سخن آخر

از آنجا که ممکنست به دلایل زیادی بخواهید برای مدتی بدون آرایش بیرون بروید و یا حتی همیشه بدون آرایش باشید ، نکات بالا را برای مراقبت از پوست و سرمایه گذاری برای سلامت و بهبود کلی پوست شما ذکر کردیم. امید آنکه نکات بالا شروعی تازه برای زیبایی چهره تان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *