کاربرد انواع شیلنگ آب و تجهیزات آبیاری

آیا تجهیزات آبیاری شما برای راه‌اندازی یک باغچه کوچک کامل است؟ در دو سال اخیر با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی آن ۵ درصد واردات هم به تولید داخلی مبدل شده است. با این آمار به‌زودی شاهد ممنوع شدن واردات تجهیزات کشاورزی و تمدید نشدن مجوز ۱۸ شرکت واردکننده در این زمینه هستیم.

انواع شیلنگ آب

آیا از تنوع شیلنگ‌های آب خبر دارید؟ شیلنگ آب جزو ابزارهای اساسی و کاربردی به شمار می‌رود که برخی از نیازهای انسان به آن گره‌خورده است. اگر به دنبال شیلنگ آب هستید؛ اما نمی‌دانید که کدام یک به خوبی نیاز شما را برطرف می‌کند، ادامه مقاله برای شماست.

شیلنگ آب خرطومی

احتمالاً تاکنون نام شیلنگ خرطومی را شنیده‌اید. شیلنگ خرطومی یکی از انواع شیلنگ‌ها است که به انعطاف‌پذیری بالا در بین تجهیزات آبیاری شناخته می‌شود. شما می‌توانید این شیلنگ را در ابعاد و سایزهای مختلف، متناسب با نیاز خود تهیه کنید. این نوع شیلنگ‌ها مقاومت بسیاری بالایی در برابر حرارت و گرما دارند.

بنابراین، اگر در محیط گرمسیر زندگی می‌کنید، پیشنهاد ما به شما شیلنگ خرطومی است. کشاورزان به دنبال شیلنگی هستند که بتوانند مدت زیادی را در طول روز از آن استفاده کنند و دیگر نگران فرسوده شدن آن نباشند، این محصول بهترین گزینه برای این دسته از افراد است.

شیلنگ خرطومی جزو بهترین تجهیزات آبیاری است؛ زیرا هیچ محدودیتی را در آبیاری محصولات ایجاد نمی‌کند و شما به‌راحتی می‌توانید آن را به مسیرهای مختلف برای آبیاری هدایت کنید.

کاربرد انواع شیلنگ آب و تجهیزات آبیاری

شیلنگ آب کشاورزی

قطعاً شما هم از اهمیت آب‌های زیرزمینی آگاه هستید؛ بنابراین، در حوزه کشاورزی باید از شیلنگ‌هایی استفاده کنید که از هدر رفتن آب جلوگیری کند. شیلنگ کشاورزی یکی از بهترین شیلنگ‌های موجود است که در حوزه کشاورزی از آن استفاده می‌شود.

کیفیت این محصول مثال‌زدنی است و نور خورشید و باران منجر به از بین رفتن آن نمی‌شود. مقاومت بالایی که این شیلنگ در برابر شرایط محیطی دارد، منجر به کاهش مصرف آب شده و هزینه‌ها را به خوبی کاهش می‌دهد. شیلنگ کشاورزی آب را به صورت یکسان به تمامی بخش‌های زمین کشاورزی می‌رساند.

تنوع شیلنگ‌های کشاورزی بالا است و به چند دسته تقسیم می‌شوند. شیلنگ آب قطره‌ای نمونه‌ای از این تجهیزات آبیاری است که اغلب کشاورزان برای آبیاری قطرهای از آن استفاده می‌کنند.

شیلنگ آب خانگی

یکی از کاربردی‌ترین انواع شیلنگ‌ها، شیلنگ آب خانگی است که تعداد مصارف بالایی دارد و جزو پرفروش‌ترین‌ها است. شما برای شستشوی حیاط، آبیاری گل‌وگیاه، شستشوی منزل و… از شیلنگ آب خانگی استفاده می‌کنید. این شیلنگ‌ها کیفیت خود را در برابر نور از دست نمی‌دهند.

هر یک از این شیلنگ‌های خانگی ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید با شرایط محیطی که در آن تجهیزات آبیاری استفاده می‌شود، همخوانی داشته باشد. برای مثال: شیلنگ‌های که در باغچه‌های خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، با شرایط محیط تطابق زیادی دارند و بسیار مقاوم هستند.

شیلنگ آب صنعتی

شیلنگ‌های آب محدود به شیلنگ کشاورزی و خانگی نیست، بلکه شیلنگ صنعتی را نیز دربر می‌گیرد. برای مصارف صنایع و کارخانه‌ای نمی‌توان از شیلنگ‌های کشاورزی استفاده کرد؛ زیرا قابلیت‌های متفاوتی دارند و از مقاومت کمتری برخوردار هستند.

شیلنگ صنعتی با استفاده از به‌روزترین استانداردهای دنیا طراحی و تولید می‌شود و در مقایسه با محصولات مشابه کیفیت بالاتری دارد. بیشترین کاربرد شیلنگ‌های صنعتی در صنایع مادر و کارخانه‌های بزرگ خلاصه می‌شود و به‌راحتی مواد را از یک مکان به مکانی دیگر منتقل می‌کنند.

نکته جالبی که در این تجهیزات آبیاری در رابطه با شیلنگ‌های صنعتی وجود دارد، این است که سرعت انتقال مواد و مایعات به ساختار داخلی و مواد مرغوب استفاده شده در شیلنگ بستگی دارد. پلاستیک استفاده شده در این شیلنگ جزو مرغوب‌ترین‌ها است.

نکات مهم در هنگام خرید شیلنگ آب

به نظر شما در هنگام خرید تجهیزات آبیاری باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اگر درباره ویژگی‌های شیلنگ باکیفیت اطلاعاتی دارید و می‌دانید که چه جنسی خوب است چه جنسی بد، خرید خوبی را خواهید داشت. خرید خوب ملزم به رعایت نکاتی است.

نکات مهم در هنگام خرید شیلنگ آب

جنس بدنه شیلنگ آب

مهم‌ترین نکته در خرید شیلنگ توجه به جنس بدنه محصول است. اغلب جنس‌های شیلنگ آب از پی‌وی‌سی، پلاستیک و لاستیک هستند. این محصول از چند لایه تشکیل می‌شود که در اکثر مواقع لایه بیرونی را از پی‌وی‌سی تشکیل می‌دهند تا در برابر پارگی و نشتی مقاومت کند.

اندازه طول شیلنگ آب

طول شیلنگ یکی دیگر از کلیدی نکات در حین خرید تجهیزات آبیاری است که باید باتوجه‌به نیاز خود به آن توجه کنید. طول شیلنگ آب از ۱ متر تا ۵۰ متر است. شما باید برای مصارف خانگی از شیلنگ‌هایی که طول کمتری دارند، استفاده کنید تا مانع انجام فعالیت‌هایتان نشود.

اندازه قطر شیلنگ آب

به نظر شما مورد بعدی که در حین خرید شیلنگ باید به آن دقت کرد، چیست؟ قطر شیلنگ دارای انواع مختلفی است. هر چقدر قطر شیلنگ بیشتر باشد، آب بیشتری از خروجی شیلنگ خارج می‌شود. خریدار باید به این موضوع دقت کند تا با ما مشکل مواجه نشود.

نخ دار بودن شیلنگ آب

یکی از ویژگی‌های شیلنگ خوب کی می‌توانید در حین خرید به آن توجه کنید، نخ دار بودن آن است. وجود این نخ در شیلنگ‌های آبیاری منجر به استحکام و ماندگاری بالای شیلنگ می‌شود. شما می‌توانید از شیلنگ‌های نخ دار مدت زمان بیشتری استفاده کنید.

مقاومت شیلنگ آب

برخی از شیلنگ‌ها مقاومتی در برابر فشار ندارند و به‌راحتی دچار پارگی می‌شوند. در هنگام خرید تجهیزات آبیاری بهتر است فشار کاری شیلنگ را بررسی کنید و شیلنگی را انتخاب کنید که از درجه مقاومت بالایی برخوردار باشد.

نکات مهم نگهداری از شیلنگ آب

آیا می‌دانید که برای افزایش عمر مفید شیلنگ آب چه کار باید کرد؟ انجام برخی از کارها باعث می‌شود که شیلنگ زودتر در معرض فرسودگی قرار بگیرد. شما می‌توانید روند فرسودگی را کندتر کنید.

در مرحله اول باید بعد از هر بار استفاده، شیلنگ را از آب‌های اضافی تخلیه و آن را به صورت حلقه‌ای جمع‌آوری کنید. برای اینکه شیلنگ دچار پارگی نشوند، از زدن و کشیدن ناگهانی آن خودداری کنید. در فصل‌های زمستان و تابستان نباید تجهیزات آبیاری را در معرض سرما یا آفتاب قرار دهید.

گاهی اوقات به‌خاطر جابه‌جایی بخشی از شیلنگ در قسمت بست تا می‌خورد. بهتر است در حین استفاده این موضوع را بررسی کنید. شیلنگ‌ها برای جابه‌جایی مواد خیلی گرم و شیمیایی مناسب نیستند، پس بهتر است که استفاده نکنید.

دمای محیط نگهداری از شیلنگ باید حدود ۱۵ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و خشک و تمیز باشد. از کشیده شدن شیلنگ بر روی سطح سخت به شدت جلوگیری کنید؛ زیرا باعث سابیده شدن آن می‌شود و به مرور نشتی می‌دهد. عمر مفید یک شیلنگ بین ۵ تا ۱۰ سال است.

به‌هیچ‌عنوان شیلنگ‌ها را به‌جای یکدیگر استفاده نکنید. هر یک از شیلنگ‌ها با ویژگی‌های خاص خود ساخته شده‌اند و تعویض آنها منجربه آسیب به تجهیزات آبیاری می‌شود.

تهران شیلنگ؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع شیلنگ در ایران

تهران شیلنگ؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع شیلنگ در ایران

کمتر تولیدکننده‌ای پیدا می‌شود که در زمینه تولید شیلنگ بیش از نیم قرن سابقه داشته باشد! تهران شیلنگ یکی از این تولیدکننده‌ها است که جزو برترین تولیدکننده‌های شیلنگ در ایران محسوب می‌شود و کیفیت فوق‌العاده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و قیمت شیلنگ کشاورزی آن بسیار مناسب است.

مجموعه ما در تلاش است که در زمینه تولید و پخش انواع شیلنگ‌های کشاورزی، شیلنگ لاستیکی، صنعتی، هیدرولیکی، پالایشگاهی و شیلنگ اکسیژن هیچ رقیبی نداشته باشد و سابقه درخشانی را در زمینه واردات و صادرات بسازد. این تولیدی ارسال به سراسر ایران دارد؛ بنابراین، می‌توانید با خیال راحت ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *