معرفی ۱۲ گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

در ادامه به معرفی ۱۲ گیاه آپارتمانی مناسب نور کم که با شرایط نوری محدود سازگار هستند می‌پردازیم. گیاهان علاوه بر زیبایی محیط خانه و بهبود کیفیت هوا، در احساس آرامش و نشاط افراد خانواده کاربردی اساسی دارند.

نبود نور کافی مانعی برای سرسبزی منزل شما نیست. در ادامه به بررسی ۱۲ گیاه آپارتمانی مناسب نور کم می‌پردازیم.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۱. لاکی بامبو، خوشبختی بی‌پایان

ساقه‌هایی بلند و نازک با برگ‌هایی خزه‌وار که به نور کم سازگاری خوبی دارند. بامبو توانایی جذب آلاینده‌هایی همچون فرمالدئید، بنزن و تولوئن را داراست که در تسویه هوای منزل نقش مهمی دارند.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۲. پپرومیا یا همان قاشقی، برگ‌هایی همیشه سبز

زادگاه گیاه قاشقی در جنگل‌های نسبتا تاریک است و به نور کم سازگاری خوبی دارد.

نگهداری از قاشقی بسیار ساده است، نیاز کمی به آب و نور دارد؛ ولی در نظر داشته باشید که باید در برابر سرما محافظت شود.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۳. برگ عبایی، مقاومت آهنین

تنوع و زیبایی برگ‌های این گیاه، زیبایی محیط را خارق‌العاده می‌کند. عمر طولانی با نیاز حداقلی به نور و آب، می‌تواند تا مدت‌ها خشکی را تحمل کند.

نکته: در تابستان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۴. دیفن باخیا، سفیر برزیلی خوش خط‌ و خال

برگ‌هایی زیبا و بزرگ با الگوهای جذاب، یک زینت تمام عیار برای فضاهای داخلی است.

به نور متوسط و کم سازگاری دارد و از نور مستقیم آفتاب بیزار است. یادتان نرود که دیفن باخیا به آبیاری منظم و خاک همیشه مرطوب نیاز دارد.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۵. آگلونما، آسیایی همیشه‌سبز

از بهترین تصفیه کننده‌های هوا که دشمن سم‌هایی همچون آمونیاک، بنزن و فرمالدئید است. برگ‌های مستطیلی شکل نیزه‌ای و رو به پایین که در گونه های مختلفی همچون برفی(سفید)، بلک و سوزی ظاهری خاص و زیبا دارند.

آگلونما به آبیاری منظم نیاز دارد و به آب فراوان حساس است. مواقعی که سطح رویی خاک خشک شده باشد، بهترین زمان برای آبیاری است.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۶. کالاتیا ماکویانا، طاووس هنرمند برزیلی

از گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم که در جنگل‌های تاریک، بارانی و مرطوب رشد می‌کند. گیاهی گرمسیر که به مراقبت‌ جدی نیاز دارد. در نزدیکی پنجره پوشیده شده با پرده به خوبی رشد میکند.

نکته: سعی کنید در زمستان جایگذاری خوبی را برایش در نظر بگیرید؛ زیرا به دمای پایین‌تر از ۱۸ درجه حساسیت بالایی دارد.

کالاتیا حدودا به آبیاری زیادی نیاز دارد و به املاح موجود در آب حساسیت جدی دارد، حداقل یک روز بگذارید آب در ظرفی بماند و پس از ته‌نشینی املاح، گیاه را آبیاری کنید.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۷. زاموفیلیا، آفریقایی با وقار

برگ‌های گوشتی چرمی‌وار، ظاهری شیک و تماشایی دارند، از گیاهان شناخته شده که در طراحی داخلی به‌وفور استفاده می‌شود. به نور کم مقاوم است، اما در نور متوسط با نشاط‌ می‌شود. نگهداری از زاموفیلیا آسان است و هر دو یا سه هفته یکبار نیاز به آبیاری دارد.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۸. سانسوریا، شمشیر کهن

نمادی از پشتکار و پایداری که بسیار مقاوم است و رشد عمودی دارد. سانسوریا فضای زیادی از خانه شما را اشغال نمی‌کند. علاوه بر دفع سموم هوا، در شب هم تولید اکسیژن می‌کند تا خوابی آرام را تجربه کنید. مقاومت خوبی به نور کم دارد اما نور متوسط برایش بهتر است.

هر هفته یکبار در تابستان و دو هفته یکبار در زمستان نیاز به آبیاری دارد.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۹. نخل شامادورا، محبوب آپارتمان‌نشین

با فضاهای داخلی و نور کم سازگاری دارد، علاوه بر زیبایی خارق‌العاده، قدرت بالایی در تصفیه هوا دارد. این گیاهِ سایه‌دوست، جزو گیاهان آپارتمانی قدبلند به‌حساب می‌آید.

به آبیاری زیاد، بسیار حساس است، بهترین زمان برای آبیاری نخل شامادورا خشکی خاک سطحی گلدان است؛ می‌توانید به اندازه یک بند انگشت خود را در خاک فرو کنید و پس از اطمینان از خشکی خاک، گیاه را آبیاری کنید.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۱۰. شفلرا، شبه فرازمینی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت شفلرا نگهداری آسان است. به راحتی و با رعایت چند نکته می‌توانید این گیاه زیبا را در منزل داشته باشید.

به نور کم مقاومت خوبی دارد ولی نمونه ابلق این گیاه برای حفظ ظاهر زیبای خود به نور بیشتری نیازمند است، یادتان نرود هفته‌ای یکبار گلدان را بچرخانید تا همه برگ‌ها به‌خوبی در معرض نور باشند.

شفلرا ترجیح می‌دهد خاک همیشه مرطوب داشته باشد، در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان، هفته‌ای یکبار گیاه‌تان را آبیاری کنید.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۱۱. ورزیا، مشعل آتشین خانه

یکی از گیاهانی که می‌تواند دکوراسیون منزل را دگرگون کند، برگ‌های صاف و همیشه سبز، با گل‌های شبه آتش، زیبایی بدون وصفی برای منزل شما به ارمغان می‌آورند.

با نور متوسط سازگاری خوبی دارد اما به جابجایی زیاد حساس است.

گیاه را هفته‌ای دو بار آبیاری کنید، برای نشاط بیشتر گیاه می‌توانید آن را همه‌روزه اسپری کنید.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

۱۲. کاکتوس، سرسختی بی‌حد و مرز

با کمترین میزان نور و آب هم از رشد دست نمی‌کشد، حتی در برابر سرما هم تاب می‌آورد. این گیاه بهترین انتخاب برای افراد پر مشغله اما گیاه‌دوست است.

 کاکتوس ها در انواع مختلفی در دسترس هستند، مطمئن باشید حتما یکی از آنها شما را مجذوب خود می‌کند. برای رشد بهتر در تابستان هفته‌ای یکبار و در زمستان دوهفته یکبار گیاه را آبیاری کنید.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *