افزایش آمار جراحی های زیبایی سینه در بانوان

افزایش آمار جراحی های زیبایی سینه در بانوان

دانش بشر در زمینه های مختلف از جمله ابداع روش های نوین برای زیباتر نمودن و بهتر جلوه دادن اندام ، در حال رشد قابل ملاحظه ای است ؛ روش هایی که تحولات رخ داده در آن تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله تغییر نوع نگرش و تغییر جهت پیدا کردن تفکرات و تابوشکنی نیز بوده و باعث بروز بیشتر حس ذاتی جمال دوستی در انسان شده است. پیشرفت ها در علوم پزشکی در عصر حاضر باعث شده است که انسان بتواند در ارتقا دادن زیبایی های ظاهری خود دخل و تصرف بیشتری داشته باشد و به واسطه همین پیشرفت ها هر ساله شاهد رقم بالایی از جراحی های زیبایی مختلف همچون جراحی لیفت و کاشت پروتز سینه هستیم که متقاضیان در هر سن و سالی ، از طرفداران آن بوده و به واسطه بهره گرفتن از این جراحی ها ، به رفع ایرادات در نواحی مختلف بدن خود پرداخته اند.

پرطرفدارترین جراحی های زیبایی

 برخی از پروسیجرهای زیبایی از قبیل لیفت پستان و پروتز سینه از جمله پروسیجرهای زیبایی هستند که می توان گفت بالاترین رقم مورد استقبال قرار گرفتن را به خود اختصاص داده و در راس لیست پر طرفدارترین پروسیجرهای زیبایی قرار گرفته اند. آمار ژورنالیستی مربوطه به این فرایندهای زیبایی نشان می دهد که ایده های خلاقانه مدرن ارتقای زیبایی در جامعه متمدن امروزی ، آرایش سبک زندگی را نیز تغییر داده و باعث شده است که آنچه زمانی به عنوان تابو ، پنهان نگه داشته می شد ، امروزه بعنوان یک هنجار ، به شکلی همنوا از سوی همگان ، پذیرفته شده و به شکلی ملموس در سطح جوامع ، توسعه پیدا کند.

عوامل موثر در بالا رفتن آمار جراحی زیبایی سینه در بانوان

اکتساب حس رضایت از ظاهر و حس اعتماد به نفس ، یکی از سرمایه هایی است که در گرو این رشد و گسترش ارزش گذاشتن برای زیبایی ظاهری به دست می آید. جراحی های زیبایی سینه  ، به واسطه اجرایشان در سایه تکنیک های مدرن و پیشرفته ، نه تنها ضرری برای سلامت افراد ندارد بلکه با بالا بردن سطح جذابیت فیزیکی ، حس رضایت بیشتری را در فرد ایجاد می کند که خود یک حس ارزشمند محسوب می شود. داشتن تصور منفی از شکل فیزیکی بدن و حس ناخوشایند برازنده نبودن لباس بر روی بدن و محروم شدن فرد از پوشیدن لباس های مورد علاقه و لذت بردن از آن ، بدون شک می تواند تاثیرات منفی را بر روی روحیات فرد بر جای گذارد. امروزه شبکه های مجازی این فرصت را بوجود آورده تا اقشار مختلف ، در آن به تبادل ایده ها و افکارشان بپردازند و از این اطلاعات ، متناسب با زندگی فردی و اجتماعی شان استفاده کنند و از آن بعنوان منبعی برای دریافت الگوهایی مثبت در راستای مدیریت بدن و ظاهر خود بهره ببرند. دستیابی به برخی اهداف ایده آل در مورد ظاهر ، که از طریق رژیم غذایی یا فعالیت های ورزشی ، قابل تحقق نیست ، به مدد ظهور جراحی های زیبایی ، به امری دست یافتنی تبدیل شده و با بهره بردن از آن ، افراد توانسته اند از شر بسیاری از ایرادات ظاهری که دغدغه های بزرگی برای آنها بوده است ، خلاص شوند.

اهمیت جراحی های زیبایی سینه در زنان از نگاه روانشناسی

از منظر روانشناسی نیز علت عمده روی اوردن به این جراحی ها ، موثر بودن این روش های جراحی در ایجاد حس عزت نفس بیشتر و فروکش کردن بخش عمده ای از تنش هایی است که فرد به دلیل نارضایتی از ظاهر ، در خودش با آنها درگیر می شود.

پیشرفت های علمی و پزشکی و به وجود امدن متدهای جدید و متنوع و کارامد در حوزه جراحی های زیبایی و خلق نتایجی حقیقتاً تحسین برانگیز به دست جراحان ماهر و با تجربه حوزه زیبایی ، باعث شده است افرادی که قصد دارند با قرار گرفتن در زیر تیغ جراحی ، به رفع ایرادات ظاهری خود و ارتقا دادن زیبایی فیزیکی شان بپردازند ، در تصمیم گیری ، با شرایط هموارتری روبرو شوند.

اثرات درمانی جراحی های زیبایی

از جنبه زیبایی های ظاهری و فیزیکی این جراحی های زیبایی که بگذریم ، برخی از آنها ، تاثیرات درمانی نیز برای فرد به همراه دارند. برای مثال ، جراحی لیفت سینه برای افرادی که دچار افتادگی سینه هستند و به واسطه این افتادگی ، از مشکلاتی از قبیل عفونت های پوستی رنج می برند ، می تواند ارمغان آور یک راهکار درمانی ثمر بخش باشد. یا افرادی که به دلیل تاثیرات غیر قابل پیشگیری بالا رفتن سن ، یا در پی تاثیرات منفی بارداری یا شیردهی بر روی شکل ظاهری سینه ها ، دچار ایجاد تغییر شکل های ناخوشایند در سینه ها شده اند ، می توانند با بهره بردن از جراحی پروتز سینه به شکل و ظاهری جوان و جذاب در سینه ها دست پیدا کنند.

هدفمند بودن در جراحی زیبایی

بدیهی است که جراحی های زیبایی علیرغم تاثیرات مثبت خود ، نباید با یک نگاه افراط گرایانه نگریسته شوند. شعار واحد تمام جراحان زیبایی ماهر و با تجربه که منافع بیمار برای آنها در اولویت امر قرار دارد این است که جراحی زیبایی باید در صورتی گزینش شود که بتواند منافع قابل ملاحظه ای برای فرد به همراه داشته باشد و در جهت ارتقا دادن زیبایی ظاهری کاملاً طبیعی پیش برود و به هیچ عنوان به نوعی اعتیاد تبدیل نشود. از همین رو ، جراحان زیبایی در طول جلسات مشاوره با بیمار ، به بررسی هدف جراحی از جنبه روانشناختی می پردازند و از بیمار ، درباره هدف او برای گزینش یک جراحی زیبایی بالقوه سوال می کنند. عواملی از قبیل مد گرایی ، تاثیر پذیری از دوستان یا بدریخت انگاری افراطی، می تواند ناشی از یک سری اختلالات روانی در برخی افراد بوده و به همین دلیل ، از نظر یک جراح زیبایی متعهد ، چنین فردی ، یک داوطلب ایده ال محسوب نمی شود. همچنین فرد نباید با هدف دستیابی به یک شخصیت نمایشی به دنبال انجام جراحی های زیبایی باشد بلکه باید از یک نگرش عمیق در خصوص ابعاد مثبت ، به این پروسیجرها بنگرد.

منبع : دکتر رجب پور

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت لایف کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *