کنسرو غذاهای آماده در سفر: همراهی ایده‌آل برای مسافران

زمانی که آماده سفر می‌شوید بزرگترین چالش تهیه غذای سالم و مقوی است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید برای سفرهای چند روزه یا طبیعت گردی چه غذاهایی مناسب هستند؟ هر چند رستوران‌های شهری و بین راهی زیادی آماده خدمات دهی هستند اما اگر بخواهید هزینه سفر خود را کمتر کنید و غذای سالم‌تری هم بخورید، غذاهای کنسروی پیشنهاد می‌شوند. انواع کنسرو غذاهای آماده به دلیل حمل و نگهداری آسان، انتخاب مناسبی برای سفر هستند. از چند کنسرو تن ماهی، انواع خوراک‌ها، لوبیا و حتی سبزیجات کنسروی می‌توانید برای تهیه انواع ساندویچ‌ها استفاده کنید. حتی خورش‌ها و برنج‌های کنسروی و آماده یک غذای دلچسب و خوشمزه برای سفر شما خواهند بود.

چرا غذاهای کنسرو برای مسافرت انتخاب مناسبی است؟

غذاهای کنسروی متنوعی در اکثر خواربار فروشی‌ها با قیمت مناسب در دسترس هستند. کنسرو‌ها جای کمی می‌گیرند و خارج از یخچال نیز قابل نگهداری هستند. این ویژگی‌ها کنسروها را برای مسافرت به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده‌اند.

اگر بخواهیم فواید کنسرو برای سفر را بگوییم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کم جا بودن و حمل آسان، شاید مهم‌ترین دلایل انتخاب کنسرو برای سفر باشند. اندازه جمع و جور این غذاها، ذخیره و بسته بندی آن‌ها را در کوله پشتی یا چمدان آسان می‌کند. بنابراین چند قوطی غذای کنسروی برای سفرهایی که پیاده‌روی طولانی دارد پیشنهاد می‌شود.

  • دلیل مهم دیگر انتخاب غذای کنسروی برای سفر، آماده‌سازی آسان آن‌ها‌ است. این غذاها کاملا آماده خوردن هستند یا حداکثر نیاز به گرم شدن دارند. برخی از کنسروها را می‌توانید سرد هم مصرف کرد. حتی نیازی نیست که غذا را داخل بشقاب یا ظرف دیگری بریزید و داخل همان قوطی قابل استفاده است. در این صورت در وقت شما صرفه جویی می‌شود و بیشتر به گشت و گذار می‌رسید.

  • یکی از بزرگترین مزایای کنسروها، ماندگاری طولانی مدت آن‌هاست. این غذاها طوری طراحی شده‌اند که کیفیت خود را در طولانی مدت حفظ می‌کنند. کنسروها نیازی به یخچال ندارند و خارج از یخچال در دمای مناسب ماندگاری بالایی دارند. بنابراین، زمانی که در سفر به یخچال دسترسی ندارید با کمک کنسروها می‌توانید غذاهای متنوعی برای خود و همسفرانتان تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که کنسروها در مناطق گرم خارج از یخچال زود فاسد می‌شوند و باید در مکانی سرد نگهداری شوند.

  • با وجود کنسروها دیگر در مورد له یا فاسد شدن میوه‌ها و سبزیجات در حین حمل و نقل نگران نخواهید بود. قوطی‌های کنسروی کاملا پلمپ و محکم هستند و در برابر ضربه‌ها و تکان‌ها مقاومت دارند. پلمپ بودن کنسروها از تماس غذا با هوا و باکتری‌ها‌ جلوگیری می‌کند. این بدان معناست که می توانید کنسرو مورد علاقه خود را تهیه کنید و در طول ماجراجویی و سفر بدون نگرانی از خراب شدن از آن‌ها لذت ببرید.

  • غذاهای کنسروی طوری فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند که ارزش غذایی خود را حفظ کنند. بنابراین، در طول سفر مطمئن خواهید بود که مواد مغذی به بدنتان به اندازه کافی می‌رسد.

  • اگر عاشق آشپزی در طبیعت و سفر هستید، سبزیجات، تن ماهی و خوراک‌های کنسروی کار شما را برای پخت انواع غذاها آسان می‌کنند. زمانی که به ابزارهای معمولی آشپزخانه دسترسی ندارید با وجود این کنسروها آشپزی خیلی راحت‌تر می‌شود. کنسروها نیازی به شستشو، پوست کندن، خرد کردن یا پختن ندارند و فقط باید آن‌ها را باز کنید و غذای مورد نظر خود را درست کنید.

  • کنسروها برای شرایط اضطراری عالی هستند، زیرا برخی از آن‌ به هیچ وجه نیازی به گرم شدن ندارند. فقط باید یک قوطی را باز کنید و بلافاصله آن را میل کنید.

لیست بهترین غذاهای کنسروی برای مسافرت

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد این است که چه چیزی بخورید و چگونه آن را درست کنید. در سفر کنسروها در مقایسه با غذاهای تازه، گزینه بسیار ایده‌آلی هستند زیرا، کاملاً پخته هستند و فقط باید برای چند دقیقه گرم شوند. همچنین، کنسروها ارزش غذایی بسیار مشابهی با غذاهای تازه دارند. با کنسروها به سرعت سیر خواهید شد و یک افزودنی عالی برای تهیه غذاهای اصلی خواهید داشت.

گزینه های زیادی از انواع کنسروها به عنوان یک غذای مقوی و ساده برای سفر در دسترس هستند.

1.کنسرو سبزیجات:

سبزیحات کنسرو شده مانند نخود فرنگی، ذرت و هویچ یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر هستند. با این کنسروها می‌توان یک غذای عالی با ارزش غذایی بالا درست کرد. حتی این سبزیجات را می‌توانید به تنهایی به عنوان یک وعده اصلی نیز میل کنید. در واقع، مخلوط کردن هر گونه سبزیجات کنسرو شده با سایر مواد غذایی عالی خواهد بود.

2. سوپ کنسروی

انواع سوپ‌های آماده در سفر یک غذای فوری و خوشمزه به حساب می‌آیند و در هر زمانی از روز می توانید از آن‌ها لذت ببرید. زمانی که فقط به یک غذای سبک احتیاج دارید، این سوپ‌ها را فقط گرم کنید و نوش جان کنید.

3. برنج کنسروی

اگر در سفر هوس یک پلوی خوشمزه کردید انواع پلوهای کنسروی یک غذای دلپذیر برای شما خواهند بود. این پلوها در کنار انواع خوراک‌ها یا خورش‌ها خوشمزه‌تر می‌شوند.

4. خوراک‌های کنسروی

خوراک‌هایی مانند لوبیا و قارچ، کشک بادمجان، میرزا قاسمی برای تهیه ساندویچ‌های خوشمزه و سریع پیشنهاد می‌شوند. حتی می‌توان از مایه ماکارونی برای تهیه یک ماکارونی خیلی فوری استفاده کرد. الویه نیز به عنوان یک غذای کنسروی سرد ارزش غذایی بالایی دارد.

5. تن ماهی

کنسرو تن ماهی یکی از معروف‌ترین و ضروری‌ترین غذاهای سفری است. تن ماهی یک منبع عالی برای تامین پروتئين در مسافرت است. برخی از محبوب‌ترین ماهی‌های کنسرو شده برای مسافرت عبارتند از: کنسرو ماهی تن، کنسرو ماهی آزاد و کنسرو ساردین. کنسرو تن ماهی را می‌توان به عنوان یک غذای آماده با برنج یا به صورت ساندویچ میل کرد.

6. خورش کنسروی

با وجود کنسروها حتی در سفر هم می‌توانید انواع خورش‌ها را میل کنید. خورش‌ کنسروی یک غذای مقوی و سیر کننده است که برای مسافرت عالی است. خورش‌ها منبع عالی پروتئین هستند و در بازار تنوع بی‌نظیری دارند.

سوالات متداول

1.فایده استفاده از غذاهای کنسروی آماده برای سفر چیست؟

کنسروها ماندگاری بالایی حتی خارج از یخچال دارند. این غذاها نیازی به آماده سازی خاصی ندارند و کافیست گرم شود. کنسروها مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند و حمل آسان و قیمت مناسبی دارند.

2. چه غذاهای کنسروی برای مسافرت مناسب هستند؟

انواع کنسروهای تن ماهی، سوپ، انواع خورش‌ها، کنسرو لوبیا، انواع سبزیجات، میرزا قاسمی، کشک بادمجان، برنج و الویه غذاهای آماده و سالم مناسب مسافرت هستند

3. آیا کنسروها را باید در سفر جوشاند؟

اکثر کنسروها قبل از مصرف نیاز به جوشاندن دارند. جوشاندن کنسرو خیال شما را بابت سلامت غذاها راحت می‌کند.

4 آیا غذاهای کنسروی می‌توانند مواد مغذی بدن ما را در سفر تامین کنند؟

بله. این غذاها به گونه‌ای آماده می‌شوند که تمام مواد غذایی آن‌ها حفظ شود. هر چند ممکن است ویتامین C آن‌ها به علت گرما از بین برود اما سایر مواد مغذی در آن‌ها به خوبی حفظ می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *