آب و هوای هند در شهرهای مختلف این کشور پهناور

اولین چیزی که قبل از سفر باید به آن توجه کنید اطلاعات مربوط به آب و هواست. هند یکی از پهناورترین کشورهای جهان است و به دلیل همین وسعت، تنوع آب و هوایی بسیاری در شهر‌های آن دیده می‌شود. 

سالانه توریست‌های زیادی به این کشور پر رمز و راز سفر می‌کنند و تنوع آب و هوای هند باعث شده انتخاب‌های زیادی برای بازدید از شهرها و مناطق این کشور داشته باشند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد سفر به این کشور چهارفصل را دارید اما نمی‌دانید که چه زمانی برای خرید تور هند اقدام کنید، در ادامه‌ این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله از آب و هوای دهلی گرفته تا گوا، بهترین زمان سفر به هند را بررسی خواهیم کرد.

آب و هوای دهلی هند

دهلی یکی از زیباترین و پر جاذبه‌ترین شهرهای هند است. این شهر زیبا بهار و تابستان‌های بسیار گرمی دارد و گاهی دمای هوا در طول روز به ۴۵ درجه هم می‌رسد.

دهلی در اواخر تابستان و اوایل پاییز، آب و هوای موسمی با دمای ۲۵ درجه دارد، اگر به قدم زدن در زیر باران علاقه دارید و می‌خواهید در سطح شهر با هوای مطلوب قدم بزنید، این فصل بهترین موقع سفر به دهلی است.

دمای هوای دهلی در فصل زمستان بین ۲۰ تا ۴ درجه سانتی گراد متغیر است. اگر فکر می‌کنید دهلی در زمستان تفریحاتی ندارد سخت در اشتباهید. اگر قصد گشت و گذار در شهر، دیدن مناظر طبیعی و امتحان کردن غذاهای هندی را دارید، فصل زمستان بهترین انتخاب برای سفر به هند زیباست.

گفتیم غذا، چون در زمستان می‌تواند خیالتان راحت باشد که احتمال فاسد شدن یا مسمومیت با غذاهای هندی خیلی کم است. در هر صورت، حواستان باشد که در هر جایی غذا نخورید. مخصوصاً غذاهای خیابانی هندی ممکن است باعث مسمومیت شدید برای شما شود.

آب و هوای بمبئی هند

بمبئی یکی از شهرهای تجاری- تفریحی هند است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. 

شهر بمبئی که از سال ۱۹۹۶ آن را به نام مومبای می‌شناسند، یکی از شهرهای زیبای ساحلی هند با آب و هوای مدیترانه‌ای است. این شهر زیبا از فروردین تا نیمه‌های تابستان یعنی تیرماه، آب و هوایی گرم و شرجی دارد. اگر طاقت گرما را ندارید این بازه را برای سفرتان انتخاب نکنید.

بمبئی در پاییز، آب و هوایی مناسب عشاق دارد، باران‌های پی‌ در پی و آب و هوای شرجی، بازدید از مرکز شهر را لذت‌بخش می‌کند؛ اما اگر به قصد دیدن مناظر اطراف و طبیعت بمبئی به آنجا سفر می‌کنید، پاییز انتخاب مناسبی نیست.

هرچه به سمت زمستان و فصل سرما پیش می‌رویم، آب و هوای بمبئی خنک‌تر و رطوبت هوا کمتر می‌شود و بهترین فصل برای سفر به این شهر زیبا و پر از رقص و آواز است.

آب و هوای بمبئی هند

آب و هوای کلکته هند

کلکته به مهد تمدن هند شهرت دارد و در گذشته پایتخت هند بود. این شهر زیبا یکی از گرمترین شهرهای هند است؛ به طوری که دمای آن در گرمترین حالت، به ۱۲ درجه سانتی گراد می‌رسد.

دمای کلکته در اوایل بهار تا اواخر تابستان تا بالای ۴۵ درجه‌ سانتی گراد هم می‌رسد و به دلیل آب و هوای گرم و شرجی‌ای که دارد، انتخاب مناسبی برای تعطیلات تابستان نیست. بهترین زمان سفر به کلکته، فصل زمستان است. کلکته در زمستان بسیار دیدنی است.

آب و هوای گوا در هند

گوا شهری ساحلی است و آب و هوای گرم و شرجی دریا باعث شده مردم این شهر سرمای زمستان را حس نکنند.

آب و هوای گوا، این شهر زیبا و دیدنی، در فصل بهار و تابستان بین ۳۰ تا ۴۰ درجه است؛ با این حال اصلا برای مسافران اذیت‌کننده نیست؛ چراکه باوجود آب و هوای گرم و شرجی و بارش باران‌های موسمی، اقامت در گوا در این فصل‌ها لذت‌بخش‌تر است.

اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و هیجان‌ انگیز هستید، کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد؛ چراکه گوا در تمام فصول سال، زیبا و دیدنی و دلپذیر است.

پاییز و زمستان‌های گوا از بهار و تابستان‌های آن خنک‌تر و دلپذیرتر است، از میزان رطوبت هوا کاسته شده و شدت بارش‌ها کمتر شده و هوای خنک‌تری دارد.

با این حال اگر از سرمای زمستان و روزهای ابری در کشور محل اقامت‌تان خسته‌ شدید، گوا بهترین انتخاب برای تجربه‌ یک تعطیلات گرم و آفتابی در زمستان است.

بهترین زمان سفر به هند

همراه شدن با یک تور خارجی بهترین فرصت برای گشت‌وگذار در مقصدی متفاوت است. هندوستان نیز کشوری بسیار پهناور و زیباست؛ به طوری که به هر شهر و قسمتی از آن سفر کنید شاهد طبیعت زیبا و جاذبه‌هایی خواهید بود که شگفت‌زده‌تان می‌کند.

به دلیل تنوع آب و هوایی‌ هندوستان، هر زمان و هر فصلی را که برای سفر به آنجا انتخاب کنید، بدون شک بهترین فصل سفر به هند خواهد بود. کاملا بستگی به انتخاب و سلیقه خودتان دارد؛ اگر در کشوری با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و می‌خواهید از آفتاب گرم در زمستان لذت ببرید، بهترین زمان برای سفر شما زمستان خواهد بود.

تا به الان از آب و هوای گرمسیری در هندوستان صحبت کردیم؛ در حالی که اگر شمال هند را برای سفر انتخاب کرده باشید، شاهد کوه‌های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف خواهید بود. همین تنوع آب و هوایی باعث شده هندوستان به عنوان کشوری چهارفصل شناخته شود و هر گردشگری مطابق سلیقه‌اش مقصد خود را در این کشور پر رمز و راز پیدا می‌کند. 

آب و هوای هند در فروردین و بهار

فصل بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به هند است. در این فصل علاوه بر زیبایی‌های بهار و مناظر خیره کننده بهترین آب و هوا برای گشت و گذار در شهرهای دیدنی را دارد.

هند کشوری پر رمز و راز با مردمانی شاد و سرزنده است که همیشه چیزی برای جشن گرفتن دارند؛ اگر در فصل بهار به این کشور زیبا سفر کنید جشنواره‌ها و مراسم مذهبی زیادی در حال برگزاری است که به شناخت فرهنگ این کشور کمک می‌کند.

فصل بهار؛ بهترین زمان برای شرکت در فستیوال های هند

آب و هوای هند در تابستان

در فصل تابستان هوای اکثر شهرهای هند گرم می‌شود؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که طاقت گرما و هوای شرجی را ندارید، فصل تابستان گزینه‌ مناسبی برای سفر به هند نیست. با این حال اگر فرصت سفر به هند در این فصل برایتان پیش آمد پیشنهاد می‌کنیم به شهرهای شمالی و کوهستانی که آب و هوای مطلوب‌تری دارند سفر کنید.

آب و هوای هند در پاییز

فصل پاییز پر بارش‌ترین فصل در هند است. شدت بارش‌ها در این فصل در برخی از شهرهای هند به قدری است که شاید اجازه‌ گردش در شهر را هم به شما ندهند و مجبور باشید تمام طول سفرتان را در هتل سپری کنید. با این حال اگر عاشق باران هستید بی‌درنگ این فصل بهترین زمان برای سفر به هند است. 

آب و هوای هند در دیماه و زمستان 

شاید باورش برایتان سخت باشد، ولی در بسیاری از مناطق هند تا به حال چیزی به نام فصل زمستان وجود ندارد. هند به دلیل آب و هوای گرمسیری که دارد، در فصل زمستان آب و هوایی ملایم و خنک دارد. در تقویم جشن‌ها و رسومات هند، اکثر جشنواره‌ها و مراسم در روزهای زمستانی برگزار می‌شود؛ اگر به جشن و رقص و آداب هند علاقه دارید، زمستان بهترین فرصت است که با آب و هوایی مطلوب از دهلی هند دیدن کنید. مثلاً جشن هولی یا جشن رنگ هند در اواخر اسفند و اوایل بهار برگزار می‌شود و یکی از زیباترین فستیوال‌های هند است که باید حتما ببینید.

سفر به هند زیبا با تور هند هورام گشت

هندوستان، که به سرزمین 72 ملت معروف است، به دلیل تنوع نژادی بالا و آب‌ و هوای مناطق مختلف خود از شمال تا جنوب، متفاوت‌‌ترین کشور دنیاست. هرساله گردشگران زیادی از سراسر جهان راهی سرزمین رقص و رنگ می‌شوند تا خود را به وعده‌های غذایی تندوتیز، فستیوال‌های رنگ و موسیقی و یا آب‌وهوای مرطوب و آفتابی آن میهمان کنند.

شما هم می‌توانید از هرکجای ایران که هستید، برای سفر به این سرزمین با تور هند هورام همراه شوید. آژانس مسافرتی هورام گشت، مجری مستقیم تورهای متنوع آسیایی از تایلند و مالدیو تا ترکیه و گرجستان است و می‌توانید همراه مطمئن شما در این سفرهای خارجی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با برنامه سفر و قیمت تور خارجی به www.hooramgasht.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *