مشاوره آنلاین با دکتر اورولوژی برای درمان پروستات

سرطان پروستات یکی از انواع رایج سرطان در مردان است. علائم متداول آن شامل مشکلات در دفع ادرار، وجود خون در ادرار، درد در منطقه کمر و سرطان که ممکن است بدون علائم پیش‌روی کند. دکتر اورولوژی آنلاین اغلب این بیماری را از طریق آزمایش‌های خونی، آزمایش‌های تصویری مانند سونوگرافی و تست آنتیژن خاص پروستات (PSA) تشخیص می‌دهد.

C:\Users\user\Downloads\1.jpg

سرطان پروستات چیست؟

سرطان پروستات ، یک غده گردویی شکل کوچک که در زیر مثانه و جلوی راست‌روده در مردان قرار دارد، ایجاد می‌شود. این غده کوچک مایعی ترشح می‌کند که با مایع منی مخلوط می‌شود و اسپرم را برای بارداری سالم نگه می‌دارد.

سرطان پروستات یک بیماری جدی است. خوشبختانه، بیشتر افراد مبتلا به سرطان پروستات قبل از اینکه این بیماری به خارج از غده پروستات گسترش یابد، تشخیص داده می‌شود. درمان توسط دکتر اورولوژیست آنلاین در وب‌سایت دکترتو در این مرحله اغلب سرطان را از بین می‌برد.

انواع سرطان پروستات

اگر سرطان پروستات توسط دکتر اورولوژی آنلاین در شما تشخیص داده شود، به‌احتمال زیاد یک آدنوکارسینوم است. آدنوکارسینوما از سلول‌های غدد مانند پروستات که مایع ترشح می‌کنند، شروع می‌شود. سرطان پروستات به‌ندرت، از انواع دیگر سلول‌ها تشکیل می‌شود. انواع کمتر شایع سرطان پروستات عبارت‌اند از:

  • کارسینوم‌های سلول کوچک
  • کارسینوم سلول‌های انتقالی
  • تومورهای نورواندوکرین
  • سارکوم‌ها

مشکلات پروستات چقدر شایع است؟

سرطان پروستات بعد از سرطان پوست، شایع‌ترین سرطانی است که مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق گزارش دکتر اورولوژی آنلاین، از هر ۱۰۰ نفر مبتلا به پروستات، ۱۳ نفر در مقطعی از زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

اکثر آنها زندگی عادی خواهند داشت و در نهایت به‌دلایل غیرمرتبط با سرطان پروستات از دنیا خواهند رفت. حتی برخی نیازی به درمان نخواهند داشت. با این ‌حال، سالانه حدود ۳۴ هزار نفر در ایالات متحده بر اثر سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهند.

C:\Users\user\Downloads\2.jpg

دکتر آنلاین کلیه و مجاری ادرار از چه علائمی مشکل شما را تشخیص می‌دهد؟

طبق گفته دکتر اورولوژی آنلاین، سرطان پروستات در مراحل اولیه به‌ندرت علائمی ایجاد می‌کند. این مشکلات احتمال دارد با پیشرفت بیماری رخ دهد:

  • نیاز مکرر و گاهی اوقات فوری به دفع ادرار به‌خصوص در شب
  • جریان ضعیف ادرار یا جریانی که شروع و متوقف می‌شود
  • درد یا سوزش هنگام ادرارکردن (دیسوریا)
  • ازدست‌دادن کنترل مثانه (بی‌اختیاری ادرار)
  • ازدست‌دادن کنترل روده (بی‌اختیاری مدفوع)
  • انزال دردناک و اختلال نعوظ (ED)
  • وجود خون در منی (هماتوسپرمی) یا در ادرار
  • درد در ناحیه کمر، لگن یا قفسه سینه

اگر هر کدام از علائم ذکر شده را به‌صورت مکرر مشاهده می‌کنید، توصیه می‌شود از یک دکتر اورولوژی آنلاین مشاوره بگیرید.

آیا همیشه مشکلات پروستات نشانه‌ای از سرطان پروستات هستند؟

با کمک مشاوره آنلاین با دکتر اورولوژی خواهید دانست که همه ضایعات در پروستات سرطانی نیستند. سایر شرایطی که باعث ایجاد علائم مشابه سرطان پروستات می‌شوند عبارت‌اند از:

  • هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH): در برخی موارد، تقریبا هر فردی که پروستات دارد دچار هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) می‌شود. این وضعیت غده پروستات شما را بزرگ می‌کند؛ اما خطر ابتلا به سرطان را افزایش نمی‌دهد.
  • پروستاتیت: اگر کمتر از ۵۰ سال دارید، بزرگ‌شدن غده پروستات به‌احتمال زیاد پروستاتیت است. دکتر اورولوژی آنلاین اعتقاد دارد که پروستاتیت یک بیماری خوش‌خیم است که باعث التهاب و تورم در غده پروستات شما می‌شود. عفونت‌های باکتریایی اغلب علت هستند.

چه چیزی باعث سرطان پروستات می‌شود؟

دکتر اورولوژی آنلاین مطمئن نیست که چه چیزی باعث می‌شود سلول‌های پروستات شما به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند. مانند سرطان به‌طورکلی، سرطان پروستات زمانی شکل می‌گیرد که سلول‌ها سریع‌تر از حد معمول تقسیم شوند. درحالی‌که سلول‌های طبیعی در نهایت می‌میرند، سلول‌های سرطانی نخواهند مرد.

در عوض، آنها تکثیر می‌شوند و تبدیل به توده‌ای به نام تومور خواهند شد. همان‌طور که سلول‌ها به تکثیر ادامه می‌دهند، قسمت‌هایی از تومور می‌تواند شکسته شود و به سایر قسمت‌های بدن شما گسترش یابد (متاستاز). خوشبختانه، سرطان پروستات معمولا به‌ کندی رشد می‌کند. بیشتر تومورها قبل از اینکه سرطان به خارج از پروستات شما گسترش یابد، تشخیص داده می‌شود. تشخیص سرطان در این مرحله، به‌راحتی قابل درمان خواهد بود.

مشکلات پروستات چگونه تشخیص داده می‌شود؟

ویزیت آنلاین متخصص اورولوژی در وب‌سایت دکترتو و غربالگری می‌تواند به تشخیص زودهنگام مشکلات پروستات از جمله سرطان کمک کند. اگر در معرض خطر متوسط هستید، احتمالا اولین آزمایش غربالگری خود را در سن ۵۵ سالگی انجام خواهید داد.

اگر در گروه پرخطر قرار دارید ممکن است به غربالگری‌های زودتری نیاز داشته باشید. غربالگری معمولا بعد از ۷۰ سالگی متوقف می‌شود. اگر غربالگری‌ها نشان می‌دهند که مشکلات پروستات دارید، احتمالا به آزمایش‌ها یا روش‌های اضافی نیاز خواهید داشت.

C:\Users\user\Downloads\3.jpg

مشاوره تلفنی با دکتر اورولوژی برای دریافت درمان

گزینه‌های درمان سرطان پروستات شما به عوامل مختلفی مانند سرعت رشد سرطان، گسترش آن و سلامت کلی شما، مزایای بالقوه یا عوارض جانبی درمان بستگی دارد. درمان فوری ممکن است لازم نباشد. سرطان پروستات با درجه پایین احتمالا نیازی به درمان فوری نداشته باشد. در این موارد، پزشکان اغلب نظارت فعال را پیشنهاد می‌دهند.

در فرآیند نظارت فعال، آزمایش‌های خون، پیگیری منظم، معاینه رکتوم و بیوپسی پروستات احتمال دارد جهت نظارت بر پیشرفت سرطان شما اجرا شود. اگر آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سرطان شما در حال پیشرفت است، احتمالا دکتر اورولوژی آنلاین درمان سرطان پروستات مانند جراحی یا پرتودرمانی را پیشنهاد خواهد داد.

نظارت فعال احتمالا گزینه‌ای برای سرطانی باشد که علائمی ایجاد نمی‌کند، انتظار می‌رود بسیار آهسته رشد کند و محدود به ناحیه کوچکی از پروستات باشد. نظارت فعال می‌تواند برای افرادی در نظر گرفته شود که دچار بیماری‌های جدی دیگری هستند یا در سنین بالا قرار دارند که درمان سرطان برای آن‌ها دشوارتر می‌شود.

در جلسه مشاوره متنی با دکتر اورولوژی چه اتفاقی می‌افتد؟

دکتر اورولوژی آنلاین در وب‌سایت دکترتو احتمالا تعدادی سؤال از شما می‌پرسد. آماده‌بودن برای پاسخ‌ دادن به آنها احتمال دارد بعدا زمان بیشتری برای پوشش سایر مواردی که می‌خواهید به آنها بپردازید در اختیار شما قرار دهد. پزشک شما ممکن است بپرسد:

  • اولین‌بار چه زمانی علائم را تجربه کردید؟
  • آیا علائم شما مداوم بوده است یا فقط گاهی رخ می‌دهند؟
  • علائم شما چقدر شدید است؟
  • از نظر شما چه چیزی باعث بهبودی علائم شما می‌شود؟
  • از نظر شما چه چیزی علائم شما را بدتر می‌کند؟

جمع‌بندی

با تشخیص و درمان به‌موقع، سرطان پروستات اغلب قابل‌درمان است. بسیاری از افراد زمانی که سرطان فراتر از پروستات آنها گسترش نیافته است مورد تشخیص قرار می‌گیرند و چندین سال پس از درمان به زندگی عادی و بدون سرطان ادامه می‌دهند. بااین‌حال، برای تعداد کمی از افراد، این بیماری می‌تواند تهاجمی باشد و به‌سرعت به سایر اعضای بدن گسترش یابد. دکتر اورولوژی آنلاین بهترین برنامه غربالگری را بر اساس عوامل خطر پیشنهاد خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *