کشور تایلند چگونه کشوری است؟

بسیاری از مردم، تایلند را به‌خاطر آب‌وهوای خوب و صنعت گردشگری آن می‌شناسند؛ اما این کشور تاریخ و فرهنگی غنی دارد و در بسیاری جنبه‌ها ازجمله تحصیلات، با کشورهای برتر جهان قابل مقایسه است. در این مطلب، اطلاعات کاملی درباره تایلند جمع‌آوری کرده‌ایم؛ اطلاعاتی که چه قصد مهاجرت داشته باشید، چه بخواهید به‌تنهایی یا همراه با تور تایلند به این کشور سفر کنید، برای‌تان مفید خواهد بود.

اطلاعاتی درباره تایلند؛ سرزمین شگفتی‌ها

تایلند یکی از کشورهای معروف جهان واقع در شرق آسیا است و در همسایگی با مالزی، خلیج تایلند، دریای آنداما، برمه و لائوس قرار دارد. این کشور به‌دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده مشهور است. شاید برای‌تان جالب باشد که تایلند حدود 1000 جزیره و 2400 کیلومتر خط ساحلی دارد و برهمین‌اساس آن را سرزمین شگفتی‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی زیبا می‌نامند.

آب‌وهوای تایلند

کشور تایلند دارای آب‌وهوای گرمسیری مرطوب و تحت تأثیر بادهای موسمی فصلی است. بادهای موسمی جنوب غربی، جریانی از هوای گرم و مرطوب را از اقیانوس هند به‌سمت تایلند می‌آورند و منجر به بارش‌های فراوان باران در سرتاسر این کشور به‌ویژه مناطق کوهستانی آن می‌شوند.

دو فصل اصلی در تایلند وجود دارد که یکی خشک و دیگری فصل بارانی است. فصل بارانی از نوامبر آغاز می‌شود و تا مارس ادامه دارد. در این فصل، دمای هوا ملایم است و به‌نوعی پایان فصل گرم محسوب می‌شود. بهترین زمان سفر به تایلند، فصل خنک و خشک یعنی بین نوامبر و اوایل آوریل (اواسط آبان تا اوایل اردیبهشت) است؛ بااین‌حال، می‌توان در هر فصل به تایلند سفر کرد و از زیبایی‌های این کشور تاریخی لذت برد. به‌طورمعمول، بهترین پکیج‌های تور گردشگری برای تمامی فصل‌ها برنامه‌ریزی می‌شوند.

تاریخ غنی سرزمین آزادگان

قدمت تایلند به 3000 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد و البته باتوجه‌به سنگواره‌های کشف‌شده، قدمت این سرزمین در دوران ماقبل تاریخی، بسیار بیشتر است. به‌طورکلی، تاریخ تایلند به دوره‌های باستانی، پادشاهی آیوتایا، پادشاهی سیام و دوره مدرن، تقسیم‌بندی می‌شود. کشور تایلند کنونی در سال 1238 تشکیل شده است. برخلاف کشورهای منطقه که در برهه‌هایی از زمان مورد استعمار قرار می‌گرفتند، تایلند هرگز توسط هیچ‌کدام از کشورهای اروپایی مستعمره نشده است. Thailand در زبان مردم محلی به “سرزمین آزادگان” معنا می‌شود.

سیاست و اقتصاد

تایلند از سال 1932 میلادی یک کشور مشروطه سلطنتی است و توسط نخست‌وزیر و پارلمان اداره می‌شود. ماها واجیروالونکورن، دهمین پادشاه از سلسله چاکرای، از دسامبر 2016 تاکنون (2024) به‌عنوان پادشاه این کشور انتخاب شده است. پادشاه، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم تایلند دارد، تا جایی که مردم به هر وسیله‌ای که عکس پادشاه روی آن حک شده باشد، احترام می‌گذارند.

اقتصاد کشور تایلند بر بخش‌های کشاورزی، تولید، گردشگری، خدمات و منابع طبیعی استوار است. این کشور در سال 2022 جایگاه نهمین اقتصاد بزرگ آسیا را به خود اختصاص داد. به‌واسطه طبیعت بی‌نظیر و شرایط مناسب جذب توریست، صنعت گردشگری تایلند، بزرگ‌ترین منبع درآمد و اشتغال در این کشور به‌شمار می‌رود. مهم‌ترین شهرهای گردشگری تایلند عبارت‌اند از: بانکوک، چیانگ مای، پاتایا و فوکت مکنزی.

کشوری مناسب برای سفر و زندگی با بودجه کم

به‌طورکلی، هزینه زندگی در تایلند برای اکثر مهاجران مقرون‌به‌صرفه است. البته هزینه‌ها به سبک زندگی افراد و شهر محل زندگی آن‌ها بستگی دارد. در پایتخت تایلند یعنی بانکوک و سایر شهرهای بزرگ این کشور، باید هزینه‌های بیشتری برای زندگی در نظر گرفت. در سفر به تایلند نیازی به ‌صرف بودجه فراوان نیست. چراکه همه‌چیز از هتل‌ها و اقامتگاه‌های قیمت‌مناسب گرفته تا غذاهای خیابانی ارزان و مکان‌های تفریحی رایگان، امکان یک سفر ارزان به تایلند را فراهم می‌کنند.

زبان و مذهب

مردم تایلند به زبان تایلندی صحبت می‌کنند. زبان تایلندی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شرق آسیا است و الفبای خاص خود را دارد. برهمین‌اساس، شیوه گفتاری و نوشتاری آن به‌طورکامل برای خارجی‌ها غیرقابل فهم است. البته زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می‌شود و در بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به‌کار می‌رود.

تایلندی‌ها به‌طور عموم از آیین بودا پیروی می‌کنند. عبادت و نذری‌دادن به معابد در میان بسیاری از مردم در جوامع سنتی‌تر این کشور رایج است. احترام به شخصیت‌های مذهبی همچون راهبان معابد، میان تایلندی‌ها بسیار رواج دارد؛ به‌طوری‌که حتی در مراکز عمومی از تماس فیزیکی با راهبان پرهیز می‌شود.

فرهنگ سرزمین لبخند

کشور تایلند به “سرزمین لبخندها” شهرت دارد. مردم این کشور دارای فرهنگی صلح‌دوست هستند و همیشه لبخند به لب دارند. احترام به خانواده یکی از اصول مهم تایلندی‌ها است؛ علاوه‌براین، زندگی نوجوانان و جوانان تایلندی تا حدود زیادی حول محور مدرسه و دوستان می‌چرخد. البته بسیاری از والدین تایلندی به فرزندان خود اجازه نمی‌دهند، دوستانی از جنس مخالف داشته باشند و به‌طورمعمول آن‌ها را از هم جدا می‌کنند.

یک باور تایلندی به نام “راه میانه” وجود دارد که براساس آن هیچ‌چیز نباید “بیش از حد منفی” یا “بیش از حد مثبت” بیان شود؛ برهمین‌اساس، گاهی به‌نظر می‌رسد مردم تایلند علاقه زیادی به کاری که انجام می‌دهند، ندارند.

برنامه سفری پرهیجان به کمک فلای تودی

برنامه‌ریزی سفرهای خارجی به کسب اطلاعات کافی درمورد شرایط مقصد و برآورد هزینه‌ها نیاز دارد. تایلند و به‌ویژه شهرهای مهم آن ازجمله بانکوک و پاتایا از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان هستند. شما می‌توانید سفر به این کشور را همراه با بهترین تور تایلند فلای تودی تجربه کنید. آژانس گردشگری فلای تودی به‌دلیل آشنایی کامل با تایلند، تمام اقدامات سفر شامل تهیه بلیط، رزرو هتل، گشت شهری و … را با قیمت مناسب برنامه‌ریزی می‌کند. شما می‌توانید با ثبت‌نام تور ازطریق این سایت، سفری به‌یادماندنی و بدون دغدغه برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *