وقتی اشتباهی مرتکب شدیم، ⁣چطور خودمان را ببخشیم؟

⁣چطور خودمان را ببخشیم؟

وقتی اشتباهی مرتکب شدیم، ⁣چطور خودمان را ببخشیم؟

⁣⁣هیچ انسانی بی‌نقص نیست و به احتمال زیاد شما هم خطاهایی مرتکب شده‌اید که به‌خاطرشان احساس گناه و شرم می‌کنید. ⁣حمل‌کردن این احساسات منفی، انرژی جسمی و روحی شما را می‌گیرد و بیشتر از کار نادرستی که انجام داده‌اید، به شما آسیب می‌زند.

⁣ اما چگونه خودتان را ببخشید و از این احساسات منفی رها شوید ⁣

⁣ در مورد خطایتان با دیگران صحبت کنید:
⁣درمیان‌گذاشتن اشتباهات‌تان با بقیه به شما یادآوری می‌کند که همه اشتباه می‌کنند. اعتراف‌کردن به آنچه انجام داده‌ایم، از انکار، سرکوبی، چشم‌پوشی و فراموشی اشتباه‌مان نیز جلوگیری می‌کند.

⁣⁣ عذرخواهی کنید:
⁣گاهی اوقات برای جبران اشتباه‌تان فقط کافی است که صادقانه از آن شخص عذرخواهی کنید. این کار بخش قابل توجهی از احساسات منفی شما را برطرف می‌کند.

⁣⁣ خطایتان را جبران کنید:⁣
شما برای جبران خطایتان باید راهی پیدا کنید تا با افرادی که به آنها آسیب زده‌اید، مهربان باشید. ⁣با این کار نه‌تنها خودتان را خواهید بخشید بلکه شاهد تغییرات مثبت بسیاری در زندگی‌تان خواهید بود.

⁣ ⁣به کارهای خوب‌تان فکر کنید:
⁣روزی یک‌بار در مورد همه‌ی کارهای خوب و دوست‌داشتنی که به‌تنهایی در آن روز انجام داده‌اید، فکر کنید. اگر هر روز برای فکر کردن به کارهای خوب‌تان وقت بگذارید، متوجه خواهید شد که شما آدم بدی نیستید و اشتباهی که مرتکب شدید با توجه با سابقه‌ی خوبتان قابل بخشش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *