سوغات اردکان چیست

اگر دوست دارید بعداز سفرهای تفریحی فراوان به شمال و جنوب کشور، کمی هم جاذبه‌های تاریخی کشورتان را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم زمینه یک سفر دوستانه یا خانوادگی را به اردکان فراهم کنید. البته به این شرط که خرید سوغاتی خوشمزه اردکان یادتان نرود. با رزرو بلیط قطار اردکان و سفر به این شهرستان زیبا موافقید؟ اردکان یکی از شهرهای استان یزد است که تاریخی غنی دارد. جاذبه‌های تاریخی فراوانی که در این منطقه مرکزی وجود دارد، افراد را برای برنامه‌ریزی یک سفر چندروزه بسیار وسوسه می‌کند.

سوغات خوراکی اردکان

اردکان سوغات‌های خوراکی متنوع و بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد که همه از شهرت خاصی برخوردار هستند. اگر دوستان و آشنایان‌تان بیشتر طرفدار هدیه‌ و سوغاتی‌های خوراکی هستند، می‌توانید برایشان حلواارده، روغن کنجد، نان سوروک، انواع شیرینی قطاب، باقلوا و نان پنجره‌ای تهیه کنید. طعم خوب این خوراکی‌ها همیشه اردکان یزد را در ذهن افراد بیدار نگه می‌دارد.

سوغات صنایع دستی اردکان

اردکان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی کشورمان است که صنایع دستی ارزنده‌ای دارد. اگر دوست دارید برای کسانی که همراه شما در سفر نیستند هدیه‌ای بخرید که تا همیشه آن را داشته باشند، می‌توانید صنایع دستی این شهر را که شامل انواع زیلو، دارایی‌بافی با طرح‌های جذاب، جاجیم، گیوه و سفال بخرید. شما با خرید خود از اقتصاد و فرهنگ مردم این منطقه به بهترین شکل ممکن حمایت کرده‌اید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط قطار اردکان چه زمانی است؟

حتما در جریانید که شهرستان اردکان مانند سایر شهرهای این استان دارای آب‌وهوایی گرم و کویری است. اگر قصد سفر به اردکان را دارید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که 2 ماه ابتدایی تابستان بسیار گرم و زمستان‌های آن بسیار سرد است.

از اواسط اسفندماه تا اواخر اردیبهشت، هوای اردکان بهاری است. حال اگر هدف شما از رفتن به اردکان کویرگردی است، پیشنهاد می‌کنیم مسافرت خود را به شهریور و 3 ماه پاییز موکول کنید. در این زمان، هوای کویر نه آن‌قدر گرم خواهد بود که گرمازده شوید و نه آن‌قدر سرد و سوزان که باعث هم موجب آزارتان شود.

ازدحام گردشگران در اردکان در چه زمان‌ هایی بیشتر است؟

با توجه به تغییر آمار خرید بلیط قطار ، می‌توان متوجه شد که در چه زمان‌هایی از سال تعداد زیادی گردشگر به این شهرستان سفر می‌کنند. در واقع خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در مواقعی به شهر مورد نظرشان سفر کنند که اماکن تاریخی و گردشگری خلوت باشند؛ زیرا گاهی اوقات ازدحام زیاد موجب خستگی می‌شود.

در مورد اردکان می‌توان گفت که در ابتدای بهار که مصادف با تعطیلات نوروز است و اردکان نیز آب‌وهوای خوبی دارد، گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. اگر شلوغی اماکن تاریخی و گردشگری برایتان آزاردهنده است و نمی‌توانید از گشت‌وگذار خود به‌قدر کافی لذت ببرید، اگر محدودیتی ندارید، سفر خود را برای بعداز این تعطیلات برنامه‌ریزی کنید.

در پاییز به‌خاطر اینکه تعداد زیادی از خانواده‌ها فرزندان محصل دارند، اغلب شهرهای گردشگری که اردکان هم جزئی از آن‌هاست، از مهمانان کمتری میزبانی می‌کنند. این موضوع از یک جنبه دیگر هم به نفع شماست. در زمان‌هایی که تقاضا برای خرید بلیط قطار اردکان کم است، خرید بلیط با صرف هزینه کمتری همراه خواهد بود.

بهترین روش برای سفر به اردکان

درحال‌حاضر راه‌های مختلفی برای سفر به هریک از شهرهای کشور وجود دارد که گردشگران می‌توانند با توجه به انتظارات خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. اما اگر بخواهیم یک روش را به‌عنوان بهترین به شما معرفی کنیم، تهیه بلیط قطار اردکان و سفر ازطریق خطوط ریلی خواهد بود.

قطارهایی که در مسیر راه‌آهن ایران رفت‌وآمد می‌کنند، بسته به میزان امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، تعداد مشخصی ستاره دریافت کرده‌اند. اما به‌طور کلی، همه آن‌ها معمولا دارای کیفیت مطلوبی نسبت به اتوبوس هستند و لذت بیشتری را در قیاس با خودروی شخصی در طول مسیر می‌دهند.

برنامه‌ریزی حرکت قطارها همیشه دقیق است و برای هیچ‌یک از آن‌ها مشکلاتی مانند تاخیر یا کنسل‌شدن ایجاد نمی‌شود. همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های ریلی بیش از پیش اقدام به فروش بلیط قطار کنند.

پر تردد ترین مسیرهای ریلی به مقصد اردکان چه مسیرهایی هستند؟

از شهرهای زیادی به مقصد اردکان مسیر ریلی وجود دارد. در نتیجه، شما برای خرید بلیط آن اصلا مشکل خاصی ندارید. از شهرهایی همچون تهران، مشهد، اصفهان، محمدیه، کاشان، بندرعباس و یزد به اردکان خطوط ریلی کشیده شده است.

با خرید بلیط قطار اردکان و سفر به این شهرستان، خود را مهمان بازدید از این جاذبه ها کنید

اگر قبلا تجربه سفر به یزد را داشتید و اکنون دوباره دل‌تنگ دیدن آن خانه‌های خشتی با بادگیرهای بلند هستید، این بار بلیطی به مقصد اردکان تهیه کنید و راهی این شهر شوید. اردکان شهر قنات‌ها، ساباط‌ها، بادگیرها و خانه‌های خشتی است. اردکان را تقریبا می‌توان به‌عنوان یزد دوم معرفی کرد.

اگر قرار است چند روزی را مهمان این شهر کوچک اما انباشته از دیدنی‌های جذاب شوید، حتما از بلندترین قنات آن با نام قطب آباد، خانه خشتی تقدیری‌ها، بازار چهارسوق اردکان که هم فال است و هم تماشا و بافت قدیمی مسجد جامع بازدیدی داشته باشید.

خرید بلیط قطار اردکان را از فلای تودی انجام دهید

خیلی از افراد با توجه به مشغله‌های فراوان روزمره ترجیح می‌دهند کارهای خود را ازطریق اینترنت انجام دهند تا در وقت و انرژی‌شان صرفه‌جویی به عمل بیاید. امروز خدمات مرتبط با صنعت گردشگری را هم می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد و در کسری از زمان ملزومات سفر را تهیه کرد.

آژانس‌های گردشگری زیادی وجود دارند که این امکان را برای کاربران خود فراهم کردند تا بتوانند به انجام کارهایی مانند خرید بلیط قطار، تهیه بیمه مسافرتی و رزرو هتل بپردازند. فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که از سال 1395 تاکنون فعال بوده و دامنه خدمات آن به‌قدری گسترده شده که گردشگران می‌توانند همه نیازهایشان را برای سفری راحت و پرامکانات برطرف کنند.

جمع‌بندی

نظرتان با خرید بلیط قطار اردکان و تجربه یک سفر هیجان‌انگیز روی خطوط ریلی چیست؟ دوست دارید به قلب تاریخ یزد سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های اردکان و خرید سوغاتی‌های خوراکی و صنایع دستی آن لذت ببرید؟ اگر نظرتان مثبت است، از همین حالا وقت‌تان را برای روزهایی که آب‌وهوای اردکان خنک است آزاد کنید و به فکر تهیه بلیط قطار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *