دقیق ترین و پیشرفته ترین فلزیاب های تصویری جهان کدام ها هستند؟ ‌

فلزیاب تصویری، فلزیابی را ملموس‌تر می‌کند! 

قلمرو گنج یاب تصویری را باید بسیار فراتر از اعلان‌های صوتی سابق بدانید! امروزه، فلزیاب‌های تصویری پیشرفته، فرآیند گنج‌یابی را متحول کرده‌اند. آن‌ها از فناوری پیشرفته‌شان برای تعیین کردن دقیق وجود داشتن یا نداشتن اجسام فلزی استفاده می‌کنند. همچنین، نمایش‌های بصری درباره اندازه، شکل و عمق آن‌ها نیز در اختیارتان می‌گذارند. با وجود این‌، گشت و گذار در دنیای فلزیاب‌ های تصویری می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. لذا بیایید در ادامه این مطلب از فلزیاب آلفا دتکتورز به امکانات کلیدی، شرایط و برخی‌ محصولات پیشرو در این زمینه بپردازیم!

فلزیاب

قدرت تصویربرداری

فلزیاب‌ های سنتی عمدتاً به نشانه‌های صوتی تکیه می‌کنند؛ اما گنج یاب تصویری از خوانش‌های هدایت زمین و پردازش پیشرفته سیگنال برای ایجاد تصویر بصری بر روی نمایشگر داخلی استفاده می‌کند.

این تصویر بسته به فناوری استفاده شده می‌تواند نمایش دوبُعدی یا حتی مدل سه‌بعدی باشد. این رویکرد بصری مزایای زیادی دارد؛ از جمله:
شناسایی بهتر هدف توسط طلایاب تصویری  
توانایی تشخیص دادن اندازه و شکل یک شیء مدفون امکان تعیین کردن دقیق‌تر ماهیت آن را فراهم می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند تا بین یافته‌های ارزشمند و اجسام ناخواسته مانند میخ یا فویل تمایز قائل شوید.
دقت استثنایی دستگاه فلزیابو طلایاب تصویری 
این دستگاه‌ها می‌توانند محل دقیق یک هدف را در داخل زمین مشخص کنند. لذا نیاز به حفاری گسترده را به حداقل می‌رسانند و آسیب به گنجینه‌های احتمالی را کاهش می‌دهند.
درک عمق
این ماشین‌های پیشرفته اغلب مجهز به امکانات عمق‌خوانی هستند و به کاربران ایده خوبی از عمق شی مدفون شده فراهم می‌کنند.

انواع فلزیاب تصویری 

این دستگاه‌ها را می‌توانیم در دو گروه کلی به شرح زیر تقسیم کنیم:

القای پالس (PI)
این دستگاه طلایاب تصویری از انفجارهای کوتاه انرژی الکترومغناطیسی برای بررسی زمین استفاده می‌کند. تجهیزات PI عموماً در زمین‌های معدنی مؤثرتر هستند؛ چرا که دستگاه‌های طلایاب و گنج یاب سنتی ممکن است کارکرد دقیقی در مناطق آلوده به مواد معدنی نداشته باشند.
چند فرکانس (مولتی فرکانس) یا MF
این گنج یاب و طلایاب تصویری سیگنال‌ها را در فرکانس‌های متعدد ارسال و دریافت می‌کند و انعطاف‌پذیری بیشتری برای شرایط مختلف زمین دارد. 

طلایاب

چه معیارهایی را برای انتخاب کردن فلزیاب تصویری باید در نظر بگیریم؟

•    میزان تجربه: یادگیری نحوه کار کردن با طلایاب و گنج یاب تصویری پیشرفته می‌تواند پیچیدگی‌های خودش را داشته باشد. بنابراین، بهتر است سطح تجربه‌تان را در نظر بگیرید و دستگاهی را انتخاب کنید که تعادل مناسبی از نظر امکانات و پیچیدگی دارد.
•    بودجه: فلزیاب تصویری معمولاً گران‌تر از انواع معمولی است. در نتیجه، لازم است بودجه‌ای واقعی تنظیم کنید تا بتوانید دستگاه طلایاب و فلزیاب مورد نظرتان را تهیه کنید. 
•    کاربرد: برای گنج‌یابی در سواحل، مزارع یا زمین‌های معدنی به گنج یاب و فلزیاب تصویری مختص این مناطق نیاز دارید. لذا مطمئن شوید که تجهیزات انتخابی با شرایط کاری جور هستند.
•    قابلیت حمل: وزن و اندازه مهیارهای مهمی هستند؛ به‌ویژه در صورتی‌که قصد جستجوی منطقه‌ای گسترده را دارید.

دقیق ترین و پیشرفته ترین فلزیاب های تصویری جهان کدام ها هستند؟ ‌

فلزیاب و گنج یاب های سری AlphaSX7000 و  AlphaSX9000
این طلایاب و فلزیاب های تصویری عمق نفوذ 4 تا 8 متری دارند و مجهز به تفکیک فوق العاده پیشرفته جاست گلد هستند و با توجه به رابط کاربری آسانی که دارند برای افراد حرفه ای و مبتدی مناسب هستند.
XP Deus II با سیم‌پیچ تصویری F70 (MF)
این دستگاه فلزیاب و طلایاب چندمنظوره MF عمق هدف عالی را فراهم می‌کند و آن را به انتخابی محبوب هم برای مبتدیان و هم برای جویندگان باتجربه گنج تبدیل می‌کند.
نوکتا ماکرو مولتی کروزر از نوعMF (Nokta Makro Multi Kruzer)
مولتی کروزر طلایاب و فلزیاب تصویری MF با ویژگی‌های غنی و قابلیت تشخیص و تصویربرداری پیشرفته و مناسب مناطق مختلف و انواع هدف است.
اسکنر زمینی سه‌بعدی GoldenEye+ (PI)
 این گنج یاب تصویری نوآورانه از فناوری واقعیت افزوده برای نمایش دادن تصویر سه‌بعدی از زمین اسکن شده در تلفن هوشمند استفاده می‌کند. این دستگاه طلایاب و گنج یاب در واقع، از رویکرد خاصی برای تجسم اهداف بالقوه استفاده می‌کند.
فناوری رادار نفوذ به زمین (GPR) در فلزیاب تصویری 
فناوری GPR در برخی‌ کاربردهای حرفه‌ای خاص برای مکان‌یابی اشیاء مدفون استفاده می‌شود. اما این سیستم‌ها بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر از فلزیاب هستند.
Minelab Equinox 800
این گنج یاب تصویری چندمنظوره سهولت استفاده را با قابلیت های پیشرفته ترکیب می‌کند. دارای فناوری چند IQ است که امکان جستجوی همزمان در فرکانس‌های پایین، متوسط و بالا را فراهم می‌کند. این دستگاه با پنج فرکانس مجزا (از 5 کیلوهرتز تا 40 کیلوهرتز)، در تفکیک اهداف عالی است و می‌تواند اهداف را تا عمق 30 سانتیمتری شناسایی کند. این وسیله کاملاً ضدآب و قابل به‌روزرسانی است.
Garrett ATX
فلزیاب تصویری درجه نظامی مبتنی بر فناوری القای پالس (18-19 کیلوهرتز) که برای همه مناطق از جمله آب شور ایده‌آل است. این دستگاه طلایاب و گنج یاب با اینکه فاقد صفحه نمایش LCD است اما قابلیت تشخیص عمق کم‌نظیری دارد. لذا برای یافتن قطعات کوچک طلا به حد کافی حساس است و در آن دکمه اسکن فرکانس را برای عملکرد بهینه تدارک دیده‌اند.
Nokta Makro Simplex+
این ردیاب برای مبتدیان مناسب است. سادگی، تنظیم خودکار زمین و عملکرد چشمگیر این طلایاب تصویری را به انتخابی عالی برای کاربران تبدیل می‌کنند.
Fisher F22
F22 یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای کاربران سطح پایه است که عملکردش خوب و کار کردن با آن آسان است. از این گنج یاب تصویری برای شناسایی مطمئن سکه‌ها، آثار و جواهرات استفاده می‌کنند.
Minelab Excalibur II: Excalibur II 
این فلزیاب تصویری برای جستجوی ساحلی در آب شور طراحی شده است و عملکردی استثنایی دارد. 

 

گنج یاب

نتیجه‌گیری با نکاتی درباره انتخاب کردن بهترین فلزیاب تصویری

•    بررسی: تحقیق درباره مدل‌های مختلف دستگاه‌های برندهای فوق برای یافتن محصولی که به بهترین وجه با سطح تجربه، بودجه و نوع کاربرد مورد نظرتان مطابقت دارد، بسیار مهم است.
•    نظرات دیگران: نظرات کاربران و ارزیابی‌های حرفه‌ای را بخوانید تا بینش‌هایی درباره نقاط قوت و ضعف مدل‌های خاص به دست آورید.
•    تست کردن دستگاه فلزیاب: بهترین راه برای شناسایی کردن بهترین طلایاب تصویری این است که در صورت امکان خودتان، امتحانشان کنید. بسیاری از فروشندگان فلزیاب روزهایی را برای تست دستگاه طلایاب و گنج یاب در نظر می‌گیرند یا برنامه‌های اجاره‌ای دارند تا بتوانید قبل از خرید، نسبت به ماشین‌های مختلف اطلاعات کافی به دست آورید.
•    مهارت کاربر برای کار کردن با گنج یاب تصویری: یادتان باشد که حتی پیشرفته‌ترین فلزیاب تصویری صرفاً یک ابزار است. در واقع، موفقیت در فلزیابی به مهارت کاربر و تجربه و دانش وی درباره  منطقه جستجو بستگی دارد. از طرفی، درک قوانین و مقررات محلی درباره فلزیابی نیز بسیار مهم است.

شرکت فلزیاب آلفا دتکتورز

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلایاب و گنج یاب شرکت های معروف مثل  گرت Garret و اوکا ام OKMdetectors  و فیشر Fisher و ماینلب Minelab و نوکتا Noktadetectors و نحوه خرید فلزیاب و خرید طلایاب و خرید گنج یاب و اطلاع از آخرین قیمت فلزیاب و قیمت طلایاب و قیمت گنج یاب به آدرس ( https://www.worlddetector.com/metal-detector-price-list/ ) مراجعه کنید

همچنین برای راهنمایی بهتر جهت خرید فلزیاب و طلایاب و گنج یاب اصل همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش، میتوانید با شماره شرکت فلزیاب آلفا دتکتورز تماس بگیرید

شماره تماس: 09124732708

سایت آلفا دتکتورز :  https://www.worlddetector.com/

ارتباط جهت مشاوره، در تلگرام و واتساپ هم برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *