بهترین کلینیک ساخت انواع ارتز و پروتز

بهترین کلینیک ساخت انواع ارتز و پروتز در تهران کدام است؟ آیا با انواع ارتز و پروتز آشنایی دارید؟ امروزه ارتزها و پروتزها نقش مهمی را در توانبخشی افرادی که به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی در نواحی مختلف بدن یا نقص عضو شده اند ایفا می کنند و کمک شایانی را به افراد در بازگشت به زندگی عادی، استقلال مادی و معنوی و سطح کیفی زندگی خواهند کرد.

در صورتی که شما نیز در طی حوادث گوناگون آسیب دیده اید یا به طور مادرزادی از نقص عضو رنج می برید، با ما در این مطلب همراه باشید تا ضمن آشنایی شما عزیزان با انواع ارتز و پروتزها و نقش آن ها در زندگی، بهترین کلینیک سازنده این تجهیزات ارتوپدی را معرفی کنیم.

ارتز و پروتز چیست؟ 

ارتز و پروتز چیست؟ پیش از آن که به اهداف استفاده از ارتز و ‌پروتزها بپردازیم، قصد داریم ابتدا به طور کلی ارتز و پروتزها را شرح دهیم. ارتزها را می توان نوعی وسیله کمک حرکتی معرفی کرد که هدف از ساخت آن ها، کمک به بهبود عملکرد بدن یا عضو آسیب دیده می باشد. این ارتزها علاوه بر بهبود عملکرد، سبب جلوگیری از پیشرفت بد شکلی در اندام ها شده و به کاهش درد در نواحی مختلف بدن کمک می کنند. این در حالی است که پروتزها جایگزین اندام از دست رفته بوده و به بازیابی عملکرد و ظاهر زیبا اندام دچار قطع عضو کمک خواهند کرد. در صورتی که تهیه ارتز یا پروتز برای شما ضرورت دارد، می توانید به کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین کلینیک های ساخت انواع ارتز و پروتز می باشد مراجعه کرده و مناسب ترین و با کیفیت ترین پروتز را از این کلینیک تهیه نمایید.

اهداف استفاده از ارتز و پروتز 

حال که با ارتز و پروتزهای ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی آشنا شدید، قطعا تا حدودی به اهداف استفاده از آن ها پی برده اید، با این وجود قصد داریم در این بخش به طور کامل به شرح آن ها بپردازیم. محدود کردن حرکت مفاصل، کنترل حرکات غیر نرمال، تقویت حرکات در مفصل، حمایت از عضو دچار عارضه و‌ ثابت نگه داشتن مفصل را می توان از جمله اهداف استفاده از ارتزها دانست که به جهت بیشترین بهره بری از ارتزها، باید ارتز مناسب با عارضه ایجاد شده را تهیه نمود. از آن جایی که در کلینیک کاویان طب انواع ارتز و پروتز طراحی و تولید می شوند، می توانید ابتدا توسط متخصصین این مجموعه تخصصی ویزیت شوید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

پروتزها نیز که دسته ای از تجهیزات ارتوپدی هستند در انواع مختلفی قابل تهیه می باشند، برخی از آن ها با هدف بازگشت ظاهر زیبای فرد و برخی دیگر با هدف بازگرداندن عملکرد در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. شایان به ذکر است که دسته ای از پروتزها همزمان به بازیابی اندام از دست رفته و عملکرد کمک خواهند کرد.

انواع ارتز و پروتز در بهترین کلینیک ارتوپدی 

همان طور که گفته شد، کلینیک کاویان یکی از بهترین کلینیک های ساخت انواع ارتز و پروتز می باشد که در ساخت محصولات ارتوپدی خود از با کیفیت ترین متریال و مجرب ترین متخصصین بهره گرفته و به بازیابی توانایی های حرکتی شما کمک خواهد کرد. در این مجموعه تخصصی انواع ارتز و پروتزها به صورت شخصی سازی و سفارشی طراحی و تولید می شوند که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

همان گونه که گفته شد در کلینیک ارتوپدی کاویان طب انواع ارتز نسبت به ناحیه آسیب دیده در بدن بیمار تولید می شوند که رایج ترین این ارتزها عبارتند از:

زانوبندها 

یکی از درمان های مکمل به هنگام آسیب دیدگی زانو، استفاده از زانوبند طبی بوده که از نظر جنس و کاربرد در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد و انتخاب نوع آن بستگی به هدف شما دارد. به طور مثال برخی از این زانوبندها با هدف پیشگیری از آسیب دیدگی زانوها و برخی دیگر با هدف ثابت نگه داشتن زانو مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله زانوبندهای قابل تهیه در بهترین کلینیک های ارتوپدی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زانوبندهای پیشگیری کننده 
  • زانوبندهای پد دار برای محافظت از کشکک زانو 
  • زانوبندهای تخلیه کننده 
  • زانوبندهای آرتروزی 
  • زانوبندهای آتل دار 
  • زانوبندهای لولا دار 
  • و …

آرنج بندهای طبی 

از دیگر ارتزهای پر کاربرد، آرنج بندها می باشند که استفاده از آن ها به تسکین علائم بیماری های آرنج و کاهش درد کمک می کند. آرنج بندها نیز در انواع مختلفی نسبت به نوع بیماری و شرایط بیمار طراحی و تولید می شوند که عبارتند از:

  • آرنج بند ساده 
  • آرنج بند تنیس آلبو 
  • آرنج بند مفصل دار 

کفی های طبی 

باید بدانید که کفی های طبی نیز نوعی ارتز محسوب می شوند که در درمان بسیاری از مشکلات پا از قبیل صافی کف پا، التهاب کف پا، بورسیت، آرتریت و … کاربرد دارند. همانند سایر ارتزهای ذکر شده در بالا، کفی های طبی را نیز می توان در انواع کفی طبی نرم، کفی طبی نیمه سخت و کفی طبی سفت تهیه کرد.

گردنبندهای طبی، مچ بندهای طبی، کفش های طبی و … نیز از دیگر ارتزهای است که می توانید نسبت به عارضه ایجاد شده، بهترین و با کیفیت ترین آن ها را از کلینیک کاویان طب تهیه کرده تا بهبودی هر چه سریع تر حاصل شده و به زندگی عادی خود بازگردید.

حال که با انواع ارتزها آشنا شدید، به شرح برخی پروتزهای ساخته شده در بهترین کلینیک ساخت انواع ارتز و پروتز خواهیم پرداخت.

پروتز اندام تحتانی 

آن دسته از بیمارانی که دچار قطع عضو در اندام تحتانی شده اند و بخشی از پای خود را در طی حادثه از دست داده اند، می توانند با تهیه پروتزهای اندام تحتانی از کلینیک کاویان طب، بخش عظیمی از توانایی های حرکتی خود را بازیابند. به طور کلی می توان گفت که پروتزهای اندام تحتانی، فارغ از قابلیت ها و کاربردهایی که دارند، سبب توان بخشی اندام تحتانی بیمار خواهند شد. انواع پروتز اندام تحتانی عبارتند از:

  • پروتز زیر زانو 
  • پروتز پنجه 
  • پروتز مچ 
  • پروتز مفصل زانو 
  • پروتز بالای زانو 
  • پروتز لگن 
  • پروتز مفصل ران 
  • و …

پروتزهای اندام فوقانی 

گاهی اوقات افراد به صورت مادرزادی فاقد یک عضو می باشند یا در طی حوادث گوناگون دچار قطع عضو از ناحیه دست شده اند که می توان به کمک پروتزهای اندام فوقانی ساخت شده در بهترین کلینیک ساخت انواع ارتز و پروتز، عملکرد و زیبایی ناحیه قطع شده را بازگرداند. پروتز معمولی، پروتز مایوالکتریک و پروتز مخصوص فعالیت های خاص را می توان از جمله پروتزهای اندام فوقانی ساخته شده در کلینیک کاویان طب دانست.

ویژگی های بهترین کلینیک ارتوپدی تهران 

شاید با این پرسش مواجه شده باشید که دلیل معرفی کلینیک کاویان طب به عنوان بهترین کلینیک در ساخت انواع ارتز و پروتز چیست؟ در پاسخ باید گفت که کلینیک کاویان طب با بهره مندی از کادری مجرب و متعهد و به کارگیری به روزترین تجهیزات و باکیفیت ترین متریال، ارتز و پروتزهای کاربردی را طراحی و تولید می کند که به بازگرداندن توانایی های از دست رفته و ظاهر آن اندام ها کمک شایانی می کنند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه نموده و از خدمات بی نظیر آن ها بهره مند شوید.

تهیه انواع ارتز و پروتز از بهترین کلینیک ارتوپدی کاویان کلینیک

اکر با خواندن این مطلب تصمیم گرفته اید که ارتز و پروتز مورد نیاز خود را از کلینیک کاویان طب تهیه کنید، می توانید پیش از مراجعه به این مجموعه تخصصی از طریق تماس با کارشناسان این سایت با شماره 91008881_021 از مشاوره رایگان برخوردار شده و سپس با آسودگی خاطر به بهترین کلینیک ساخت انواع ارتز و پروتز مراجعه نمایید و هر چه سریع تر توانایی های از دست رفته خود را بازیابید و سلامت را به خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *