بهترین زمان سفر به کیش به پیشنهاد تریپ

جزیره کیش، یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران است که به نگین خلیج فارس شهرت دارد. آب و هوای کیش که نزدیک به خط استوا قرار گرفته، آب و هوایی استوایی و نسبتا گرم است؛ اما خوشبختانه حتی در فصل گرما هم می‌توان از حضور در این جزیره لذت برد و با تفریحات آبی و جشنواره‌های متعدد آن سرگرم شد. پس اگر قصد خرید بلیط کیش لحظه آخری و سفری جذاب به جواهر خلیج فارس را دارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین زمان سفر به کیش و وضعیت جوی آن در طول سال آشنا شوید.

آب و هوای کیش در طول سال چگونه است؟

به طور کلی اقلیم منطقه خلیج فارس خشک و نیمه گرمسیری است و از این رو در بیشتر ایام سال هوا گرم است. شرایط آب هوای کیش هم از این قاعده مستثنی نیست و به طور کلی گرم و تا حدودی مرطوب محسوب می‌شود. ضمن اینکه میزان بارندگی‌های این جزیره بسیار کم است. در ادامه به بررسی آب و هوای این جزیره در هر یک از فصول سال می‌پردازیم.

آب و هوای کیش در بهار و عید نوروز

در فصل بهار به دلیل وزش بادهای موسمی خنکی که از جانب دریا و از سمت شمال جزیره می‌وزند، هوای کیش تقریباً مطبوع و معتدل است. اگر چه با گذر از فصل زمستان دمای هوا رو به افزایش می‌گذارد، اما در فصل بهار به ویژه تعطیلات عید، این بادهای خنک، باعث ایجاد هوایی معتدل می‌شوند. در این فصل دمای هوای کیش حدوداً بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. از لحاظ بارندگی نیز احتمال بارش باران‌های ملایم و رگباری در ایام عید و فصل بهار وجود دارد و همین مسئله شادابی و سرزندگی طبیعت را رقم می‌زند.

بااین‌حال، هرچه از تعطیلات نوروز فاصله می‌گیریم، دمای هوای کیش بالاتر رفته و میزان رطوبت کاهش می‌یابد. برای مثال، آب و هوای کیش در اردیبهشت از 26 تا 36 درجه سانتی‌گراد متغیر است و میانگین آن روی 30 درجه قرار دارد. همین موضوع به همراه رطوبت متوسط 60 درصدی، این موقع از سال را به زمان مناسبی برای سفر به کیش تبدیل می‌کند.

آب و هوای کیش در فصل تابستان

فصل تابستان زمانی است که گرمای منطقه خلیج فارس کاملاً خود را در کیش نشان می‌دهد. در این فصل، جزیره کیش کاملاً گرم و مرطوب است. دما به بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و رطوبت نیز به حداکثر مقدار خود می‌رسد. در برخی مواقع، افزایش دما به حدی است که تحمل آن برای ساکنان جزیره نیز دشوار می‌شود. بنابراین اگر سابقه گرمازدگی دارید یا تحمل گرما برایتان سخت است، با آب و هوای کیش در تابستان به راحتی کنار نخواهید آمد.

البته هرچه به سمت انتهای تابستان برویم، دمای هوای جزیره نیز کمتر می‌شود. باتوجه‌به آب و هوای کیش در شهریور که میانگین دما به 33 درجه می‌رسد، این ماه نسبت به تیر و مرداد زمان مناسب‌تری برای سفر به جزایر جنوبی است. ضمن اینکه در این فصل هزینه سفر به کیش نیز کاهش می‌یابد و قیمت بلیط هواپیما و هتل به حداقل خود می‌رسد.

فصل تابستان؛ بهترین زمان برای لذت بردن از تفریحات آبی کیش

آب و هوای کیش در فصل پاییز

با عبور از فصل تابستان، به تدریج از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود و بارندگی افزایش می‌یابد. هوای جزیره کیش از اواسط پاییز به بعد، معتدل و مرطوب است؛ هرچند میزان رطوبت به پای رطوبت هوای تابستان نمی‌رسد. ضمن اینکه ممکن است در فصل پاییز شاهد بارندگی‌های موسمی و سیل‌آسا در جزیره کیش باشید.

هر چه به سمت انتهای پاییز می‌رویم، دمای هوای کیش کمتر می‌شود. آب و هوای کیش در مهر ماه بسیار معتدل بوده و از 26 تا 34 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. رطوبت هوا نیز در حد متوسطی قرار دارد و شرجی بودن منطقه آزارتان نمی‌دهد. در این ماه جزیره هوایی به مطبوعی اردیبهشت را تجربه می‌کند و لذت نفس‌کشیدن در هوایی لذتبخش را به ریه‌هایتان هدیه می‌دهد.

آب و هوای کیش در فصل زمستان

زمستان‌های جزیره کیش هم آب و هوایی معتدل و مطبوع دارد و بسیار خنک است. این فصل کیش را می‌توان مشابه آب و هوای بهاری شهرهای دیگر دانست. در این فصل از دمای کیش کاسته می‌شود و رطوبت هوا به کمترین میزان خود می‌رسد؛ به‌علاوه اینکه میزان بارندگی افزایش می‌یابد و سفر به جزیره دوست‌داشتنی‌تر می‌شود.

اگر به دنبال بهترین تایم سفر به کیش هستید، باید بدانید که دی‌ماه این جزیره بسیار پرطرفدار است. آب و هوای کیش در دی ماه به حداقل خود می‌رسد و از 16 تا 23 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. هرچه به انتهای زمستان برویم، دما بالاتر رفته و هوا گرم‌تر می‌شود.

زمستان کیش و لذت بردن از ورزش‌های هوایی

بهترین فصل سفر به کیش

با توجه به مطالبی که گفته شد، به نظر می‌رسد بهترین زمان برای سفر به کیش در بهار و زمستان باشد. در فصل بهار علاوه بر مطبوع بودن آب و هوا و دمای مناسب، تفریحات آبی نیز دایر هستند و اوقات خوشی را برای شما رقم خواهند زد.

فصل زمستان نیز به دلیل رطوبت کم و خنکی هوا یکی دیگر از زمان‌های مناسب برای سفر به کیش محسوب می‌شود. معمولاً بهترین زمان سفر به کیش را از اواسط پاییز تا اواسط بهار می‌دانند. به علاوه بیستم آبان‌ماه نیز به عنوان روز کیش نامیده شده است و به این مناسبت، در فروشگاه‌های کیش با حراج و تخفیف گسترده روبرو خواهید شد و حتی قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز کمتر می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر اقتصادی

به طور کلی اگر می‌خواهید سفرتان هزینه کمتری داشته باشد، سفر را به فصول خلوت‌تر موکول کنید. اساساً در فصل‌هایی که چندان موردعلاقه گردشگران نیست و اصطلاحا لوسیزن آن مقصد نام دارد، به دلیل وجود ظرفیت خالی در هواپیماها، هتل‌ها و… قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل کاهش می‌یابد.

فصل‌های خلوت و ارزان ترین زمان سفر به کیش را می‌توان مردادماه و اسفند و فروردین‌ماه دانست. در میانه تابستان به دلیل گرمای هوا و رطوبت زیاد، گردشگران چندانی در کیش حضور ندارند. این مسئله در مورد انتهای زمستان و پس از تعطیلات عید نیز صادق است؛ چراکه معمولا سفر گردشگران در تعطیلات نوروزی رخ می‌دهد و قبل و پس از تعطیلات کاهش می‌یابد. همین موضوع سبب کاهش قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در کیش شده و سفر ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای شما رقم می‌زند.

بهترین تایم سفر به کیش برای خرید و شرکت در فستیوال ها

در فصل پاییز، معمولا جشنواره‌های خرید برگزار شده و فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیف 50درصدی به فروش می‌گذارند. به‌همین‌دلیل ماه‌های مهر، آبان و آذر بهترین زمان سفر به کیش هم از نظر آب‌وهوایی و هم برای خرید هستند. از طرفی 20 آبان روز بزرگداشت کیش نامیده شده و انواع جشنواره‌های ورزشی، آتش‌بازی و… در این منطقه آزاد دیده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فصل تابستان نیز زمان مناسبی برای سفر به جزیره کیش است. جشنواره تابستانی کیش در این فصل برگزار شده و رویدادهای مختلف، جشن‌ها و برنامه‌های شاد، جشنواره‌های خرید، تورهای کنسرت و برنامه‌های مفرحی در جزیره دیده می‌شود.

فصل پاییز؛ بهترین زمان برای حضور در جشنواره روز کیش

تفریحات آبی کیش در گرمای تابستان

تفریحات ساحلی یکی از اصلی‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره کیش هستند که در فصل تابستان به اوج خود می‌رسند. اگر می‌خواهید در پارک‌های آبی کیش فعالیت‌های مهیجی را تجربه کنید یا تنی به آب‌های خلیج فارس بزنید و تجربه شنا، غواصی و سایر تفریحات آبی کیش را داشته باشید، باید فصل تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کنید. چرا که در این زمان بیشتر روزها هوا کاملاً آفتابی و دریا نیز صاف و آرام است.

سفر به کیش با بلیط ارزان تریپ

حال که با آب و هوای کیش و بهترین زمان سفر به آن آشنا شدید، حتما در جستجوی بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان کیش هستید. قیمت بلیط هواپیما کیش تهران در فصول گرم سال بسیار ارزان است؛ همچنین ابتدای پاییز و پس از تعطیلات نوروز نیز فرصت خوبی برای سفر اقتصادی به جزیره محسوب می‌شود. با همۀ این اوصاف، اگر به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما هستید، وبسایت www.trip.ir بهترین گزینه پیش روی شماست.

آژانس هواپیمایی تریپ با نزدیک به دو دهه فعالیت در صنعت هواپیمایی و گردشگری در ایران، مرزهای تازه‌ای را به روی هموطنان خود گشوده و علاوه بر امکان رزرو بلیط هواپیما، برای تور خارجی در قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی در خدمت شماست. شما می‌توانید علاوه بر خرید بلیط هواپیما به مقصد تمامی فرودگاه‌های داخلی و خارجی، با تور خارجی تریپ نیز همراه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *