مزیت ایمپلنت کردن دندان ها در کلینیک ایمپلنتیا

مزیت ایمپلنت کردن دندان ها در کلینیک ایمپلنتیا

همیشه بشر در طول تاریخ به دنبال ابداع روش هایی برای زیباسازی و خوب جلوه دادن بدن و چهره خود بوده است. این روش ها متناسب با شرایط و زمان ، نوساناتی داشته است و در عصر حاضر ، بیشترین دخل و تصرف را به دست آورده است به طوریکه تقریباً می توان گفت ، روش های زیبایی برای هر بخش از بدن ابداع شده است. روش های متعددی متداول شده است که می تواند ناهنجار ترین ایرادات را پوشش داده و شگردهایی را به مرحله اجرا درآورد که رویایی ترین نتایج را وارد مرحله ظهور کند. اهمال در رفع ابرادات مربوط به شکل ظاهری بدن و چهره ، یک مانع بزرگ برای برقراری روابط اجتماعی و تعلق و پذیرش در واحدهای بزرگ و کوچک اجتماعی است. ساختارهایی در جامعه وجود دارد که قوانینی را برای ورود به کنش های اجتماعی وضع می کند. شرکت در این کنش ها به واسطه ارزش نهادن به قوانین مثبت در آنها محقق می شود. یکی از بارزترین بخش ها در صورت ، دندان ها هستند. اگر یک یا چند دندان خود ، خصوصاً دندان های جلویی را از دست داده باشید ، می توانید به راحتی با استفاده از روش ایمپلنت دندان ، جای خالی دندان های از دست رفته را پر کنید و با دستیابی به یک شکل ظاهری طبیعی ، در زمان صحبت کردن ، احساس خجالت نکرده و در زمان خوردن غذا ، دچار مشکل نشوید.

مزیت ایمپلنت کردن دندان ها در کلینیک ایمپلنتیا

ایمپلنت های دندانی چگونه عمل می کنند؟

در ایمپلنت دندان ، بخشی به عنوان جایگزین ریشه ، در استخوان فک تعبیه می شود. این بخش دارای متریال فلزی بوده و وقتی در استخوان فک قرار داده می شود ، مدتی زمان نیاز دارد تا به خوبی در استخوان ، جای خود را محکم کند. پس از آن بخشی که کاملاً شبیه به تاج دندان است ، به صورت سفارشی ، برای بیمار تهیه می شود و با قرار گرفتن روی ریشه ، شما را صاحب دندانی کاملاً شبیه به دندان طبیعی خودتان از نظر شکل ظاهری و عملکرد می نماید.

طول مدت جراحی ایمپلنت چقدر است ؟

زمان مورد نیاز برای اجرای فرایند کامل جراحی ایمپلنت ، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. در برخی بیماران ، استخوان فک تحلیل رفته است و لازم است این استخوان در طول یک پروسیجر درمانی ، تقویت شود. همچنین سرعت ترمیم بافت در بیماران مختلف یکسان نمی باشد. البته خوشبختانه ، پیشرفت های تکنولوژی روش هایی را معرفی کرده است که به میزان قابل ملاحظه ای طول مدت درمان را کاهش داده اند.

ایمپلنت دندان چه مزایایی را به همراه دارد؟

ایمپلنت دندان یکی از روش های درمانی دندان است که به واسطه خدمات زیبایی و عملکردی گسترده ای که دارد ، یکی از پر طرفدارترین پروسیجرهای دندانی محسوب می شود. افرادی که با این فرایند دندانی تحت درمان قرار می گیرند ، احساس راحتی بسیار زیادی دارند. ایمپلنت ها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و جویدن غذا با آنها درست مثل دندان های طبیعی است. شکل ظاهری طبیعی آنها نیز باعث می شود که نتوان غیرطبیعی بودن آن را تشخیص داد. در صورتی که بیمار به شکل صحیحی از ایمپلنت دندانی خود مراقبت کند ، می تواند برای مدت زمان بسیار طولانی ، از خدمات ارائه شده توسط آن بهره مند شود.

همچنین زمانی که جای خالی دندان از دست رفته با یک دندان ایمپلنتی پر می شود ، دندان های طبیعی مجاور ، در برابر آسیب دیدگی مصون می مانند. هنگامی که پایه ایمپلنت بعنوان ریشه دندان ، در استخوان فک قرار می گیرد ، از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری کرده و از آن پشتیبانی می کند.

در کنار مزایای فوق ، آنچه به عنوان بزرگ ترین مزیت ایمپلنت دندان از سوی بیشتر بیماران اشاره می شود ، بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و عدم احساس خجالت در زمان صحبت کردن یا خندیدن می باشد.

چه سنی برای ایمپلنت دندان مناسب است؟

بهترین سن برای انجام ایمپلنت دندان پس از 18 سالگی است. در این سن ، رشد و استخوان بندی صورت کامل می شود و در نتیجه عوارضی از این جهت بعد از دریافت درمان ، بوجود نخواهد آمد. البته ، قبل از اقدام به درمان ، مشاوره با یک متخصص ایمپلنت دندان خوب در تهران یا شهر محل زندگی خود ، یکی از فازهای ضروری در پروسه درمان است. متخصص بعد از انجام معاینات لازم و اطمینان از سلامت عمومی دهان اقدامات لازم برای شروع فرایند را انجام می دهد. بعلاوه ، در صورتی که فرد به درمان های دیگر از قبیل جراحی لثه و ترمیم تخصصی دندان های دیگر نیز نیاز داشته باشد ، متخصص بعد از انجام معاینات ، در این خصوص نیز به بیمار اطلاع رسانی خواهد کرد.

اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت

طرح لبخند یکی از گزینه ها در مجموعه فرایند های زیبایی دهان و دندان محسوب می شود که می تواند با رفع نواقص و ایرادات در دندان ها ، طرحی زیبا را در لبخند نقش بزند. البته ، اصلاح طرح لبخند با فرایند متعدد دیگری از قبیل بلیچینگ ، لمینت دندان ، روکش کردن و غیره قابل اجراست ولی اگر جای یک یا چند دندان در این مجموعه خالی باشد ، ایمپلنت وارد عمل می شود و جای خالی دندان از دست رفته را پر می کند. این فرایند ، علاوه بر مزایای زیبایی ، مزایای درمانی از قبیل جلوگیری از تحلیل رفتن بافت استخوان لثه ، و جلوگیری از وارد آمدن فشار یا آسیب دیدن دندان های مجاور در زمان جویدن غذا را نیز به همراه دارد.

منبع : https://implantya.com/

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت لایف کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *