راهنمای خرید میز آتشدان

فواید آتشدان

آتشدان هیزمی یا آتشدان گازی یک وسیله بسیار پرکاربرد در ویلاها و فضای باز .به ظروفی که برای نگهداری و حمل آتش استفاده می­شود ، آتشدان گفته می­شود . به وسیله یک آتشدان می­توان در فصول سرد سال و در فضاهای سرباز  مانند باغ ، ویلا ، حیاط و … گرمای مطبوعی ایجاد کرد . جمع شدن خانوادگی دور آتش و در هوای سرد و نوشیدن یک لیوان چای گرم می­تواند یک خاطره دل­انگیز و فراموش نشدنی به جای بگذارد . آتشدان­ها در مکان­های مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرد و علاوه بر استفاده شخصی مانند باغ و ویلا در مکان­های دیگر مانند رستوران­های سرباز ، کافه­های سرباز ، تالار­های پذیرایی ، مراسمات در فضای باز و … مورد استفاده قرار می­گیرد. تاریخچه آتشدان به زمان کشف آتش برمی­گردد و از زمان­های گذشته استفاده از وسیله ای برای کنترل ، مهار و حمل آتش رایج بوده است . در گذشته از آتشدان­ها در مراسمات مذهبی و حتی جنگ­ها نیز بهره می­بردند . آتشدان­های امروزی تنوع فراوانی دارند و در شکل­های مختلفی تولید و روانه بازار می­شوند . به علت ظاهر زیبا این آتشدان­ها ، علاوه بر گرما از جنبه تزئینی و دکوری آن نیز می­توان بهره برد. بخاری قارچی فضای باز نیز میتواند یک ایده جالب برای ویلاها باشد.

آتشدان هیزمی

فواید آتشدان

آتشدان­های امروزی انواع مختلفی دارند و مزیت­های فراوانی دارند که افراد را به استفاده از آن تشویق می­کند در ادامه به بررسی فواید و مزیت­های آتشدان می­پردازیم :

  • گرما

مهم­ترین کاربرد آتشدان برای گرم کردن فضای سر باز در فصول سرد سال و در هوای سرد می­باشد . اگر ویلا یا باغ یا حیاط شما نیز دارای آتشدان باشد می­توانید به همراه خانواده و دوستان به دور آن رفته و گرم شوید.

  • تعمیر و نگهداری راحت

آتشدان­ها طراحی ساده ای دارند و از جنس مقاوم تولید می­شوند به همین دلیل نیاز به مراقبت ویژه ای ندارند. همچنین اگر قطعه از آن دچار مشکل شود به راحتی می­توان آن را تعمیر کرد و نیاز به هزینه فراوان ندارد.

  • سهولت در استفاده

آتشدان­های امروزی با سوخت گاز ، گرما تولید می­کنند به همین دلیل دیگر نیاز به فرایند سخت تهیه چوب و هیزم نمی­باشد، همچنین روشن کردن آن نیز راحت بوده و نیاز به صرف زمان طولانی برای راه اندازی آن نمی­باشد . علاوه بر آن میزان گرمای آتشدان را می­تواند تنظیم نموده و خاموش کردن آن نیز راحت و بدون دردسر می­باشد. بنابراین استفاده از آتشدان­های امروزی بسیار راحت و ساده می­باشد.

  • سوخت تمیز

آتشدان­های امروزی باتوجه به اینکه سوخت مصرفی آن­ها گاز می­باشد ، دیگر دود و خاکستر تولید نکرده و سبب آلودگی هوا نمی­شوند به همین دلیل می­توان گفت که از سوخت تمیز برای تولید گرما استفاده می­کنند.

  • سرگرمی

یکی از تفریحات سالمی که در فصول سرد سال مورد استقبال خانواده­ها قرار می­گیرد ، تهیه آتش در هوای آزاد و جمع شدن خانواده به دور آن و گذران اوقات فراغت می­باشد .

آتشدان باغی

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

اکثر آتشدان­ها مصرف انرژی کمی دارند و شما می­توانید به جای تماشای تلویزیون یا انجام بازی ویدئویی ، با خانواده و دوستان خود در فضای آزاد در کنار آتش گرم وقت بگذارید.

  • آشپزی

آتشدان­ها علاوه بر گرما مزیت­های زیادی دارند از جمله اینکه می­توان از آن به عنوان باربیکیو و گریل استفاده کرده و به کمک آن مواد غذایی کبابی تهیه نمود . همچنین می­توان به کمک آن آب جوش فراهم نمود و در هوای سرد و به دور آتش ، چای نوشید.

  • ایمنی

آتشدان­ها ظروفی برای نگهداری و کنترل آتش هستند به همین دلیل ایمنی بالایی دارند و مانع گسترش آتش در فضا می­شوند . روشن کردن آتش در باغ و ویلا ممکن است سبب پخش آتش و آتش سوزی شود ولی با استفاه از یک آتشدان از ایمنی آتش خیالتان راحت است و به آسانی می­توانید آن را خاموش کنید.

  • زیبایی

آتشدان­های امروزی در طرح­های زیبایی تولید می­شوند که علاوه بر گرما بخشی به محیط سبب زیبایی و تزئین محیط نیز می­شود . این نوع آتشدان­ها در محیط های تجاری مانند رستوران و کافه و تالار پذیرایی سبب جذب مشتری بیش­تر می­شود.

  • تنوع زیاد طرح

آتشدان­ها تنوع فراوانی دارند و به علت اینکه توسط دستگاه سی ان سی بر روی فلز طرح ایجاد می­شود تنوع طرح بندی فراوانی نیز دارند . همچنین برخی از گونه­های آتشدان در وسط یک میز طراحی و تولید می­شوند که افراد می­توانند به دور میز نشسته و از گرمای آن استفاده کنند به این مدل آتشدان میز آتش نیز گفته می­شود . بنابراین باتوجه به این تنوع فراوان ، افراد می­توانند مطابق با نیاز و سلیقه شخصی ، محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

  • قابلیت جابجایی

اغلب مدل­های آتشدان به ویژه آتشدان­های فلزی سبک بوده و قابلیت حمل و نقل و جابه­جایی دارد . بعضی از مدل­های آتشدان بسیار فضای کمی را اشغال می­کند و برای استفاده در مسافرت مناسب می­باشد.

آتشدان

  • فضایی دلنشین در خارج از منزل

اگر شما نیز ویلا ، باغ یا حیاط بزرگ دارید با قرار دادن یک آتشدان زیبا فضایی آرام و دلنشین برای دورهمی­های خانوادگی ایجاد کنید .

  • روشنایی بخشی به محیط

آتشدان به علت شعله­های آتش آن ، علاوه بر گرم کردن محیط سبب روشنایی فضا نیز می­شود. بنابراین با تریک شدن هوا دیگر نیازی به ترک حیاط ، باغ و ویلا ندارید و می­توانید در کنار خانواده هم از گرما و هم از روشنایی آتشدان استفاده مطلوب نمایید.

  • دوری حشرات

آتش سبب دورشدن حشرات و به ویژه زنبور­ها می­شود و به همین علت برای استفاده در فضای آزاد و در امان بودن از حشرات مناسب می­باشد.

  • عدم آسیب دیدگی و کثیف شدن محیط

اگر بخواهیم در حیاط ، ویلا یا باغ خود و بر روی زمین آتش درست کنیم ممکن است سبب آسیب دیدن سنگ فرش و یا کاشی­ها شود همچنین خاکستر و زغال هایی که از آتش به جا می­ماند کثیفی زیادی را به وجود می آورد و بعد از خاموش کردن آتش باید به دنبال تمیز کردن محل آتش بروید که بسیار خسته کننده خواهد بود ولی با استفاده از آتشدان دیگر نگران آسیب دیدگی  و کثیف شدن محیط ویلای خود نخواهید بود.

  • خواص طبی

باتوجه به فواید فراوان آتش برای بدن ازجمله کاهش فشار خون ، تسکین درد­های عضلانی ، آرامش روحی ، کاهش کمردرد و گردن درد و … ، آتشدان­ها علاوه بر مزیت­های فیزیکی دارای خواص طبی  نیز می­باشند.

  • مقاومت و طول عمر بالا

آتشدان­ها برای گرم کردن فضای آزاد و در فصول سرد سال طراحی شده اند بنابراین جنس بدنه و مواداولیه آن­ها به گونه ای می­باشد که مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از جمله باد ، باران و تابش خورشید دارد . اغلب آتشدان­ها ضدزنگ بوده و دارای رنگ کوره ای بادوام بالا می­باشند.

 منبع:تجهیزات باغی ویلاسازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *