کدام رنگ شیرآلات مناسب خانه شماست؟

شیرآلات رنگی راهی عالی برای افزودن شخصیت و سبک به آشپزخانه یا سرویس بهداشتی شما هستند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها برای مطابقت با هر دکوراسیونی وجود دارند.
این نکته که چه رنگ از شیرآلات را انتخاب کنیم را می توان از دو جهت مورد بررسی قرار داد. یکی از لحاظ بصری و زیبایی و مورد دیگر از نظر کیفیت.

شیر روشویی رنگی

نکاتی که باید قبل از خرید در نظر داشته باشید
در وحله اول انتخاب رنگ شیرآلات به سلیقه‌ی شما، سبک دکوراسیون و سایر المان‌های موجود در فضای مورد نظرتان بستگی دارد. در این مورد خود شما تصمیم گیرنده هستید.
سبک دکوراسیون: اگر دکوراسیون شما مدرن است، رنگ‌های کروم، سفید و مشکی انتخاب‌های مناسبی هستند. برای دکوراسیون‌های کلاسیک، رنگ‌های طلایی، مسی و برنجی جلوه‌ی زیبایی دارند.
رنگ کابینت‌ها: اگر کابینت‌های شما روشن هستند، از شیرآلات با رنگ‌های روشن مانند کروم، سفید یا طلایی استفاده کنید. برای کابینت‌های تیره، شیرآلات با رنگ‌های تیره مانند مشکی یا برنجی مناسب‌تر هستند.
میزان لک‌پذیری: برخی رنگ‌ها مانند سفید و مشکی بیشتر لک می‌شوند. اگر به دنبال شیرآلاتی هستید که نیاز به تمیز کردن کمتری دارند، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند کروم استفاده کنید.
فضای مورد استفاده: برای فضاهای کوچک، از شیرآلات با رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
بودجه: قیمت شیرآلات با توجه به رنگ و جنس آن‌ها متفاوت است.
در نهایت، بهترین رنگ شیرآلات رنگی است که شما از آن لذت می‌برید و با سایر المان‌های موجود در فضا همخوانی داشته باشد. مثلا در آشپزخانه، هنگام خرید شیر ظرفشویی ،حتما رنگ کابینت ها و سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید. و یا شیرآلات سرویس بهداشتی می تواند با رنگ کاشی ها و سنگ روشویی همخوانی دشته باشد.
مورد دیگر در انتخاب رنگ شیرآلات این است که علاوه بر کیفیت ساخت بدنه و کارتریج که سعی کنید حتما از برند های معتبر و دارای ضمانت خریداری نمایید، آبکاری شیرآلات است. هر رنگ مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی برخی از محبوب‌ترین رنگ‌ها می‌پردازیم. امیدواریم با بیان این نکات انتخاب را برای شما آسان تر کنیم.
در مورد رنگ شیرآلات، هیچ رنگی به طور ذاتی کیفیت بالاتری نسبت به رنگ دیگر ندارد. کیفیت شیرآلات بیشتر به جنس، نوع آبکاری و برند آن بستگی دارد. با این حال، برخی رنگ‌ها به دلیل نوع آبکاری و فرآیند تولید، ممکن است در برابر خط و خش، لکه و خوردگی مقاوم‌تر باشند
برخی از رنگ های محبوب شیرآلات عبارتند از:
کروم
کروم رنگی براق و تمیز است که می تواند ظاهری مدرن به آشپزخانه یا حمام شما بدهد. همچنین بادوام و نگهداری آن آسان است. این رنگ رایج‌ترین رنگ شیرآلات است و به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، انتخابی محبوب برای آشپزخانه و حمام است.
از جمله مزایای شیرآلات با آبکاری کروم عبارتند از: افزایش مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی. کروم فلزی مقاوم در برابر خوردگی است و از فلز زیرین شیرآلات در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و سایر عوامل مخرب محافظت می‌کند. همچنین کروم فلزی سخت و بادوام است و می‌تواند به افزایش عمر مفید شیرآلات کمک کند. کروم ظاهری براق و درخشان دارد که می‌تواند زیبایی شیرآلات و دکوراسیون سرویس بهداشتی یا آشپزخانه را افزایش دهد. همچنین سطح صاف و صیقلی کروم به راحتی تمیز می‌شود و نیاز به نگهداری کمتری دارد.
مراحل آبکاری کروم
آماده سازی سطح: قبل از آبکاری، سطح فلز شیرآلات باید به دقت تمیز و صاف شود.
اعمال پوشش پایه: معمولاً قبل از آبکاری کروم، یک لایه نازک از نیکل یا مس بر روی سطح فلز اعمال می‌شود.
آبکاری کروم: در این مرحله، شیرآلات در محلول الکترولیت حاوی یون‌های کروم غوطه‌ور می‌شوند و با عبور جریان برق، یک لایه نازک از کروم بر روی سطح آنها ایجاد می‌شود.
پرداخت نهایی: پس از آبکاری، سطح شیرآلات با استفاده از مواد ساینده صاف و صیقلی می‌شود.
نسل جدید آبکاری شیرآلات

آبکاری رنگ هایی که در ادامه بیان می شوند به روش PVD می باشد. . آبکاری PVD جدیدترین روش آبکاری است. در این روش، از بخار فلز برای رسوب بر روی سطح شیرآلات استفاده می‌شود. این روش بادوام‌ترین روش آبکاری است، اما ممکن است گران‌ترین باشد. شیرآلات قهرمان نیز محصولات خود را با همین روش در رنگ های متنوع تولید و روانه بازار کرده است.
علاوه بر روش آبکاری، عوامل دیگری نیز بر کیفیت و قیمت آبکاری شیرآلات تأثیر می‌گذارند. هر چه ضخامت لایه فلز بیشتر باشد، آبکاری بادوام‌تر و گران‌تر خواهد بود. استفاده از مواد اولیه باکیفیت، به افزایش کیفیت و قیمت آبکاری کمک می‌کند. همچنین مهارت و تجربه آبکار، در کیفیت آبکاری نقش مهمی دارد.

کروم مات

این رنگ شبیه به کروم است، اما کمی تیره‌تر و مات‌تر است. کروم مات نیز در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.

طلایی

آبکاری طلایی شیرآلات می‌تواند به آن‌ها ظاهری لوکس و مجلل ببخشد و در عین حال، از آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت کند. این رنگ برای سبک‌های کلاسیک و سنتی مناسب است و باعث ایجاد حس گرما و صمیمیت می شود. یکی از ایراداتی که می توان برای این رنگ از شیرآلات گذاشت، قیمت بالای آن می باشد.

شیر ظرفشویی طلایی

مشکی

مشکی رنگی شیک و مدرن است و برای سبک‌های مدرن و صنعتی بسیار مناسب است. شیرآلات مشکی می توانند هر آشپزخانه یا حمامی را ارتقا دهند. همچنین بسیار تطبیق پذیر است و می توان از آن با انواع رنگ های دیگر استفاده کرد.
شیرآلات مشکی لکه‌پذیری کمتری دارند و تمیز کردن آن ها آسان است. از جمله معایبی که می توان برای شیرآلات مشکی نام بردقیمت بالا، ایجاد حس سردی و تاریکی و احتمال خط و خش بیشتر نسبت به سایر رنگ هاست.

سفید

سفید رنگی کلاسیک و جاودانه است که هرگز از مد نمی افتد. همچنین انتخابی عالی برای آشپزخانه یا حمام های کوچک است زیرا می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. شیرآلات سفید رنگ حس تازگی و تمیزی را القا ی کنند.برای سبک های مدرن و مینیمالیستی مناسب هستند.
شیرآلات سفید رنگ بدلیل احتمال زرد شدن در گذر زمان، نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

رنگ های فانتزی

شاید تا چندین سال پیش فکرش را هم نمی کردیم روزی شیرآلاتی با رنگهای قرمز و آبی و سبز و نارنجی تولید شود. این رنگ ها لکه پذیری کمتری دارند و رسوب آب را کمتر نشان می دهند.
شرکت شیرآلات شودر تولید کننده متنوع ترین شیرآلات رنگی است. با خرید شیرآلات رنگی می توانید فضای شادی را در منزل خود ایجاد نمایید. آبکاری این شیرآلات به روش EPD انجام می شود که در ادامه با آن آشنا می شویم.

آبکاری شیرآلات به روش EPD (الکتروفورتیک)

EPD یا آبکاری الکترولاک فرآیندی دو مرحله ای، سریع و با قیمت نسبتاً مناسب برای آبکاری شیرآلات است. این روش مزایای متعددی دارد که آن را به انتخابی ایده آل برای تولیدکنندگان شیرآلات تبدیل کرده است.

در این روش آبکاری به دلیل ماهیت الکتروستاتیکی فرآیند، پوشش یکنواختی را روی تمام سطوح شیرآلات، حتی سطوح داخلی و پیچیده، ایجاد می کند. ضخامت پوشش EPD را می توان با تنظیم ولتاژ و زمان فرآیند به طور دقیق کنترل کرد. پوشش های EPD به دلیل چسبندگی قوی به فلز پایه و مقاومت ذاتی ذرات پودری، از مقاومت بالایی در برابر خوردگی، سایش و خط و خش برخوردارند. همچنین این روش آبکاری طیف وسیعی از رنگ ها و جلوه های مختلف را ارائه می دهد که می تواند با سلیقه و نیاز مشتریان همسو شود.
در مقایسه با روش های سنتی آبکاری، مانند آبکاری کروم، از مواد شیمیایی و ضایعات کمتری استفاده می کند و به همین دلیل، فرآیندی دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

شیرآلات شودر

با مراقبت مناسب، شیرآلات رنگی شما باید سال ها دوام بیاورند. برای تمیز کردن آنها، به سادگی آنها را با یک پارچه نرم و شوینده ملایم پاک کنید. از استفاده از پاک کننده های خشن یا ساینده خودداری کنید زیرا می توانند به روکش شیرآلات آسیب برسانند.
قبل از خرید، به نکاتی که گفته شد توجه کنید و رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *