سقف مجاز حمل بار در پرواز استانبول به تهران

قوانین و محدودیت‌های سقف بار مجاز در پروازها ممکن است مسافران را با هزینه‌های اضافی روبه‌رو کند. هر شرکت هواپیمایی سقف بار مجاز و هزینه اضافه‌ بار خود را به صورت اختصاصی تعیین می‌کند، اما با این حال قوانین عمومی نیز برای تمام آنها وجود دارد. آگاهی از سقف بار مجاز و هزینه اضافه ‌بار در پروازهای مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های اضافی را حذف کرده و تجربه سفری اقتصادی‌تر داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به طور اختصاصی به بررسی سقف مجاز حمل بار در پرواز استانبول به تهران بپردازیم و اطلاعات کاملی را در این مورد به شما ارائه دهیم.

اهمیت داشتن اطلاعات کامل از مقدار بار مجاز هواپیما

حداکثر بار مجاز در پروازهای ترکیه بسته به نوع پرواز که می‌تواند تجاری یا اکونومی باشد، متفاوت است. همچنین در مورد هر ایرلاین نیز این اعداد فرق می‌کند. به عنوان مثال در پروازهای تجاری، حداکثر بار مجاز 30 کیلوگرم است، در حالی که در پرواز اکونومی، این مقدار به 20 کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند. به علاوه برای کودکان مسافر نیز تا 23 کیلوگرم بار مجاز است که اغلب شامل بار، چمدان و یک کالسکه یا گهواره دستی تاشو خواهد شد. به جز وزن، ابعاد این وسایل قابل حمل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در بیشتر مواقع باید کمتر از 115 سانتی‌متر باشد. در صورتی که وزن یا ابعاد بار مسافر بیشتر از مجاز باشد، مسافر مجبور به پرداخت هزینه اضافه‌بار خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود قبل از رفتن به فرودگاه میزان بار مجازی که می‌توانید با خود حمل کنید را بررسی کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشید.

قوانین بار مجاز در سفر هوایی ترکیه

عوامل زیادی روی مقدار بار مجاز در سفرهای هوایی تاثیر می‌گذارند که شامل ایرلاین، کلاس پرواز و مسیر یا مدت پرواز است. خطوط هوایی داخلی ترکیه اجازه حمل 20 کیلوگرم در کلاس اقتصادی و 30 کیلوگرم در کلاس تجاری را به مسافران می‌دهد.

همچنین مسافران پروازهای ترکیه مجاز به حمل یک بار با حداکثر وزن 8 کیلوگرم و ابعاد حداکثر 40*55*23 سانتی‌متر به داخل کابین هواپیما هستند. خانواده‌هایی که دارای نوزاد هستند می‌توانند با یک کیف کوچک سوار هواپیما شوند که در آن تمام وسایل ضروری کودک در طول پرواز وجود داشته باشد.

حمل مایعات یا ژل به داخل هواپیما نیز مجاز است، البته به شرطی که ژل‌ها یا مایعات در ظروف پلاستیکی 100 میلی‌لیتری نگهداری شده و هر ظرف در کیسه پلاستیکی شفافی قرار گرفته باشد.

نرخ بار اضافه در هنگام خرید بلیط استانبول به تهران

اگر باری که می‌خواهید با خود حمل کنید بیشتر از حد مجاز ایرلاین باشد، ممکن است مشمول قوانین اضافه بار هواپیما شوید. در این صورت، باید بر اساس مبدا، مقصد و نوع کلاس پروازی، هزینه اضافه بار را پرداخت کنید. می‌توانید این هزینه را قبل از پرواز و در هنگام تهیه بلیط استانبول به تهران از دفاتر فروش بلیط و آژانس‌های هواپیمایی یا سایت‌های آنلاین مانند اسنپ تریپ، بپرسید. در صورتی که مطمئن هستید اضافه بار دارید، می‌توانید در هنگام خرید بلیط، آن را اعلام کرده و بنابراین هزینه کمتری را بپردازید. معمولا نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم، حدود یک درصد از قیمت کل بلیط در همان مسیر است.

تفاوت قوانین اضافه بار در هواپیمایی‌های مختلف

هر شرکت هواپیمایی خارجی دارای قوانین خاص در مورد حمل بار و وزن مجاز است که در هنگام رزرو بلیط استانبول به تهران می‌توانید آنها را بررسی کنید. چند نمونه از این شرکت‌های هواپیمایی و قوانین آنها را می‌توانید در ادامه ببینید:

  • ایران ایر، با قوانین خاص خود مقدار بار مجاز در کلاس معمولی برای هر مسافر را 30 کیلوگرم و در کلاس بیزینس 40 کیلوگرم در نظر گرفته و به ازای هر 1 کیلوگرم اضافه بار، 1 درصد از قیمت بلیط را دریافت می‌کند.
  • ماهان، نیز قوانین مشابهی با ایران ایر داشته، با این تفاوت که هر مسافر می‌تواند یک ساک 5 کیلوگرمی را هم با خود به داخل کابین ببرد.
  • قطر ایرلاین، نیز در پروازهای خود محدودیت‌هایی را برای وزن و ابعاد بار تعیین کرده است. در صورتی که وزن یا ابعاد بار، بیش از حداکثر باشد، باید به بسته‌های کوچکتر تقسیم شوند. هزینه اضافه بار در پروازهای قطر ایرلاین بر اساس همین محدودیت‌ها محاسبه می‌شود.
  • ترکیش ایرلاین نیز بسته به نوع پرواز، میزان بار مجاز متفاوتی دارد. کلاس معمولی حداکثر 20 و کلاس بیزینس حداکثر 30 کیلوگرم بار را می‌تواند با خود حمل کند. همچنین هزینه اضافه بار به ازای 1 بسته 23 تا 32 گرمی تقریبا 80 دلار خواهد بود.
  • پگاسوس اجازه حمل یک ساک دستی به وزن 8 کیلوگرم و بار تا 15 کیلوگرم در پروازهای داخلی و تا 20 کیلوگرم در پروازهای بین‌المللی را به مسافران می‌دهد. در صورتی که بار بیشتر از این مقدار باشد، باید هزینه اضافه پرداخت شود.
  • در آسمان، قوانین حمل بار در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است. جریمه اضافه بار برای هر کیلوگرم برابر با یک درصد قیمت بلیط محاسبه می‌شود.
  • کاسپین، در پروازهای خارجی، برای نوزادان 10 کیلوگرم و برای کودکان و بزرگسالان 30 کیلوگرم بار مجاز را در نظر گرفته و هزینه اضافه بار بر اساس یک درصد از قیمت بلیط محاسبه می‌شود.

اضافه بار را جدی بگیرید!!!

اگر قصد سفر به ترکیه و شهر استانبول را داشته و نیاز به حمل بار اضافی دارید، باید در مورد قوانین و هزینه‌های مربوطه به آن آگاهی کافی را داشته باشید. هزینه بار اضافی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند طول پرواز، کلاس سفر، وزن و تعداد ساک‌های شما قرار می‌گیرد. معمولا هزینه بار اضافی بر اساس هر کیلوگرم مشخص می‌شود.

در اکثر مواقع میزان این هزینه در پروازهای تهران استانبول و بالعکس معادل یک درصد از قیمت بلیط به ازای هر کیلوگرم است. به عنوان مثال اگر شما 5 کیلوگرم اضافه بار داشته باشید، باید 5 درصد از قیمت بلیط را به عنوان هزینه بار اضافی پرداخت کنید که البته این درصد در هر شرکت هواپیمایی ممکن است متفاوت باشد. در صورت رزرو و خرید بلیط از اسنپ تریپ، می‌توانید اطلاعات جامع‌تری را در این مورد به دست آورید. اگر شما هم تا به حال به ترکیه سفر کرده و با مشکلات اضافه بار در زمان بازگشت به کشور روبه‌رو بوده‌اید، حتما تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *