آیا چهره من بعد از عمل بینی قوزدار جذاب‌تر می‌شود؟

آیا چهره من بعد از عمل بینی قوزدار جذاب‌تر می‌شود؟

این سوال که آیا چهره من بعد از عمل بینی قوزدار جذاب‌تر خواهد شد یا خیر، سوال بسیاری از افراد قبل از اقدام برای عمل قوز بینی است. در جواب این سوال باید گفت، از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد و از مهم‌ترین اجزای صورت است، پس می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و جذاب‌تر شدن چهره داشته باشد. عمل بینی قوزدار می‌تواند منجر به کوچک‌تر، صاف‌تر و متناسب‌تر شدن بینی با سایر اجزای صورت شود و زیبایی چهره و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد. این زیبایی و اعتماد به نفس حس خوبی را برای بیماران ایجاد خواهد کرد.

اما جراحی بینی قوزدار چه چیزی را تغییر می‌دهد؟ چه تغییراتی برای سایر اجزای صورت پس از جراحی بینی قوزدار رخ می‌دهد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ تمام این سوالات را بررسی کنیم.

تغییر چهره بعد از عمل بینی قوز دار

جراحی بینی قوزدار چه چیزی را تغییر خواهد داد؟

در عمل جراحی بینی قوزدار، جراح بینی ساختار داخلی و خارجی بینی را تغییر می‌دهد و قوز بینی را کاهش می‌دهد. در این جراحی تغییرات فقط روی بینی اعمال می‌شوند و برای سایر اجزای صورت، جراحی صورت نمی‌گیرد و ساختارشان تغییر نمی‌کند. اما این امکان وجود دارد که با اصلاح بینی، اجزای دیگر صورت به شکل و فرم بهتری دیده شوند. در واقع عمل بینی قوزدار، قوز بینی را از بین برده و بینی را صاف و یکدست می‌کند. همچنین با اصلاح سایر نواقص به متناسب‌تر شدن بینی با سایر اجزای صورت کمک می‌کند.

چرا جراحی بینی قوزدار موجب تغییر چهره می‌شود؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا جراحی بینی قوزدار، می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و تناسب سایر اجزای صورت داشته‌باشد. در رابطه با این سوال باید گفت، بینی نقش اساسی در چهره فرد دارد و تمام اجزای صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل زیبایی و جذابیت فرم بینی، بر زیبایی و جذابیت کلی صورت فرد تاثیر می‌گذارد. با عمل زیبایی بینی قوزدار و اصلاح بزرگی و کوچکی بیش از حد بینی، می‌توان به هماهنگی اجزای صورت کمک کرد و در کل صورت فرد را تغییر داد.

البته باید توجه داشت که میزان تغییر بعد از جراحی زیبایی بینی قوزدار، به عوامل مختلفی از جمله: شدت قوز بینی، نوع بینی و مهارت پزشک بستگی دارد.

انواع تغییرات چهره بعد از عمل بینی قوزدار

انگیزه بیشتر افرادی که تصمیم به عمل بینی قوزدار می‌گیرند، رسیدن به چهره‌ای زیبا و دلنشین است. اما برخی خیال می‌کنند با عمل جراحی بینی قوزدار، چهره‌شان تغییر زیادی می‌کند و دیگر از چهره قبل از عملشان خبری نیست. در صورتی که صورت فرد تغییر آنچنانی نخواهد کرد و فقط کمی تغییرات را بر روی ویژگی‌های اجزای صورت شاهد خواهیم بود که این تغییرات منجر به هماهنگی و تناسب هرچه بیشتر صورت فرد خواهد شد. تغییرات بعد از عمل بینی قوزدار شامل مواردی مانند: بالاتر رفتن لب، زیبایی چشم، برجسته‌تر شدن گونه و … می‌شود که در ادامه به بررسی هر یک از این تغییرات به‌طور جداگانه می‌پردازیم.

تغییر چهره بعد از عمل بینی قوز دار

بالا رفتن لب بعد از عمل بینی قوزدار

جراحی بینی قوزدار بر لب بالایی تاثیر گذاشته و آن را به سمت بالا می‌کشد. زمانی‌که جراح تغییراتی بر روی نوک بینی اعمال می‌کند، با تغییر شکل نوک بینی می‌توان تغییراتی را در لب بالایی را مشاهده کرد. همچنین اگر جراح از غضروف برای تغییر شکل بینی استفاده کند، لب بالا برای مدتی سفت شده و به‌سمت بالا کشیده می‌شود.

برخی مواقع لب‌های افراد پس از جراحی، ورم کرده و به سمت جلو و بالا کشیده می‌شود؛ باید توجه کنید که این تغییرات موقتی هستند و پس از گذشت دوره نقاهت اثری از ورم و برجستگی لب‌ها نیست. همچنین بعضی بیماران به اشتباه تصور می‌کنند که عمل جراحی بینی قوزدار بر شکل لبخند و خندیدن آنها تاثیر خواهد داشت؛ در صورتی که این تصور حقیقت ندارد مگر اینکه بیمار قبل از جراحی از جراح بخواهد حین عمل، تغییراتی را برای زیباتر شدن لبخند او انجام دهد. در این صورت جراح پلاستیک با اعمال چند تغییر جزئی می‌تواند فرم خنده و لبخند فرد را تغییر داده و زیباتر کند.

تاثیر عمل بینی قوزدار بر زیبایی چشم

همانطور که گفته‌شد بینی از اجزای مهم صورت است و نقش مهمی در زیبایی و جذابیت صورت به‌ویژه چشم‌ها دارد. در واقع می‌توان گفت در صورت قوزدار بودن بینی، چشم‌ها کوچک‌تر به‌نظر می‌رسند و زیبایی آنها به‌دلیل بزرگ و نامتناسب بودن بینی، کمتر دیده می‌شود. بنابراین اصلاح قوز بینی و سایر نواقص آن با جراحی زیبایی بینی قوزدار منجر به بزرگ‌تر و جذاب‌تر شدن چشم‌ها خواهد شد و در نهایت تاثیر مثبتی بر زیبایی کلی چشم‌ها خواهد داشت.

همچنین در مواردی که جراح اندازه تیغه بینی را تغییر می‌دهد، برخی تصور می‌کنند که حالت چشم‌ها با عمل زیبایی بینی قوزدار تغییر کرده، اما چنین نیست و این جراحی روی فرم چشم‌ها و فاصله بین دو چشم تغییری ایجاد نمی‎کند؛ بلکه پس از جراحی حالت واقعی و طبیعی چشم‌ها به‌طور واضح دیده می‌شود.

تغییر چهره بعد از عمل بینی قوز دار

تاثیر عمل بینی قوزدار بر بقیه اجزای صورت

عمل جراحی بینی قوزدار علاوه بر لب‌ها و چشم‌ها، می‌تواند تاثیراتی بر روی سایر اجزای صورت نیز داشته‌باشد. برای مثال کوچک‌تر شدن بینی می‌تواند باعث برجستگی گونه‌ها شود و جلوه زیباتری به صورت فرد ببخشد. همچنین با توجه به اینکه تناسب بینی و چانه موجب جذابیت صورت می‌شود، می‌توان با جراحی زیبایی بینی قوزدار تناسب و هماهنگی بین چانه و بینی را بیشتر از قبل کرد و زیبایی چهره را افزایش داد.

علاوه بر تغییرات روی اجزای صورت، در زندگی بیماران تغییرات مثبتی همچون افزایش اعتماد به نفس ایجاد خواهد شد. زیرا از نظر روانشناسی زیباتر و جذاب‌تر شدن چهره تاثیر بسزایی در تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس افراد دارد.

نتیجه گیری

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از قوز بینی و ظاهر خود رنج می‌برید، بهترین را برای اصلاح این مشکل، جراحی بینی قوزدار است. البته بهتر است برای اطمینان از اینکه آیا چهره شما بعد از عمل زیبایی بینی قوزدار جذاب‌تر می‌شود یا خیر، بهتر است در جلسه مشاوره قبل از جراحی با پزشک خود مشورت کنید و سوالات خود را در این رابطه بپرسید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *