این موارد چرخه خواب شما را مختل میکند

چرخه خواب

این موارد چرخه خواب شما را مختل میکند

_ ملافه تولیدشده از مواد مصنوعی
ملافه‌های ساخته‌شده از مواد طبیعی خنک‌تر هستند و تنفس آسانتری را در شب برای فرد فراهم می‌کنند.برعکس، ملافه تولیدشده از مواد مصنوعی مثل پلاستیک، گرما را به دام می‌اندازد و ممکن است باعث تعریق شبانه شود. به همین دلیل، شما تمام شب در حال غلت خوردن وچرخیدن در رختخواب خواهید بود

_اسانس‌های طبیعی
اگرچه برخی از اسانس‌ها مانند اسطوخودوس به ما کمک می‌کنند تا آرام شویم، اما بسیاری از آنها برعکس عمل می‌کنند.
مثلاً اسانس مرکبات می توانند شما را بیدار نگه دارند.
علاوه بر این، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اسانس‌ها را مستقیماً روی بالش خود می‌پاشید، به یاد داشته باشید که برخی از اسانس‌ها می‌توانند باعث واکنش شیمیایی شوند. هورمون‌های شما نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، بنابراین گاهی چرخه خواب شما به علت عدم تعادل هورمونی مختل می‌شود.

_ مشکلات تیروئید
کسانی که مشکلات تیروئید دارند، از آپنه خواب رنج می‌برند. آپنه یا وقفه‌ی تنفسی خواب به شرایطی گفته می‌شود که فرد در هنگام خواب دچار وقفه تنفسی می‌شود.
این مورد باعث بیداری‌های مکرر می‌شود.

_ کمبود منیزیم
منیزیم یک عنصر ضروری است که بر خواب شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. اگر بدن شما فاقد این ماده مغذی باشد، ممکن است برای شما دشوار باشد که آرام بخوابید .
علاوه بر این، انقباض عضلانی یا سندرم پای بی قرار نیز به دلیل سطوح پایین منیزیم ایجاد می‌شود در این شرایط فردا پای خود را محکم به اطراف می کوبد

_ گیاهان
اگر از آسم رنج می‌برید، برخی از گیاهان ممکن است باعث ایجاد بازگشت این بیماری شوند زیرا به آنها حساسیت دارید
علاوه بر این، کپک یا سایر باکتری‌های موجود در خاک می‌تواند باعث آسیب شوند و در نتیجه کیفیت خواب شما را بدتر کنند

_ سندرم پای بیقرار
این سندرم معمولاً با تمایل به حرکت اندام به دلیل احساسات ناخوشایند در پاها مشخص می‌شود. بنابراین شما مجبورید از خواب بیدار شوید تا سوزن سوزن شدن یا احساس سوزش در پاها را متوقف کنید.
شدت این سندروم در افراد مختلف، متفاوت و در افراد پنجاه ساله شایع‌تر است. مکمل منیزیوم به شما در کنترل این موضوع کمک می کند

_ خوابیدن با بخاری روشن
در شب، دمای بدن ما اندکی کاهش می‌یابد تا سیگنالی را بدهد که زمان به خواب رفتن است. با این حال، اگر بخاری در اتاق خواب روشن باشد، بدن شما ممکن است تشخیص ندهد که زمان خواب است. علاوه بر این، بخاری‌ها مقدار زیادی مونوکسیدکربن تولید می‌کنند. این گاز ممکن است در مقادیر زیاد برای سلامتی ما مضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *