اسید معده کرکس می تواند فلزات را ذوب میکند!

اسید معده کرکس می تواند فلزات را ذوب میکند!

اسید معده کرکس ها می تواند فلزات را ذوب کند. اسید معده کرکس ها حدود ۰.۰۷ تا ۰.۱٪ اسید هیدروکلریک دارد، که بسیار بیشتر از اسید معده انسان (۰.۱ تا ۰.۵٪) است. اسید هیدروکلریک یک اسید قوی است که می تواند پروتئین ها را تجزیه کند. در معده کرکس ها، اسید هیدروکلریک با آنزیم های دیگر ترکیب می شود تا یک مخلوط اسیدی بسیار قوی ایجاد کند که می تواند حتی استخوان ها و فلزات را ذوب کند.

محققان موسسه علوم و تکنولوژی کره جنوبی با مطالعه بر روی کرکس های مردارخوار موفق به کشف توالی ژنی موثر در تولید اسید معده قدرتمند این جاندار شدند. این ژن ها مسئول تولید پروتئین هایی هستند که به اسید هیدروکلریک کمک می کنند تا پروتئین ها را تجزیه کند و مخلوط اسیدی قوی ایجاد کند.

اسید معده قوی کرکس ها به آنها کمک می کند تا لاشه حیوانات را هضم کنند. لاشه حیوانات معمولاً حاوی باکتری ها و ویروس های مضر است. اسید معده قوی کرکس ها این باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد و به کرکس ها کمک می کند تا از بیماری در امان بمانند.

علاوه بر کرکس ها، برخی از گونه های دیگر پرندگان نیز اسید معده قوی دارند. برای مثال، اسید معده عقاب ها و شاهین ها نیز حدود ۰.۰۷٪ اسید هیدروکلریک دارد. با این حال، اسید معده کرکس ها قوی ترین اسید معده در بین پرندگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *