چمن مصنوعی عاری از آلرژی

چمن مصنوعی عاری از آلرژی

چمن مصنوعی بدون آلرژی است. اگر به دنبال دلایل بدون آلرژی بودن چمن مصنوعی هستید بد نیست که این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

به دنبال سوالاتی که مربیان مهد کودک ، والدین ، مسئولین مدارس در مورد چمن مصنوعی داشتند این شک و شبهه به وجود آمده است که چمن مصنوعی می‌تواند یک عامل آلرژی‌زا باشد.

همین موضوع بسیاری از کاربران را نگران کرد که کودکان و بچه‌هایی که مشکلات تنفسی و آلرژی  دارند مورد تهدید خواهند بود.

این در حالی است که هیچگونه گزارشی در مورد استفاده از چمن مصنوعی که عامل آلرژی باشد وجود ندارد.

دلایل  بدون آلرژی بودن چمن مصنوعی در ادامه ارائه خواهد شد.اما قبل از آن بهتر است بدانیم که عوامل حساسیت زا چه هستند.

آیا این عوامل در چمن مصنوعی موجود هستند؟

چمن مصنوعی و آلرژی

عوامل حساسیت زا در محیط برای کودکان و بزرگسالان

در طبیعت پیرامون که پر از گل‌ها و گیاهان رنگارنگ است. برخی از افراد به آن‌ها آلرژی دارند.

دلیل حساسیت یا همان آلرژی به این خاطر است که گل‌ها و هر نوع گیاه دیگر موجود در طبیعت  در ساعتی از روز به گرده افشانی مشغول هستند که این گرده‌ها هوای استنشاقی را پر می کنند.

وقتی ما هوا را تنفس می کنیم ممکن است مشکلی پیش نیاید اما اگر آلرژی داشته باشیم. سیستم ایمنی ما ماده تنفسی را یک عامل خطرناک و خارجی شناسایی می کند، مورد تحریک قرار می گیرد و  بلافاصله بدن ماده‌ای به نام هیستامین را آزاد می کند.

به دنبال آزاد شدن هیستامین آبریزش بینی، چشم، خارش، سرفه کردن، قرمز شدن پوست و غیره خود را نشان می‌هند.

این قبیل حساسیت‌ها در کودکان بیشتر است.

حالا سوال اینجاست که آیا چمن مصنوعی عاری از  آلرژی است.

بد نیست با جنس چمن مصنوعی آشنا شویم تا بخش اعظمی از سوالات و ابهامات ذهنی شما کاربران برطرف شود.

جنس چمن مصنوعی

چمن مصنوعی شبیه سازی شده چمن طبیعی است اما هم جنس آن نیست.

چمن‌های مصنوعی از الیاف پلاستیکی و پلیمری تشکیل شده‌اند.

الیافی که معمولا برای تولید چمن مصنوعی استفاده می کنند، الیاف فیبریله، الیاف ترکیبی،مونوفیلامنت و نوع دیگر از الیاف  مجعد است.

هر کدام از این الیاف ضخامت و مقاومت خاصی دارند که برای استفاده‌های متعدد تولید و ساخته می شوند.

همانطور که ملاحظه می کنید چمن مصنوعی مثل چمن طبیعی از گیاهان و الیاف طبیعی تشکیل نشده است.

با این اوصاف خبری از گرده گل و موارد آلرژی زا نخواهد بود که برای کودکان، بزرگسالان و غیره مضر باشد.

دلایل بدون آلرژی بودن چمن مصنوعی

با توجه به مطالبی که تا اینجای مقاله گفته شد، متوجه شدیم که عوامل حساسیت‌زا کدام هستند.

اکنون باید دلایلی را عنوان کنیم که مطمئن باشیم چمن مصنوعی این عوامل را در خود ندارد و می‌توانیم با خیال راحت از آن در هر جا استفاده کنیم.

عدم نیاز به آفت کش و مواد شیمیایی

همانطور که ذکر شد ساختار سازنده چمن مصنوعی مواد پلیمری و پلاستیکی است که هیچگونه ماده طبیعی مثل گرده گل را ندارد.

پس یکی از گزینه‌های اصلی که تایید می کند چمن مصنوعی عاری از مواد آلرژی است. همین مواد سازنده است.

به دنبال نصب چمن مصنوعی در حیاط، بالکن، مهدکودک و زمین بازی دیگر عوامل آلرژی زا هم از بین می روند.چرا که دیگر محیطی برای رشد انواع باکتری، قارچ و دیگر حشرات موذی نخواهد بود. باکتری‌ها و قارچ‌ها خود عوامل ایجاد  محیط‌ و شرایط آلرژی‌زا خواهند بود.

به مراتب نیازی هم به استفاده از انواع علف کش یا آفت کش نداریم چون این موارد برای گیاهان و گل‌ها که در معرض انواع حشرات هستند ، مورد نیاز است.برای همین چمن مصنوعی را با خیال راحت برای اتاق کودک و دیگر مکان‌های مورد استفاده کودکان و حتی بزرگسالان استفاده کنید.

چمن مصنوعی فاقد انتشار گاز و بوی نامطبوع است

از دیگر عواملی که ثابت کننده چمن مصنوعی  عاری از آلرژی است. همین نبود مواد نامطبوع و یا انتشار گاز است.

بسیاری از محصولات صنعتی و مصنوعی بعد از تولید نوعی گاز منتشر می کنند که به همراه آن بوی نامطبوعی را تولید می کنند.این در حالی است که چمن مصنوعی فاقد این مواد است و هیچگونه اثر شیمیایی یا بویی که بعد از نصب داشته باشد و نتوان از آن استفاده کرد، ندارد.

اگر چه ممکن است در ابتدا که رول چمن مصنوعی را باز می کنیم یک بوی پلاستیک مانند متصاعد شود اما بعد از نصب و گذشتن یک روز یا  نهایتا دو روز این بو از بین خواهد رفت که  هیچگونه آلرژی در بر ندارد.مربیان مهد کودک و والدین می توانند با خیالی آسوده از آن استفاده کنند و نگران مشکلات تنفسی کودکان نباشند.

عدم نیاز  چمن مصنوعی به شست و شو باشوینده‌ها شیمیایی

تصور برخی از کاربران این است که چمن مصنوعی را به مانند هر نوع موکت یا فرش دیگری  باید جهت تمیز کردن با مواد شوینده شست که خود این مواد پر از مواد شیمیایی و حساسیت‌زا هستند.در برطرف کردن این تصور غلط باید گفت که چمن مصنوعی از موادی تهیه شده است که آلودگی‌ها و مواد را به راحتی می توان با یک آب معمولی و ساده از بین برد.

شاید در برخی از مواقع که نوع ماده چسبناک یا مواد چرب مثل بنزین و نفت روی آن ریخته باشد احتیاج به یک حلال قابل شست و شو داشته باشیم. که این موضوع معمولا در چمن‌های مصنوعی محوطه‌های کارگاهی است ولی همین موضوع هم همیشگی نیست بعد از چند روز بوی ماده شوینده از بین می رود.

اما برای تمیز کردن و نظافت چمن مصنوعی در محیط‌هایی که کودکان یا سالمندان هستند نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست با شلنگ آب می توانید آن را بشویید.در نهایت برای ضد عفونی کردن از سرکه سفید محلول در آب استفاده کنید که هیچگونه آلرژی در بر ندارد.

نتیجه : چمن مصنوعی عاری از آلرژی است.

چمن مصنوعی عاری از آلرژی است به این دلیل که ترکیب سازنده آن مواد پلاستیکی و پلیمری است.

چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی متشکل از گیاهان و گل‌های طبیعی نیست که تولید گرده کند و در بدن ایجاد حساسیت شود.از طرفی چمن مصنوعی مواد سمی، گاز یا بوی نامطبوع ندارد و همین عوامل خیال شما را برای استفاده از آن راحت می کند. چمن مصنوعی را میتوان به صورت ترکیبی با فنس چمنی و یا گرین وال های مصنوعی نیز در بالکن و تراس منزل استفاده کرد .

چمن مصنوعی را میتوان در سایت شیراز چمن به آدرس  https://shirazchaman.com به صورت آنلاین تهیه کرد . جهت ارتباط بیشتر با کارشناسان شیراز چمن ، میتوان با شماره های 09332339070 و یا 09367363131 در ارتباط بود .

منبع : کنترل امجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *