مراقبت های مهم قبل از عمل بینی

مراقبت های مهم قبل از عمل بینی

به نظر شما برای آن که بعد از جراحی بینی ، چشمانمان از هیجان و احساس رضایت برق بزند ، چه کارهایی باید انجام بدیم؟ کاملا مشخص است که نتیجه مثبت از عمل کردن بینی فقط به زمانی که در اتاق عمل قرار گرفته اید ، محدود نمیشود. شما باید مراحل مهمی را پشت سر بگذارید ، تا به نتیجه ای که میخواهید برسید. این موضوع را هم به شما بگوییم که حتی اگر یک مرحله را جدی نگیرید و سهل انگارانه عمل کنید ممکن است تو دردسر بیفتید و به جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا کنید. یکی از مهم ترین کارهایی که هر متقاضی باید انجام دهد، اقدامات اولیه پیش از عمل است. شاید از خود بپرسید جراحی کردن بینی به چه آمادگی هایی نیاز دارد؟ در ادامه مهم ترین موارد را به شما میگوییم.

آمادگی ذهنی و روانی قبل از جراحی زیبایی بینی

آمادگی ذهنی و روانی قبل از جراحی زیبایی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به شما در موفقیت و بهبودی سریعتر پس از عمل کمک کند.  جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس ممکن است یک گام مهم در زندگی شما باشد. اما آماده شدن ذهنی و روانی قبل از جراحی نیز اهمیت بسیاری دارد. آیا می‌دانید چرا آمادگی ذهنی و روانی مهم است ؟ اگر میخواهید از نتیجه عمل رضایت داشته باشید و توانایی تحمل دوره نقاهت را داشته باشید ، می بایست ذهن خود را آماده کنید و بدانید باید پذیرا چه مواردی باشید.

کاهش استرس و اضطراب : همه ما برای انجام عمل بینی در تهران میزانی از استرس و اضطراب را تجربه می کنیم. اما گاهی ممکن است این نگرانی از حد بگذرد. چرا که نتوانستیم از لحاظ ذهنی و روانی پذیرا این پروسه و مراحل آن باشیم. البته علت به وجود آمدن استرس ، تفکر به جوانب منفی پروسه است. پس می‌توانید با راهکارهای مقابله با استرس مانند تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن و تمرینات استراحت روانی مثل یوگا در مدت قبل از عمل، ذهن خود را آرام کنید ، انرژی و افکار منفی را از سر خارج کرده و اضطراب خود را کاهش دهید.

تقویت اعتماد به نفس: آمادگی ذهنی و روانی به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. با تمرکز بر نیازها و هدف‌های خود از جراحی زیبایی بینی، شما می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری وارد عمل شوید.

پذیرش تغییرات : قبل از جراحی ، مهم است که بتوانید تغییرات پس از عمل را بدانید و آن ها را بپذیرید. می توانید با تمرین‌های روانشناختی و مشاوره قبل از عمل با یک جراح بینی خوب همچون دکتر جاودانی ، انتظارات و واقعیت را با یکدیگر تطبیق دهید و درک کنید که جراحی زیبایی تنها یک ابزار است و به تنهایی به خوشبینی و رضایت شما از خود رسیدگی منجر نمی‌ شود.

آگاهی از فرایند بهبودی : آمادگی ذهنی و روانی می‌تواند به فرآیند بهبودی پس از جراحی کمک کند. با پذیرش نیاز به استراحت و مراقبت بعد از جراحی و تقبل محدودیت های موجود دراین بازه شمانی ، شما احساس رضایت و آرامش بیشتری خواهید داشت و به جسم خود زمان کافی برای بهبود می دهید.

پس ، از لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید جراحی زیبایی را انجام دهید، به طور کامل برای آن آماده شوید. به خود و جسم خود مراقبت کنید و درک کنید که این یک فرآیند گام‌به‌گام است که نیاز به آماده شدن ذهنی و روانی دارد. با مشورت با متخصصان و استفاده از روش‌های مقابله با استرس، به خود اعتماد کنید و لذت ببرید.

به کمک یه جراح خوب بینی که کلیدی ترین نکات اقدامات پیش از جراحی را در اختیارتان قرار می دهد ، قطعا به یک نتیجه خوب و ایده آل می رسید. اگر می خواهید در مسیر درست قرار بگیرید و نتیجه همانی بشود که شما میخواستید ، موظف هستید هر نکته ای که پزشک گوشزد می کند ، به طور دقیق و کامل گوش دهید.

شاید برایتان سوال باشد که اگر اهمیت لازم را به موارد ذکر شده ندهید ، چه اتفاقی می افتد؟ به طور مثال اگر به شما گفته می شود در هفته منتهی به عمل سیگار نکشید ، به این خاطر است که در دوره نقاهت ، روند بهبودی زخم ها با مشکل مواجه نشود و از بروز اسکار جلوگیری شود. در طرف دیگر به شما گفته می شود پیش از جراحی از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند ، اجتناب کنید تا در حین عمل و پس از آن خونریزی شدید رخ ندهد. باید بدانید هر یک از مواردی که به شما گفته می شود ، بابت کنترل جوانب مختلف است و رعایت همه موارد در کنار هم باعث می شود که از بروز تمامی عارضه ها جلوگیری شود.

 

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت لایف کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *