راه‌های درمان آبسه مقعدی بدون جراحی کدام است؟

راه‌های درمان آبسه مقعدی بدون جراحی کدام است؟

بسیاری از افراد که به بیماری آبسه مقعدی مبتلا هستند به دنبال راهی‌اند که این بیماری به سریع‌ترین شکل خود درمان شود. بسیاری مواقع این سؤال برای افراد پیش می‌آید که راه‌های درمان آبسه مقعدی بدون جراحی کدام است؟ در جواب این سؤال باید گفت که آبسه مقعدی با درمان‌های خانگی و حتی آنتی‌بیوتیک‌ها قابل‌درمان نمی‌باشد و این روش‌ها تنها زمانی اثرگذارند که در کنار درمان اصلی که جراحی آبسه مقعدی یا لیزر آبسه مقعدی است، استفاده شوند.

 از جمله روش‌هایی که در میان عموم به‌عنوان راه‌های درمان آبسه مقعدی بدون جراحی رواج دارند استفاده از برخی مواد غذایی یا آنتی‌بیوتیک‌ها است؛ به طور مثال افراد پیشنهاد می‌دهند از زنجبیل، آب کلم، گیاه بارهنگ، سبوس گندم، نارون و… به شکل شیاف یا ضماد و… استفاده شود یا آنتی‌بیوتیک مصرف گردد.

همانطور که گفته شد این روش‌ها درمان واقعی آبسه مقعدی نیستند و اگرچه به‌عنوان راه‌های درمان آبسه مقعدی بدون جراحی رواج یافته‌اند؛ اما مورد تأیید پزشکان نمی‌باشند و تنها نقش تسکین‌دهنده و التیام‌بخش را ایفا می‌کنند. آبسه مقعدی که به دلایلی همچون مسدودشدن غده‌های مقعدی یا عفونت‌های منتقل از راه جنسی به وجود می‌آید نیازمند یک درمان مناسب است تا هرچه سریع‌تر برطرف شود. آبسه مقعدی در صورت عدم درمان می‌تواند به‌مرور به فیستول مقعدی تبدیل شود و این مسئله مشکلات بسیاری را در سر راه بیمار قرار می‌دهد. به همین دلیل شناسایی و درمان آبسه مقعدی باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

درمان آبسه مقعدی بدون جراحی به ‌وسیله لیزر چگونه انجام می‌شود؟

آبسه مقعدی یکی از بیماری‌های رایج نشیمنگاهی است که با درد آزاردهنده خود باعث می‌شود بیمار هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام نماید. علائم آبسه مقعدی شامل موارد زیر است که می‌تواند برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد:

  • قرمزی، التهاب و تورم بافت اطراف مقعد
  • درد شدید در لبه مقعد
  • خروج چرک و عفونت از محل آبسه
  • وجود درد ثابت و ضربان‌دار در ناحیه مقعد
  • احساس درد و سوزش در هنگام اجابت مزاج

ازآنجاکه این نشانه‌ها و علائم برای بیمار بسیار ناخوشایند هستند این مسئله باعث می‌شود بیمار هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کند.

یکی از بهترین روش‌های درمان این عارضه، درمان آبسه مقعدی بدون جراحی به ‌وسیله لیزر است. این روش امروزه به دلیل عدم نیاز به بیهوشی، بستری شبانه و عوارض جانبی یکی از روش‌های محبوب درمان آبسه مقعدی است که در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌شود. در کلینیک درمان فوری درمان آبسه مقعدی با لیزر CO2 دکا ایتالیا انجام می‌شود. این روش در کمتر از ۳۰ دقیقه قابل‌انجام است و برخلاف جراحی سنتی دوره نقاهت خاصی ندارد و ممکن است فقط بیمار کمی احساس سوزش در ناحیه لیزر شده داشته باشد.

تجربه بیماران نشان داده است که درمان آبسه مقعدی بدون جراحی به ‌وسیله لیزر یک روش مؤثر است که احتمال بازگشت بیماری آبسه مقعدی را نیز به حداقل می‌رساند. مسئله‌ای که دغدغه بسیاری از بیماران است و باعث می‌شود آنها بتوانند در مورد روش درمان آبسه خود بهتر تصمیم بگیرند. لیزردرمانی آبسه، درمان تخصصی آبسه مقعدی به شمار می‌رود و بیماران می‌توانند با خیال راحت این روش درمانی را انتخاب نمایند.

درمان تخصصی آبسه مقعدی

آبسه مقعدی چیست؟

در جواب این سوال که آبسه مقعدی چیست؟ باید گفت این بیماری از جمله رایج‌ترین بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی است. آبسه بر اساس طول زمانی که از ابتلای بیمار به آن گذشته می‌تواند به آبسه سطحی و آبسه عمقی تقسیم شود. همچنین آبسه بر اساس محل قرارگیری و نوع بافت و مکانی که به التهاب دچار شده به انواع مختلفی همچون موارد زیر تقسیم می‌گردد:

  • آبسه اطراف مقعد
  • آبسه ایسکیوآنال
  • آبسه سوپرالواتور
  • آبسه اینتراسفنکتریک
  • آبسه پری‌رکتال
  • آبسه زیرمخاطی

بیماری آبسه مقعدی چیست؟

دلایل مختلفی را در ابتلا به آبسه مقعدی دخیل می‌دانند که مهم‌ترین آنها باکتری‌های شایع مانند استافیلوکوک و اشرشیاکولی در ناحیه مقعد، عفونت‌های قارچی و مسدودشدن غدد کوچک ناحیه مقعدی هستند. جدای از این موارد برخی شرایط خاص در افراد مانند کولیت یا سایر موارد التهابی روده کوچک احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند. همچنین موارد زیر نیز در ابتلا به آبسه نقش مهمی دارند:

  • رابطه جنسی مقعدی
  • قراردادن اجسام خارجی در داخل مقعد
  • بارداری
  • دیابت
  • ایدز
  • سل
  • آپاندیس
  • بیماری‌های مقاربتی

آبسه مقعدی نیازمند درمان فوری است؛ زیرا عدم درمان به‌موقع و تخلیه اصولی و پزشکی آبسه، عوارض ناگواری همچون فیستول مقعدی را برای بیمار ایجاد می‌کند. بسیاری از بیماران با خوددرمانی و روش‌های خانگی و یا خوردن آنتی‌بیوتیک‌ها درمان این بیماری را به تعویق می‌اندازند و این مسئله می‌تواند جدای از ابتلای فرد به فیستول، باعث گسترده‌تر شدن عفونت و سخت‌تر شدن درمان آبسه گردد.

درمان بیماری آبسه مقعدی به دلیل وجود راه‌های ساده‌ای همچون لیزر آبسه مقعدی بسیار ساده و بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای انجام‌پذیر است و به همین دلیل بیماران باید پیش از اینکه این بیماری آنها را به دردسر بیشتری بیندازد نسبت به درمان آن اقدام کنند. کلینیک درمان فوری از جمله مراکزی است که این بیماری را با لیزر آبسه مقعدی در کمترین زمان ممکن درمان می‌کند و می‌تواند انتخاب مناسبی برای بیماران باشد.

درمان تخصصی آبسه مقعدی چیست و چرا اهمیت دارد؟

زمانی که افراد به آبسه مقعدی مبتلا می‌شوند و علائم آن را در خود تشخیص می‌دهند باید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص و جراح آبسه مقعدی مراجعه کنند. عدم درمان آبسه مقعدی می‌تواند فرایند درمان را با مشکلاتی مواجه سازد و بیمار را دچار عوارض بیشتری همچون فیستول مقعدی کند.

درمان تخصصی آبسه مقعدی شامل درمان‌های خانگی و یا دارویی نمی‌شود و حتماً باید توسط روش جراحی آبسه مقعدی و یا  لیزر آبسه مقعدی صورت گیرد. در روش جراحی، پزشک متخصص ناحیه آبسه را با ابزار جراحی می‌شکافد و سپس عفونت را تخلیه می‌کند و پس از آن ناحیه پانسمان می‌گردد. پس از جراحی بیمار باید مراقبت‌های لازم را حتماً رعایت کند تا آبسه به شکل کامل درمان شود. در روش دوم که درمان آبسه مقعدی بدون جراحی به وسیله لیزر انجام می‌شود دردسرها و مشکلات جراحی آبسه مقعدی وجود ندارد و بیماری بدون نیاز به بیهوشی، بستری شبانه و نیاز به دوره نقاهت خاص درمان می‌شود.

لیزر آبسه مقعدی چیست؟

روش لیزر آبسه مقعدی از جمله روش‌های محبوب بیماران و پزشکان است که امروزه در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌شود و می‌تواند این بیماری را در سریع‌ترین زمان ممکن و توسط پزشکان مجرب درمان نماید.

 

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت لایف کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *