خاطره عمل بینی من در سال 1402

خاطره عمل بینی من در سال 1402

وقتی که می خواهیم هر عمل حساسی رو انجام بدیم ، بهترین و تاثیرگذارترین چیزی که می تونه از استرسمون کم کنه ، خاطرات کسیه که قبلا آن جراحی را انجام داده باشه. به خاطر همین من توی این مقاله می خوام خاطره عمل بینی خودم در سال 1402 رو تعریف کنم تا بقیه هم از اون استفاده کنن. قبل از هر چیزی ، باید این نکته رو بگم که بینی من جز دسته گوشتی محسوب می شد که از بینی های سخت هستن و کم پیش میاد که دکتری بتونه یک نتیجه عالی ازش دربیاره. به خاطر همین تو این موضوع توجه ویژه داشته باشین و برای انتخاب دکترتون برای جراحی بینی در تهران یا هر شهر دیگه ای ، هرچقدر که می تونین زمان بذارین تا بعدا پشیمون نشین. اول از همه باید از مشکلات بینیم بگم. بینی من در ظاهر کاملا صاف بود ، اما از داخل انحراف خیلی زیادی داشت و شب ها توی خواب نفسم کامل می گرفت. اول فکر می کردم این مسئله به خاطر حساسیت فصلی برام پیش اومده ، اما بعد از اینکه رفتم پیش یه جراح خوب فهمیدم که کامل اشتباه می کردم و مشکلم اساسی تر بوده. تو بقیه مطلب ، جز به جز مسیری که برای رسیدن به بینی زیبام رفتم رو براتون تعریف می کنم.

نمونه کار عمل بینی

بعد از اینکه متوجه شدم چه ایراداتی توی بینیم وجود داره ، تصمیمم رو برای جراحی قطعی کردم. اما نمی تونستم ترسی که از جراحی دارم رو پنهان کنم. مخصوصا که از خیلی ها شنیده بودم بیهوشی این عمل خیلی عوارض داره و تا مدت ها باهامون همراهه! اما وقتی دیدم یکی از فامیل هامون که وسواس عجیبی برای سلامتیش داره بینیش رو عمل کرده ، یکم ترسم ریخت. برای همین اولین اقدامی که انجام دادم این بود که بعد از انجام تحقیقات درست و حسابی ، از دکتر انتخابیم وقت گرفتم. پزشکی که من برای خودم انتخاب کرده بودم ، دکتر پریسا قاسمی نام داشت. ایشون توی جلسه مشاوره هر چیزی که باید در مورد این جراحی می دونستم رو بهم گفتن. توی این قسمت می خوام تک تک صحبت های ایشون رو با شما به اشتراک بذارم. دکتر قاسمی در مورد جراحی زیبایی بینی گفتن :

“اولین قدم برای رسیدن به یک نتیجه فوق العاده و رضایت بخش ، انجام برخی از اقدامات قبل از عمل می باشد. برای مثال از حدود چهار هفته قبل از این رویکرد باید مصرف دخانیات، نیکوتین و مشروبات الکلی قطع شود. مواد موجود در مواردی که ذکر شد می توانند روند درمان رو به تاخیر بیاندازند و گاهی مانع بهبود زخم ها گردند. غیر از آن ، در حدود هشت ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان هم باید ناشتا باشید. خوردن آب و غذا در این مدت می تواند در پروسه بیهوشی اختلال ایجاد کرده و باعث بروز حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل شود.

حین عمل ، یک برش درست زیر بافت بینی ، و دو برش در پره های آن زده می شوند. بعد از آن ، هر تغییری که لازم باشد روی این عضو اعمال می گردد. یکی از تکنیک های نوین که امروزه در این پروسیجر مورد استفاده قرار می گیرد ، روش پرزرواتیو می باشد که در آن نیازی به شکستن استخوان های بینی نیست! یعنی با ابزار مخصوص استخوان ها تراش می خورند و تغییرات مورد نیاز روی آن ها انجام می شود. بنابراین ترسی که برخی بیماران از شکسته شدن استخوان ها دارند بی مورد است. با این اقدام ، حتی دوره نقاهت هم بسیار راحت تر طی خواهد شد ، چون تورم و کبودی به اندازه دیگر روش ها نخواهد بود.

بعد از اتمام پروسه ، نیاز است تا برای حفظ نتیجه و جلوگیری از بروز عارضه های جدی ، مراقبت های بعد از جراحی را به انجام رسانید. اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که بلافاصله بعد از عمل ، یک تامپون داخل بینی قرار خواهد گرفت و روی آن نیز پانسمان می شود. این پانسمان ، یک هفته بعد در مطب برداشته خواهد شد و بخیه ها هم در همان جلسه ویزیت کشیده می شوند. توجه داشته باشید که در این یک هفته نباید به هیچ عنوان بانداژ روی بینی را خیس کنید ، پس دور دوش گرفتن را خط بکشید. به جای آن از اسفنج برای تمیز کردن خود استفاده کنید و یا سر خود را خیس نکنید.

در نظر داشته باشید که تورم و کبودی که در دوره نقاهت رخ می دهد کاملا طبیعی است ، پس نگران آن نباشید چون بعد از مدتی خود به خود رفع می شود. برای کاهش درد هم می توانید از قرص های مسکنی که بدون نسخه در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کنید.”

در آخر باید بگم که دوره نقاهت و خود این جراحی اصلا سخت نیست ، فقط و فقط برای انجام اون باید بهترین جراح بینی در تهران یا شهر خودتون رو انتخاب کنید و به توصیه هاش تا جای ممکن گوش کنید. اینجوری یه نتیجه فوق العاده رو می گیرین.

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت لایف کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *