تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا

تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا

تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا در چیست ؟ سرویس چینی از اقلام بسیار مهم و ضروری در میان وسایل آشپزخانه می باشد که برای مصرف روزانه و همچنین پذیرایی و مهمانی ها استفاده می گردد ؛ با توجه به پرطرفدار بودن ظروف چینی ، در این مطلب قصد داریم به تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا و همچنین بررسی  قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا هومیت بپردازیم .
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سایر محصولات هومیت مانند قیمت سرویس 12 نفره بن چاینا می توانید با هومیت تماس حاصل فرمایید .
یکی از معضلات بزرگ در خرید سرویس چینی این است که انواع و اقسام ظروف در کیفیت های مختلف و با قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشد ، که این موضوع مشتریان را در انتخاب یک محصول ایده آل با سختی هایی مواجه می کند .
تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا , یکی از دغدغه های کسانی است که قصد تهیه سرویس چینی دارند . برای اینکه بتوانید به این پرسش , پاسخ مناسبی بدهید, ما را تا انتها در این مقاله همراهی کنید .

بن چاینا چیست ؟

 تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا | فروشگاه هومیت

قبل از اینکه به بررسی تفاوت چینین معمولی و بن چاینا و قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا بپردازیم ، بهتر است ببینیم ، اصلا ظرف چینی بن چاینا چیست ؟
ظروف بن چاینا همان ظروف چینی استخوانی می باشند که در بازار و در میان عموم مردم , بیشتر به این نام شناخته می شوند ؛ این ظروف چینی بسیار مرغوب و با کیفیت هستند و به همین دلیل قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا نسبت به سرویس چینی معمولی , بالاتر می باشد .در حقیقت در ساخت ظروف بن چاینا یا چینی استخوانی از پودر استخوان گاو استفاده می شود که همین موضوع باعث افزایش استحکام و کیفیت چینی های بن چاینا می گردد . توجه داشته باشید که شرکت ها و برندهای مختلف میزان متفاوتی از پودر استخوان گاو را برای ساخت این محصول استفاده می کنند .
به عبارتی پودر استخوان یکی از ترکیبات این ظروف می باشد که با موادی مانند خاک رس ,کائولین ، فلدسپات و … ترکیب می شود و در نهایت به چینی بن چاینا ختم می شود ؛ اما نکته ی مهم این است که هر چقدر میزان پودر استخوان استفاده شده بیشتر باشد ,کیفیت و مقاومت محصول بیشتر می گردد .بنابراین کیفیت مواد اولیه و میزان پودر استخوان استفاده شده,در تعیین قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا بسیار تاثیرگذار می باشد ,برند هومیت یکی از شرکت های موفق در گروه برند سرو و پذیرایی ظروف اوپال و خرید سرویس جهیزیه عروس می باشد که مرغوب ترین محصولات را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه می کند .

تفاوت چینی های معمولی و بن چاینا

قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا | فروشگاه هومیت

همانطور که گفته شد ، چینی های معمولی با بن چاینا تفاوت هایی دارند که در ادامه در مورد این تفاوت ها صحبت خواهیم کرد :

1- مواد اولیه

یکی از مهم ترین و اساسی ترین تفاوت های ظروف چینی معمولی با بن چاینا ، تفاوت مواد اولیه آنهاست ؛ در بین ترکیبات سازنده ی چینی معولی ، هیچ اثری از پودر اسخاون گاو نسیت ؛ در حالیکه بخش عمده ی مواد اولیه ی ظروف چینی استخوانی , را پودر استخوان گاو تشکیل می دهد .
بواسطه ی همین تفاوت در ماده اولیه ، استحکام چینی معمولی و استخوانی با یکدیگر فرق خواهد کرد و در نتیجه قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا بیشتر خواهد بود . لازم به ذکر است که درصد استاندارد استفاده از پودر استخوان, در کشورهای مختلف متغیر می باشد,برای مثال در کشور چین با افزودن حداقل 36 درصد خاکستر استخوان به مواد اولیه ، چینی بن چاینا تولید می گردد .

2- حرارت دادن :

فرایند پخت و حرارت دهی این دو چینی با یکدیگر متفاوت می باشد , به این صورت که برای ایجاد یک ظرف چینی معمولی لازم است تا یک بار آن را حرارت داد , ولی فرایند حرارت دهی چینی بن چاینا دو مرحله ای می باشد .
در واقع زمانی که برای اولین بار حرارت داده می شود ، محصولات نامرغوب از ماده اولیه جدا می شوند و در مرحله ی دوم حرارت دادن ,پخت خمیر انجام می گردد تا به محصول نهایی دست یابیم .

3- رنگ :

چینی های معمولی نسبت به سرویس چینی استخوانی رنگ کدر تری دارند ، در حالیکه ظروف بن چاینا شفاف تر هستند و رنگ گرم تری دارند, به عبارتی این ظروف معمولا شیری رنگ هستند و سطح یکدستی و صافی دارند ولی رنگ چینی های معمولی سفید می باشد .
همانطور که می دانید کیفیت بالای چینی استخوانی موجب افزایش نسبی قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا شده است و جالب است که تفاوت در رنگ آنها در مقایسه با ظروف چینی معمولی نیز باعث می شود که از لحاظ ظاهری نیز شیک تر ، لوکس تر و زیباتر جلوه کنند .

4- ویژگی های خاص :

ظروف چینی بن چاینا برند هومیت دارای یکسری ویژگی هایی هستند که مختص خودشان است و موجب برتری آنها نسبت چینی پرسلین معمولی شده است :
– بکارگیری پودر استخوان در چینی بن چاینا مقاومت و استحکام زیادی به آن می بخشد ,اما نکته جالب این است که وجود خاکستر استخوان در این ظروف موجب سبک تر بودن آنها شده است, همچنین از خاصیت دیگر پودر استخوان , ایجاد رنگ شیری (استخوانی) می باشد .

دیگر چی بهتر از این ؟؟ یک سرویس چینی لوکس با مقاومت بیشتر ولی با وزن کمتر !

همه ی این موارد دست به دست هم داده اند تا بن چاینا به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین محصولا شرکت هومیت تبدیل شود, شما می توانید با مرجعه حضوری به شعبات هومیت و یا مراجعه به وبسایت این مجموعه تمامی محصولات را مشاهده و بررسی نمایید .برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به محصولات پرفروش برند موفق هومیت می توانید از طریق لینک های قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا و قیمت سرویس چینی 12 نفره بن چاینا نیز اقدام نمایید .

  1. چینی های بن چاینا بر خلاف چینی پرسلین شفاف هستند به صورتی که نور از آنها عبور می کند . این مورد , زیبایی و جذابیت خاصی را به چینی های استخوانی می دهد .
  2. سطح ظروف بن چاینا بسیار صاف و یکدست می باشد و در نتیجه شست و شوی آنها آسان می باشد .
  3.  در فرایند تولید بسیاری از ظروف از مواد سمی مانند سرب استفاده می شود که برای سلامتی انسان مضر می باشد . اما در چینی های استخوانی هیچ یک از مواد سمی به کار نرفته است, بنابراین این ظروف نه تنها سلامتی را تهدید نمی کنند بلکه به خاطر وجود پودر استخوان در مواد اولیه شان, برای بدن مفید هستند .

تشخیص ظروف بن چاینا و معمولی

سرویس چینی استخوانی | فروشگاه هومیت

تمام نکاتی که به عنوان ویژگی های چینی بن چاینا بر شمردیم و آن را با چینی عادی مقایسه کردیم,می تواند به شما کمک کند تا ظروف بن چاینا را شناسایی کنید .
اما علاوه بر مواردی که ذکر شد مانند سبکی , رنگ شیری ، سطوح صیقلی و صاف ، نیمه شفاف بودن و … شما می توانید با صدای حاصل از برخورد دادن دو ظرف, متوجه شوید که این چینی مد نظر پرسلین معمولی است یا یک ظرف بن چاینا .
به این شکل که اگر دو ظرف , چینی استخوانی باشند در اثر برخورد صدای زنگ مانندی می دهند ؛ در حالیکه اگر دو چینی عادی را با هم برخورد دهید,یک صدای ضخیم و سنگین ایجاد می شود .
به جز این مورد, تفاوت در قیمت هم می تواند به شما کمک کند, مثلا قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا بیشتر از چینی عادی است .

قیمت سرویس چینی استخوانی بن چاینا

سرویس چینی استخوانی بن چاینا دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و بسته به عوامل متعددی از جمله کیفیت مواد اولیه ، میزان پودر خاکستر استخوان استفاده شده در آن و … قیمت آن متفاوت می باشد .
برند هومیت که یکی از برترین و نام آشناترین برندها در زمینه تولید سرویس چینی می باشد ,با کیفیت ترین محصولات را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه می کند,مجموعه هومیت این امکان را برای شما عزیزان مهیا نموده تا با مراجعه به وبسایت ، بتوانید محصولات مختلف را مشاهده نمایید ,قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و اقدام به ثبت سفارش نمایید .
برای اطلاع از قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا می توانید با شماره 03195011666 تماس بگیرید و یا به سایت https://homate.ir مراجعه کنید.
سخن پایانی :
در این مقاله به مقایسه چینی پرسلین معمولی و بن چاینا پرداختیم و ملاحظه کردید که علت بیشتر بودن قیمت سرویس چینی 18 نفره بن چاینا نسبت به یک سرویس چینی عادی چیست ! در واقع سطح کیفی این ظروف بسیار بالاتر از ظروف چینی پرسلین است و این تفاوت قیمت یک امر طبیعی و منطقی می باشد .
به طور کلی می توان گفت که تفاوت چینی های پرسلین معمولی و بن چاینا در کنار ظرافت ,زیبایی, لطافت و سبک بودن, بسیار مقاوم و مستحکم می باشد و به همین علت یکی از مطلوب ترین و عالی ترین گزینه ها برای خریداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *