تحقیقات جدید: ورزش کردن در این زمان از روز برای قلب شما بهتر است

Exercising

تحقیقات جدید استرالیایی نشان می دهد که ورزش کردن به معنای واقعی کلمه برای همه، به خصوص برای گروه خاصی از افراد، فواید بسیاری دارد.

می دانید که ورزش برای شما مفید است – و شاید عاشق انجام آن باشید – اما تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر نمی توانید با اشتیاق از رختخواب بیرون بیایید تا قبل از صبحانه نفس نفس بزنید، در واقع ممکن است فواید سلامتی قلبی برای تحرک در اواخر روز وجود داشته باشد.

این مطالعه که در تاریخ 10 آوریل 2024 در مجله مراقبت از دیابت انجمن دیابت آمریکا منتشر شد، توسط محققانی در زمینه پزشکی تنفسی، ورزش و متابولیسم در دانشگاه سیدنی انجام شد. هدف آنها تعیین بهترین زمان برای ورزش برای افراد دارای اضافه وزن و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بود و اینکه آیا زمان ورزش بر میزان بیماری قلبی، بیماری عروقی و احتمال کلی مرگ تأثیر می گذارد یا خیر.

محققان برای شناسایی 29836 بزرگسال با میانگین سنی 62 سال که اضافه وزن داشتند (با شاخص توده بدنی 30 یا بیشتر) یا مبتلا به دیابت نوع 2 بودند، به داده های بانک زیستی انگلستان مراجعه کردند. همه شرکت کنندگان دستگاه های ردیاب تناسب اندام پوشیدند و به مدت متوسط هشت سال از نظر میزان بروز بیماری های قلبی، اختلالات عروق خونی و مرگ مورد پیگیری قرار گرفتند. محققان همچنین همین آمار را بین بزرگسالانی که ورزش می کردند و گروهی که ورزش نمی کردند، مقایسه کردند.

علاوه بر این، گروه “ورزش” در مورد اینکه در چه ساعتی از روز تمایل به ورزش کردن داشتند، به اشتراک گذاشتند: قبل از ظهر، بین ظهر و 6 بعد از ظهر، یا بین 6 بعد از ظهر و نیمه شب. این مطالعه بر روی ورزش متوسط تا شدید که به مدت بیش از سه دقیقه در یک زمان انجام می شود، مانند پیاده روی تند، دویدن یا سایر فعالیت های “پرح انرژی” مانند بازی با کودکان تمرکز داشت.

به طور کلی، شرکت کنندگانی که ورزش می کردند، نسبت به کسانی که ورزش نمی کردند، میزان پایین تری از بیماری های قلبی و عروقی و میزان مرگ و میر پایین تری داشتند. اما در میان ورزشکاران، کسانی که تمایل به تحرک در عصر داشتند، از مزایایی برخوردار بودند که ورزشکاران صبحگاهی و بعد از ظهر از آن برخوردار نبودند.

اولاً، ورزش متوسط و شدید در ساعات عصر منجر به کاهش مرگ و میر شد. همچنین، میزان بیماری های قلبی عروقی در بین کسانی که بیشتر عصرها ورزش می کردند، کمتر بود. محققان به طور شگفت انگیزی فاش کردند که “خطر مرگ و میر کلی 5 ساله برای شرکت کنندگان در گروه فعالیت بدنی متوسط تا شدید هوازی عصرانه 25 تا 32 درصد کمتر از ورزشکاران بعد از ظهر یا صبح بود.”

این یک یافته جالب است، با توجه به چندین مطالعه گذشته که نشان می داد صبح زمان بهتری برای ورزش است. برای مثال، یک مطالعه در سال 2023 در مجله چاقی نتیجه گرفت که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بین ساعت 7 صبح تا 9 صبح ورزش کنند. مطالعات دیگر نشان داده اند که صبح به دلیل تقویت کننده بودن برای مغز، زمان مناسبی برای ورزش است.

با این حال، مطالعه استرالیایی به طور خاص به طول عمر و بیماری های قلبی عروقی پرداخته است. شاید ورزش عصرانه به دلیل اینکه فرصتی برای تخلیه استرس ناشی از روز است، برای قلب تسکین دهنده باشد. محققان خاطرنشان می کنند: “اگرچه برای کشف مکانیسم دقیق پشت این ارتباط نیاز به تحقیقات بیشتری است، یافته های ما با مطالعات قبلی که نشان می دهد ورزش با شدت متوسط یا شدید انجام شده در عصر ممکن است با کاهش فشار خون متوسط شریانی مرتبط باشد، همسو است، در حالی که در بین ورزشکاران صبحگاهی، این فشار افزایش یافته است.” آنها همچنین اضافه می کنند که از آنجا که تمایل افراد دیابتی نوع 2 این است که قند خون در صبحگاه در بالاترین حد خود باشد، این اثر ممکن است با ورزش عصرانه کاهش یابد (اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است).

Exercising

اگر از ورزش صبحگاهی یا بعد از ظهر لذت می برید، نباید برنامه خود را تغییر دهید، مگر اینکه فکر کنید این کار می تواند به مدیریت مشکلات قند خون صبحگاهی کمک کند یا مگر اینکه با پزشک خود صحبت کنید. همچنین می توان با اطمینان گفت که به طور کلی، ورزش صرف نظر از اینکه چه زمانی در روز بتوانید آن را انجام دهید، برای قلب و طول عمر مفید است.

منبع: thehealthy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *