بهترین شهر های اطراف ایران برای بازدید

ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی بوده و به عنوان مقصدی ایده‌آل برای سفرهای هیجان‌انگیز شناخته می‌شود. علاوه بر آثار تاریخی و فرهنگی داخل کشور، در اطراف ایران نیز شهرهایی فوق‌العاده و زیبا قرار دارند که دیدن آن‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای هر کسی خواهد بود.

در این مطلب می‌خواهیم به سراغ پرطرفدارترین شهرهایی که در اطراف ایران قرار گرفته‌اند برویم و با زیبایی‌ها، مشخصات و ویژگی‌هایشان بیشتر آشنا شویم. شما می‌توانید تنها با خرید یک بلیط هواپیما ، خود را در مدت زمان کوتاهی به این مناطق برسانید و خاطرات بی‌نظیری را در ذهن‌تان ثبت کنید.

استانبول، شهری زنده و پویا

استانبول اولین پیشنهاد برای سفر است و به عنوان سومین شهر بزرگ خاورمیانه و بزرگترین کلانشهر اروپا شناخته می‌شود. این شهر در نزدیکی تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار گرفته و به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود.

در این شهر مکان‌های معروفی مانند باکرکوی، کوچوک چِکمِجه، ساریَر و تنگه بوآز را می‌توانیم ببینیم که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین در این شهر طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا در کنار بازارهای قدیمی و مدرن، مراکز خرید و رستوران‌های متنوعی نیز دیده می‌شود.

ایروان، پایتخت ارمنستان

ایروان، پایتخت ارمنستان بوده و در نزدیکی ایران می‌توانیم آن را ببینیم. این منطقه نیز، مقصد محبوبی برای گردشگران ایرانی است و تاریخچه‌ای بسیار قدیمی و باستانی دارد. اگرچه ایروان بزرگترین شهر ارمنستان است، اما وسعتی کمتر نسبت به شهرهای بزرگ ایران دارد.

جاذبه‌های گردشگری ایروان شامل میدان هاراپراک (جمهوری) با بناهای اداری و ملی ارمنستان، میدان جمهوری ایروان (کاسکاد) با هزار پله‌های زیبا، خانه‌ اپرا، مجسمه مادر ارمنستان، پارک عشاق، قلعه موزه اربونی، موزه گالری ملی ارمنستان و مسجد کبود ارمنستان است. این جاذبه‌ها باعث شده‌اند تا این منطقه نیز به یک مکان توریستی و مناسب برای گردشگران تبدیل شود.

دبی، مدرن‌ترین مقصد گردشگری

دبی، یکی از پیشرفته‌ترین‌ و مدرن‌‌ترین مقاصد گردشگری جهان است، در امارات متحده عربی واقع شده. این شهر به دلیل معماری شگفت‌انگیز، آسمان‌خراش‌های بزرگ، صحرا، دریا و سواحل زیبا، به یک مکان شگفت‌انگیز و پر طرفدار برای گردشگران در سراسر جهان تبدیل شده است. دبی در خلیج فارس قرار دارد و به شارجه در شمال شرق، ابوظبی در جنوب و سلطان‌نشین عمان در جنوب شرقی می‌رسد.

با ورود به این شهر می‌توانید به مراکز خرید لوکس و بازارهای سنتی سر بزنید و از تفریحات مهیج مانند هلیکوپترسواری و سافاری در بیابان لذت ببرید. همچنین تعداد زیادی رستوران‌های لوکس با غذاهای بین‌المللی و اماکن دیدنی شگفت‌انگیز مانند برج خلیفه و آکواریوم نیز در این شهر وجود دارد.

آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت تجاری است. آنکارا با ساختمان‌های مدرن، نهادهای دولتی، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها، آنکارا مرکز حمل‌ونقل کشور است. این شهر زیبا راهی آسان برای دسترسی به مناطق دیگر ترکیه فراهم می‌کند. قدمت آنکارا به عصر برنز و تمدن هیتی‌ها بازمی‌گردد. همچنین مراکز خرید فراوانی در این شهر وجود دارد.

مشهورترین دیدنی‌های آنکارا شامل مسجد کجاتپه، برج آتاکوله، قلعه آنکارا و آنیت کبیر هستند. ضمن این که محله تاریخی هامامونو به دلیل خانه‌های چوبی عثمانی که دارد نیز به یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا تبدیل شده است.

باکو، شهر پر جمعیت آذربایجان

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، یکی از شهرهای پرجمعیت بوده و به عنوان بادکوبه نیز شناخته می‌شود. پس از کشف میدان نفتی اول جهان، شهرت آن به شدت افزایش یافت و در دوران شوروی، مراکز خرید و خیابان‌های مهمی در آن ساخته شدند.

جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد. کاخ شیروان شاه در شیروان قفقاز قرار گرفته و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. برج‌های شعله بلندترین آسمان‌خراش‌ها و نمادهای معماری باکو هستند. قلعه دختر نیز یک آثار باستانی از دوره ساسانی بوده و توسط یونسکو به ثبت رسیده است. شهر قدیم باکو منطقه‌ای است که در دیوارهای سنگی قدیمی قرار گرفته و شامل قلعه دختر است. همچنین بلوار باکو یک پارک ملی و تفریحگاهی در نزدیکی دریای خزر است.

تفلیس با تاریخی غنی

تفلیس، پایتخت گرجستان، با موقعیت جغرافیایی و تاریخ غنی خود خود، مقصد محبوب گردشگران ایرانی است. این منطقه به دلیل هزینه‌های مناسب سفر و نزدیکی جغرافیایی به ایران، جذابیت زیادی برای گردشگران کشورمان دارد. کلیسای جامع تثلیث با زیبایی و شکوه خود، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر است. پارک متاتسمیندا و بام تفلیس با شهربازی و مناظر دیدنی فوق‌العاده را هم می‌توانیم به عنوان نقاط جذاب شهر نام ببریم. جینو پارادایس، یک مجموعه تفریحی و آبی بزرگ است که می‌توانید یک روز کامل در سفر خود را به آن اختصاص دهید. در نهایت قلعه ناریکالا، باستانی‌ترین ساختمان شهر و سد ژینوالی با مناظر زیبا از دیگر جذابیت‌های سفر شما خواهند بود.

رزرو اینترنتی بلیط و هتل برای سفر به شهرهای اطراف ایران

رزرو آنلاین هتل و خرید بلیط هواپیما جزو اولین کارهایی هستند که برای شروع سفر خود به آنها نیاز دارید. این کار باعث می‌شود تا در سریعترین زمان ممکن بتوانید مقدمات سفر خود را فراهم کنید و دیگر نگرانی بابت مکان و نحوه رسیدن به مقصد نداشته باشید.

در رزرو اینترنتی می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن پلتفرم مورد نظرتان مراجعه و تنها در چند مرحله و سریعترین زمان ممکن آنچه که می‌خواهید را دریافت کنید. به هنگام انتخاب هتل، می‌توانید کلیه امکانات، تصاویر و ویژگی‌هایی که محل مورد نظرتان دارد را بررسی کنید و در نهایت قیمت آن را با بودجه خود بسنجید.

همچنین، خرید بلیط هواپیما نیز از طریق رزرو آنلاین عنوان روشی راحت برای مسافرت به کشورهای خارجی به شمار می‌آید. البته به شرطی که از سایت‌های معتبر و آژانس‌های مسافرتی اینترنتی شناخته شده، این خدمات را دریافت کنید.

کلام آخر

مقایسه کشورهای همسایه ایران به ما کمک می‌کند تا با این مناطق بیشتر آشنا شده و با و آداب و رسوم و جاذبه‌های توریستی آن‌ها آشنا شویم. در این مطلب به تعدادی از شهرهایی که در مجاورت ایران قرار گرفته‌ و برای سفر مناسب هستند، اشاره و در مورد موقعیت‌ها، ویژگی‌ها و جاذبه‌هایی که در آنها وجود دارد، صحبت کردیم. مطمئنا داشتن اطلاعات کافی در مورد هر یک از این مناطق می‌تواند در انتخاب بهتر مقصد سفر مناسب و کسب تجربه‌های جدیدتر به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *