برگزاری آزمون یوس به صورت آنلاین

برگزاری آزمون یوس به صورت آنلاین

یوس یکی از معتبرترین آزمون ها به منظور پذیرش دانشجویان خارجی در کشور ترکیه می باشد. داوطلبان می توانند با شرکت در این آزمون و کسب نمره ی قبولی در رشته هایی چون مهندسی معماری، پزشکی، موسیقی، مدیریت، هنر، مامایی، اقتصاد، داروسازی، حقوق، مهندسی مکانیک، روانشناسی و غیره تحصیل کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما کاربران محترم را با آزمون یوس و نکاتی در این باره آشنا کنیم با ما تا انتها همراه باشید.

شرایط شرکت در آزمون یوس

به منظور شرکت دراین آزمون لازم است دوران دبیرستان را به طور کامل به اتمام رسانده و موفق به اخذ دیپلم شده باشید.شرط دیگر شرکت در آزمون یوس، خارجی بودن داوطلب بوده بنابراین افرادی که اقامت کشور ترکیه ی را اخذ کرده از شرکت در این آزمون محروم می شوند.

برای موفقیت هر چه بیشتر در این آزمون لازم است تا حدی به زبان انگلیسی و یا ترکی نیز مسلط باشید به یاد داشته باشید که تسلط بر زبان ترکی می تواند تا حد چشمگیری شانس قبولی شما را بالا ببرد.

نکته: کشور ترکیه دارای تعداد چشمگیری دانشگاه و مراکز آموزش عالی می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی پذیرش و شرایط آزمون، لازم است در خصوص دانشگاه مورد نظر خود به صورت اختصاصی تحقیق کند.

نحوه ی طراحی سوال در آزمون یوس

آزمون یوس معمولا دارای 80 سوال بوده  که هر یک از آن ها به شرح ذیل می باشد.40 سوال در زمینه ی ریاضیات: این بخش عمده ی سوالات آزمون یوس را تشکیل می دهد از این روی تاثیر بسیار زیادی بر امتیاز نهایی داوطلبان می گذارد.در بخش ریاضیات سوالاتی در خصوص الگوریتم، حد، معادلات، انتگرال، مشتق، مثلثات، رادیکال و غیره طراحی شده از این روی تسلط کامل بر تمامی بخش های ریاضیات الزامی است.

30 سوال عمومی IQ: به منظور موفقیت در این بخش از آزمون یوس، لازم است با ریاضیات پایه به صورت کامل آشنا باشید.

این بخش ضریب بسیار بالایی دارد از این روی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر قبولی شما داشته باشد.

داوطلبان با ضریب هوشی متوسط و دقت بالا می توانند به آسانی از این بخش از آزمون نیز عبور کنند.

از جمله سوالات این بخش می توان به معادل اشکال، چرخش شکل، الگوی شکل، تکمیل شکل و غیره اشاره کرد.

10 سوال در زمینه ی هندسه: تعداد سوالات این بخش کمتر از دیگر قسمت ها بوده از این روی ممکن است بسیاری از داوطلبان نسبت به آن بی تفاوت باشند.

مبحث هندسه یکی از آسان ترین بخش های ریاضی محسوب می شود و تنها لازم است در این قسمت از دقت و تمرکز بالا برخوردار باشید.

بیشتر بدانید : کلاس یوس

شانس قبولی در آزمون یوس

هر ساله داوطلبان از کشور های ایران، ارمنستان، سوریه، آفریقا، مصر، تونس، آلمان و غیره برای شرکت دراین آزمون درخواست می دهند از این روی رقابت در این آزمون بالا می باشد. آزمون یوس تا حدی شبیه به کنکور می باشد بنابراین بابت دشواری سوالات نگران نباشید زیرا با تکرار و تمرین و تسلط بر مباحث، موفق به کسب بالاترین نمره خواهید شد.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون

  • چند قطعه عکس (عکس ها برای 6 ماه اخیر باشد)
  • اسکن پاسپورت
  • ریز نمرات دبیرستان
  • هزینه ی ثبت نام

نکته: موارد بالا تنها بخشی از مدارک مورد نیاز می باشد هم چنین خوب است بدانید که هزینه ی ثبت نام در آزمون یوس با توجه به دانشگاه مورد نظر داوطلبان متغیر می باشد.

آزمون یوس به صورت آنلاین

برخی از دانشگاه های ترکیه آزمون یوس را به صورت آنلاین برگزار کرده که این نکته سبب صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود. در حال حاضر امکان شرکت در آزمون یوس آنلاین در کشور ایران وجود ندارد از این روی لازم است داوطلبان به شیوه ی قدیم در این آزمون شرکت کنند.

امتیاز آزمون یوس

این آزمون به طور کلی دارای 50 امتیاز بوده که با هر 4 اشتباه، یک پاسخ درست نیز از بین می رود از این روی به شما پیشنهاد می کنیم که با اطمینان کامل به سوالات پاسخ دهید. برای قبولی در رشته هایی چون پزشکی لازم است بیش از 80 درصد نمره را کسب کنید.

قوانین شرکت در آزمون

  • به همراه داشتن وسایلی چون ساعت هوشمند، موبایل، هنذفری و … ممنوع می باشد.
  • صحبت کردن با دیگر شرکت کننده ها تقلب محسوب می شود.
  • استفاده از مداد نرم و مشکی برای پاسخ دادن به سوالات الزامی است.
  • لازم است داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه حضور داشته باشند.
  • پاسخ دادن در دفترچه ی سوالات فاقد اعتبار است.

عدم رعایت قوانین در آزمون سبب اخراج داوطلب از جلسه ی امتحانی شده از این روی رعایت هر یک از نکات مذکور الزامی است.

آمادگی قبل از آزمون

برای کسب نمره ی قبولی لازم است تکرار و تمرین مستمر داشته باشید. به منظور آمادگی هر چه بیشتر در این آزمون می توانید به سراغ منابع گوناگون بروید. بررسی سوالات سال های گذشته آزمون یوس، شرکت در کلاس های معتبر آموزشی، حل مسائل و معادلات ریاضی و غیره از جمله روش هایی است که می تواند در نمره ی نهایی شما تاثیر شایانی داشته باشد.

دانشگاه های پرطرفدار

از جمله دانشگاه های پرطرفدار که هر ساله آزمون یوس را برگزار می کند می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • دانشگاه مایس
  • دانشگاه ساکاریا
  • دانشگاه هاران
  • دانشگاه آگه
  • دانشگاه سلجوق
  • دانشگاه کارابوک

زمان اعلام نتیجه نهایی

معمولا نتیجه ی نهایی ، دو هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود. اما این نکته می تواند تحت تاثیر دانشگاه های گوناگون متغیر باشد. داوطلبان می توانند در زمان معین شده به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از نتیجه ی آزمون مطلع شود. چنانچه داوطلبان به نتیجه ی نهایی آزمون اعتراض داشته باشند می توانند از طریق سایت دانشگاه اقدام کرده و در صورت تایید اعتراض، مبلغ آزمون به حساب داوطلب برمی گردد.

کلام آخر:

آزمون یوس یکی از روش های اخذ پذیرش دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. این آزمون هر ساله در این کشور برگزار شده و داوطلبان از سر تا سر دنیا در آن شرکت می کنند. به منظور کسب نمره ی قبولی لازم است تکرار و تمرین کافی داشته باشید.

https://touran.academy/yos/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *