ایمپلنت دندان چه خدماتی ارائه می کنه؟

ایمپلنت دندان چه خدماتی ارائه می کنه؟

کاشت دندان تغییرات و تحولات زیادی در زندگی کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند ایجاد نموده است. این افراد می توانند غذا بخورند، صحبت کنند و لبخند بزنند بدون اینکه نگران دندان از دست رفته باشند. ایمپلنت دندان یک پایه فلزی است که در استخوان فک بیمار قرار گرفته و جایگزین دندان از دست رفته می شود.

این پایه فلزی یا ریشه دندان مصنوعی دقیقا مثل ریشه دندان طبیعی عمل می کند. پس از قرار دادن ایمپلنت دندان، تاج یا دندان مصنوعی در بالای آن قرار می گیرد. زمانی که صحبت از تصمیم گیری به نفع سلامت دندان به میان می آید، باید بدانید که ایمپلنت چه خدمات و مزایایی را ارائه می دهد. با ورود تکنولوژی های مدرن در دندانپزشکی ها مانند ایمپلنت دیجیتال مزایای این خدمات را بیشتر از پیش کرده است.

می توان گفت ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های سالم و طبیعی است. پس اگر به فکر کاشت دندان بوده ‌اید یا هستید و می‌خواهید در مورد خدماتی که این روش فوق العاده ارائه می کند بدانید تا پایان با ما همراه باشید.

کاشت دندان چه خدماتی را به بیماران ارائه می دهد؟

ایمپلنت دندان، قوی و پایدار بوده و دندان از دست رفته را به گونه ای مطلوب ترمیم می کند، به گونه ای که ظاهر، احساس، تناسب و عملکردی عالی دقیقا مانند یک دندان طبیعی را ارائه می دهد. گزینه ‌های دیگر می ‌توانند منجر به زوال استخوان شوند و ممکن است مشکلات عدیده ای را با خود به همراه داشته باشند.

درست است که قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر این گزینه ها بالاتر است اما هیچگاه نمی توانند تمام خدماتی را که در زیر توضیح خواهیم داد ارائه دهند:

– ایمپلنت دندان خدماتی طولانی مدت ارائه می دهد

ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت بوده و در صورت مراجعه به یک دندانپزشک مجرب برای نصب و مراقبت مناسب شما در طول زمان می ‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند.

– بدون نگرانی در مورد دندان های خود از زندگی لذت ببرید

نیازی نیست در خانه بمانید یا در جمع احساس ناراحتی کنید، همچنین نگران باشید که دندان های از دست رفته توانایی شما را برای شرکت در سرگرمی محدود می کند، یا اینکه پروتزهای متحرک یا دندان های جایگزین با تکیه گاه دندان لق می شوند یا هنگام صحبت، غذا خوردن یا می خندید. شما می توانید با خیال راحت از دندان های جدید لذت ببرید.

– حفظ ساختار طبیعی صورت

با ایمپلنت دندان شکل طبیعی صورت شما حفظ شده و می توانید برای یک مدت زمان طولانی از لبخند زیبای خود لذت ببرید. قطعا می دانید که صورت ما بدون دندان ممکن است حالتی آویزان داشته و فرورفته به نظر برسد. اما ایمپلنت به شما این امکان را می دهد که شکل طبیعی صورت و لبخند خود را حفظ کنید.

– از استخوان طبیعی محافظت می کند

باقی ماندن فضاهای خالی در دهان پس از از دست دادن یک یا چند دندان می تواند منجر به مشکلات سلامتی دیگری مانند از دست دادن و زوال بخشی از استخوان فک شما شود. ایمپلنت دندان تنها گزینه ترمیم دندان است که استخوان طبیعی را حفظ و تحریک نموده و در واقع به تحریک رشد استخوان و جلوگیری از تحلیل آن کمک می کند.

– با ایمپلنت به راحتی صحبت کنید

به یاد داشته باشید تنظیم پروتز یا دندان مصنوعی متحرک می تواند به معنای تلاش برای تلفظ کلمات روزمره باشد. اما در مورد ایمپلنت های دندان که مانند دندان های طبیعی عمل می کنند، اینطور نبوده و شما می توانید به راحتی صحبت کنید.

– از خوردن غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید

شما می توانید با ایمپلنت دندان تقریبا هر غذایی را که دوست دارید بخورید. در واقع، برخلاف پروتزهای متحرک که ممکن است با آنها احساس ناراحتی کنید، می توانید طعم کامل غذایی را که می خورید با ایمپلنت دندان نیز تجربه کنید.

– با ایمپلنت، دندان ها را بی صدا و بدون دردسر در جای خود نگه دارید

پروتزهای مصنوعی ممکن است هنگام غذا خوردن، صحبت کردن، لبخند زدن، خمیازه کشیدن یا سرفه بلغزند و شما را در وضعیت نابسامانی قرار دهند. اما ایمپلنت ها در جای خود ثابت می ‌شوند و به طور طبیعی با استخوان فک شما پیوند می خورند، به این معنی که دندان‌ های جایگزین شما حرکت، کلیک یا جابجایی ندارند. ایمپلنت فوری نیز می تواند راهی باشد تا شما سریع تر به مقصود خود برسید.

– با ایمپلنت از دندان های سالم خود محافظت کنید

قرار دادن یک بریج با تکیه گاه دندان مستلزم ساییدن دندان ها در یک یا هر دو طرف دندان یا دندان های از دست رفته است، در نتیجه به دندان های سالم آسیب وارد می شود تا دندان های از دست رفته بازیابی شوند. در مقابل، ایمپلنت در استخوان فک، در نقطه‌ای که ریشه دندان از دست رفته شما قرار دارد نصب می شود، بدون اینکه به دندان ‌های سالم ضربه بزند. آن همچنین به جلوگیری از جابجایی دندان های سالم و مجاور کمک می نماید.

به طور کلی ایمپلنت های دندان نسبت به سایر روش های جایگزینی دیگر، خدمات و مزایای متنوعی را ارائه می دهد. پس شما با دانستن اینکه لبخندتان همیشه به بهترین شکل ممکن به نظر می رسد، احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *