ایده های عالی برای ایجاد محیط کار در منزل

کار در منزل یا دورکاری، از زمان شیوع ویروس کرونا به بعد رونق بیشتری گرفت و افراد زیادی، شروع به انجام امور شغلی خود در خانه کردند. این مسئله، هنوز هم رواج دارد. برای اینکه بتوان رسیدگی به این امور را موثرتر و بهتر انجام داد، باید فضایی مناسب و ایده آل ایجاد کرد. در این مطلب، راهکارها و ایده هایی را معرفی می کنیم که به شما در به وجود آوردن محیط کار ایده آل در منزل کمک می کنند.

اتاق کار، بهترین راه برای جدا کردن زندگی کاری از زندگی شخصی

برخی از افراد و به خصوص افراد متاهل، دوست ندارند که کار و زندگی شان با هم قاطی شود. از این رو، سعی می کنند محیطی جداگانه از اتاق خواب و سایر بخش های منزل را برای رسیدگی به امور شغلی خود آماده کنند. اگر در خانه تان اتاق اضافی دارید، دست به کار شوید و آن را مهیای کار خود کنید. اولین وسیله ای که بدون شک وجودش برای این قسمت مهم است، یک میز می باشد. اگر در روند رسیدگی به کارهایتان نیاز به یک رایانه یا لپ تاپ دارید، به خرید میز کامپیوتر یا میز لپ تاپ فکر کنید. تفاوت این دو، در ابعادشان است. میز مناسب برای قرار دادن رایانه و متعلقات آن (کِیس، مانیتور، کیبورد، موس و اسپیکر)، بزرگتر از میزی است که شما فقط می خواهید یک لپ تاپ و نهایتا یک موس روی آن قرار دهید.

لازمه کار برخی از مشاغل، استفاده از وسایل و ابزار دیگری است. مثلا یک خیاط، میزی می خواهد که مناسب برای گذاشتن چرخ خیاطی است و جای زیاد برای قرار دادن لوازم مورد نیاز مانند الگوهای بُرش، پارچه ها، ابزار دوخت و دوز مثل نخ و سوزن و غیره را دارد. استحکام سطح میز باید بالا باشد تا در برابر فشار وزن زیاد دستگاه چرخ خیاطی دوام بیاورد.

اگر شغل شما طوری است که نیاز به استفاده از هیچ کدام از دستگاه های نام بُرده شده ندارید و فقط با قلم و کاغذ سروکار دارید (مثلا نقاش یا نویسنده هستید)، بهتر است به فکر انتخاب یک میز تحریر مناسب باشید. این میز، طراحی ساده دارد و دارای تعدادی کشو و طبقه می تواند باشد تا شما قادر به گذاشتن لوازم مورد نیاز مانند کاغذ و مداد یا خودکار در آن ها باشید.

در نظر داشته باشید که تمامی این میزها، مطمئنا نیاز به یک صندلی دارند. شما هم می توانید یک صندلی با پایه های ثابت بخرید و هم یک صندلی با پایه های چرخ دار و گردان. این مسئله، بستگی به این دارد که شما نیاز به حرکت دائمی دارید یا خیر. مثلا اگر شما به عنوان یک حسابدار در دفتر کار خانگی تان تعدادی زونکن را در کتابخانه ای در پشت سر خود چیده اید و مدام باید از جا بلند شوید و آن ها را بیاورید، مطمئنا باید به فکر خرید صندلی از نوع گردان چرخدار باشید تا رفت و آمد برایتان آسان تر شود.

اگر اتاق اضافی در خانه نداشته باشم، کجا کار کنم؟

در این صورت، هر قسمت از منزل که دارای جای کافی است را می توانید اختصاص به گذاشتن لوازم و وسایل مورد نیاز برای شغل خود بدهید. اگر فقط لپ تاپ دارید یا با قلم و کاغذ سروکار دارید، روی جزیره یا اپن و آشپزخانه هم می توانید کارهایتان را انجام دهید. اگر سیستم رایانه دارید، قضیه کمی فرق می کند. شما می توانید میز مخصوص قرار دادن دستگاه های خود را در بخشی از سالن پذیرایی و اتاق نشیمن که بلااستفاده است قرار دهید و با استفاده از یک پارتیشن یا پاراوان، این میز را از نظرها مخفی کنید. در صورتی که چنین فضایی در اختیار ندارید، می توانید یک میز تبدیلی ناهارخوری سفارش دهید. این میزها، دارای تعدادی طبقه در زیر صفحه و صفحه ای متحرک و صفحه ای ثابت هستند. روی صفحه ثابت، اسپیکر و مانیتور و موس و کیبورد را بگذارید و در یکی از طبقه های مرتفع زیر صفحه، کِیس را قرار دهید. صفحه متحرک، در زمان صرف غذا به کار شما می آید.

خواب راحت، نیاز اساسی افراد دورکار

شخصی که در منزل کار می کند، معمولا ساعات کاری شناور و منعطف دارد. در عین حال، ساعت های کاری او بیشتر از بقیه هم ممکن است باشد. یک متخصص سئو را در نظر بگیرید که کارش رسیدگی به یک سایت بزرگ بین المللی است. احتمال اینکه گاهی این شخص مجبور باشد در نیمه های شب به یک خطا در سِرور سایت رسیدگی کند و یا نظارت بر رفتار کاربران مراجعه کننده از دیگر کشورها در این ساعت ها را داشته باشد، وجود دارد. از این رو، او باید بتواند به خوبی استراحت کند تا انرژی خوبی برای انجام کارهایش داشته باشد. لازمه خواب خوب و راحت، داشتن یک تختخواب مناسب و استاندارد است. شخصی که مجرد است، می تواند یکی از انواع یک نفره تختخواب را انتخاب کند. این وسیله، باید ابعاد مناسب با این تشک ها را داشته باشد: 90*200، 100*200 و 120*200. فرد متاهل، باید خرید تخت دو نفره را مد نظر داشته باشد. این وسیله، باید ابعاد مناسب با این تشک ها را داشته باشد: 160*200، 180*200 و 200*200. تشک با سایز 140*200 (که به یک و نیم نفره معروف است)، قابل استفاده در تختخواب یک و دو نفره می باشد. قد تشک ها را هم به دقت اندازه بگیرید تا تختی با ارتفاع مناسب داشته باشید.

اگر فرد شاغل در شُرف ازدواج است، توصیه ما این است که به فکر انتخاب یک سرویس خواب دو نفره خوب باشد تا به یکباره همه وسایل مورد نیاز را در اتاقش داشته باشد. بدین ترتیب، نیاز به گشتن در بازار به دنبال وسایل متعدد برای اتاق خواب نخواهد داشت. این ست اتاق خواب، شامل این وسایل است: تخت، میز آرایش یا دراور آینه دار (گاهی به همراه پاف)، کمد، میز پاتختی.

بهترین فروشگاه برای خرید وسایل دفتر کار خانگی

وسایلی که در این مطلب از آن ها نام بُردیم، در دو دسته بندی محصولات اداری و لوازم اتاق خواب قرار می گیرند. کیفیت و تنوع طرح و رنگ آن ها باید زیاد باشد تا شما بتوانید انتخاب راحت و درستی داشته باشید. فروشگاه های حضوری و اینترنتی زیادی، اقدام به تولید و عرضه این کالاها می کنند. یکی از بهترین آن ها، فروشگاه اینترنتی سه گامه (www.segameh.com) است. با مراجعه به سایت آن، شما قادر به مشاهده محصولات متنوع ساخته شده از متریال درجه یک و مرغوب هستید. انتخاب یک محصول باب میل شما با توجه به طرح و رنگ های متنوع کالاها، بسیار راحت است. با این حال اگر در هر مرحله از خرید خود نیاز به دریافت راهنمایی داشتید، می توانید با مشاوران فروشگاه تماس بگیرید. توجه داشته باشید که امکان بازدید حضوری از برخی کالاها و امکان ساخت سفارشی برخی از محصولات این سایت بر اساس سلیقه و نیاز مشتری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *