چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

چپ دست ها

چرا چپ دست ها استثنایی هستند؟

🔸طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ توسط محققان دانشگاه لافایت انجام شده است به این نتیجه رسیده اند چپ دست هایی که تحصیلات دانشگاهی دارند ۱۰ الی ۱۵ درصد موفق تر از راست دست ها هستند و می توان گفت افرادی استثنایی هستند.

👈از جمله افراد مشهور و موفقی که چپ دست هستند می توان به لئوناردو داوینچی، بیل گیتس، ارسطو و ماری کوری اشاره کرد.

🔻_احتمال چپ دست بودن نابغه ها زیاد است
چپ دست ها نابغه هستند بنابراین چپ دست بودن آلبرت انیشتین زیاد عجیب نیست. درست است که چپ دست ها تنها ۱۰ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند اما می توان گفت حدود ۲۰ درصد از جامعه تیزهوشان چپ دست هستند.

🔻_چپ دست ها هنرمندان ماهری هستند
در تحقیقی که در یک مجله روانشناسی آمریکایی منتشر شده است به این نتیجه رسیده اند که چپ دست ها خلاقیت بسیار بالایی دارند. آن ها می توانند راه حل های متفاوتی برای یک مشکل پیدا کنند و علاقه زیادی به زمینه های هنر، موسیقی، ورزش و تکنولوژی اطلاعات دارند.

🔻_آن ها توانایی رئیس جمهور شدن را دارند

اوباما، بیل کلینتون و جورج بوش از رئیس جمهورهای موفقی هستند که چپ دست هستند و تحقیقات ثابت کرده است سیاستمدارانی که چپ دست هستند در مناظرات تلویزیونی کنترل بیشتری روی بیننده دارند.
حرکات دست راست با مثبت گرایی مرتبط هستند و حرکات دست چپ با منفی گرایی و از آن جا که تلویزیون تصویر را معکوس نشان می دهد چپ دست ها راست دست نشان داده می شوند.

🔻_چپ دست ها در ورزش موفق هستند

چپ دست ها در ورزش هایی چون تنیس، بدمینتون و بوکس بسیار موفق هستند. ورزشکاران چپ دست هم با رقبای راست دست مسابقه می دهند هم با رقبای چپ دست بنابراین چپ دست ها همیشه آمادگی روبه رو شدن با راست دست ها را دارند اما یک ورزشکار راست دست معمولا آمادگی مواجه شدن با یک رقیب چپ دست را ندارد.

🔻_آن ها مبارزان خوبی هستند
چپ دست ها به علت ضربه های خوبی که با دست چپ وارد می کنند معمولا در مبارزه علیه راست دست ها پیروز می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *