خانه تکانی سریع از کجا باید شروع کرد

خانه تکانی سریع

خانه تکانی سریع از کجا باید شروع کرد

سقف خانه: ابتدا سقف خانه را تمیز کنید و به گوشه و کنار آن‌ها توجه نمایید و تارعنکبوت، دود بخاری روی سقف‌ها یا اطراف لوستر‌ها را تمیز نمایید.

لوسترها: تمیز کردن لوستر‌ها وقت گیر است. برای اینکه خانه تکانی شما راحت‌تر شود از همان اواخر بهمن ماه لوستر‌ها و لامپ‌ها را تمیز کنید، زیرا تا نوروز لوستر‌ها کثیف نخواهند شد.

دیوارها: قبل از پرداختن به کار‌های مهم و اساسی دیوار‌ها را می‌توانید تمیز کنید و با اسفنج آغشته شده به ترکیب آب ولرم و صابون مایع سفید کننده، دیوار‌های رنگ شده و قابل شستشو را بشویید سپس با پارچه‌ای نم دار تمیز و با پارچه‌ای دیوار را خشک کنید.
برای اینکه همه دیوار تمیز شود، هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید.

در و پرده: روز‌های قبل از شروع خانه تکانی و انجام کارای اساسی می‌توانید در‌ها را تمیز کنید و پرده‌ها را بشویید. اگر پرده شما کثیف می‌شود بهتر است تا نوروز پرده را وصل نکنید.

تابلوها: قبل از روز‌های پایانی سال با حوصله گرد و خاک نشسته بر روی تابلو‌ها را بزدایید و اگر تابلو‌ها قابلیت تمیز و براق شدن با پارافین را دارند حتما این کار را انجام دهید.

بخاری و شوفاژ: با یک دستمال نم دار و برس دسته بلند رادیاتور یا بخاری را پاک کنید و اگر هوا گرم بود می‌توانید بخاری را بردارید.

کابینت ها: قبل از تمیز کردن کلی آشپزخانه، کابینت‌ها که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، را از قبل تمیز کنید و وسایل این کابینت‌ها را سریع دستمال نم دار کشیده و مرتب در جای خود قرار دهید.

کمد: برای اینکه خانه تکانی اتاق برای شما راحت‌تر شود و وقت کمی را بگیرد زمانی را قبل از شروع نظافت‌های اساسی به مرتب نمودن کمد‌ها اختصاص دهید و به قسمت‌های مختلف آن نظم بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *