برخی از جذاب ترین شگفتی های کشور مصر

جذاب ترین شگفتی های کشور مصر

مصر کشوری در شمال شرقی قاره آفریقا است که با سواحل دریای مدیترانه و دریای سرخ احاطه شده است. این کشور باستانی که مهد تمدن بشری محسوب می شود، سرشار از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی است که سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

اهرام مصر

بدون شک، اهرام مصر یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری این کشور هستند. اهرام مصر در واقع مقبره های پادشاهان و ملکه های مصر باستان هستند که از سنگ آهک و گرانیت ساخته شده اند. اهرام ثلاثه جیزه که شامل هرم خوفو، هرم خفرع و هرم منکورع می شوند، از جمله مشهورترین اهرام مصر هستند.

وادی الملوك

وادی الملوك در نزدیکی شهر لوکسور واقع شده است و محل دفن پادشاهان مصر باستان است. این مکان باستانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، شامل بیش از 60 مقبره است که از جمله مهم ترین آنها می توان به مقبره توت عنخ آمون اشاره کرد.

اسکندریه

اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر است که در دوران باستان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان شناخته می شد. این شهر تاریخی که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است، دارای جاذبه های گردشگری متعددی از جمله کتابخانه اسکندریه، فانوس اسکندریه و موزه اسکندریه است.

رود نیل

رود نیل یکی از مهم ترین رودخانه های جهان است که از شمال شرقی آفریقا سرچشمه می گیرد و به دریای مدیترانه می ریزد. این رودخانه که در طول تاریخ نقش مهمی در توسعه تمدن مصر باستان ایفا کرده است، امروزه نیز یکی از جاذبه های گردشگری مهم این کشور است.

صحرای سینا

صحرای سینا که در شمال شرقی مصر واقع شده است، یکی از بزرگترین صحراهای جهان است. این صحرا با مناظر کویری و صخره ای خود، مقصدی محبوب برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است.

دریای سرخ

دریای سرخ که در جنوب مصر واقع شده است، یکی از زیباترین سواحل جهان را دارد. این دریا با آب های زلال و مرجان های رنگارنگ خود، مقصدی محبوب برای غواصی و شنا است.

جذاب ترین شگفتی های کشور مصر

سایر جاذبه های گردشگری مصر

علاوه بر جاذبه های گردشگری ذکر شده، مصر دارای جاذبه های گردشگری متعدد دیگری نیز هست که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معابد کارناک و ابو سمبل
  • شهر تاریخی فیث
  • شهر تاریخی ممفیس
  • شهر تاریخی هلیوپولیس
  • شهر تاریخی ابو قیر
  • شهر تاریخی الفیوم
  • شهر تاریخی سوهاج
  • شهر تاریخی اسوان

مصر کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است که جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. این کشور باستانی سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *