آشنایی با تفاوت های عمل کاشت مو و مزوتراپی

هزینه کاشت مو براساس چه عواملی محاسبه می شود؟

امروزه، بسیاری از افراد به دلیل کمبود ویتامین یا اضطراب، از ریزش مو رنج می‌برند. خوشبختانه، تحقیقات بسیاری برای درمان ریزش مو انجام شده است. در میان روش‌های درمان، کاشت مو و مزوتراپی رایج‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند. در این مقاله، به شرح کامل مقایسه کاشت مو و مزوتراپی می‌پردازیم. اگر شما نیز به دنبال موثرترین روش برای درمان ریزش موی خود هستند، این مقاله را از دست ندهید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو نوعی جراحی است که در آن موهای شما را از یک ناحیه به ناحیه‌ای که فاقد مو یا حاوی موهای نازک است، منتقل می‌کنند. معمولا، کاشت مو در مطب پزشک صورت می‌گیرد.

در مرحله اول، پزشک پوست سر بیمار را تمیز کرده و داروی بی‌حسی به پشت سر او تزریق می‌کند. سپس، برای کاشت مو یکی از دو روش FUT (پیوند واحد فولیکولی) یا FUE(استخراج واحد فولیکولی) را انتخاب می‌کند. لازم به ذکر است که گاهی اوقات، روش SUT نیز به بیماران پیشنهاد می‌شود. در این قسمت، به شرح مقایسه FUT و FUE می‌پردازیم. سپس، روش مدرن‌تر SUT را بررسی می‌کنیم.

روش‌های کاشت مو

در روش پیوند واحد فولیکولی (FUT)، پزشکان بخش کوچکی از پوست سر را جدا می‌کنند و بلافاصله پوست را بخیه می‌زنند. نکته جالب توجه این است که بخشی از پوست که از سر برداشته شده است، توسط موهای اطراف پوشیده می‌شود.

در این مرحله، پزشک پوست سر برداشته شده را به 500 تا 2000 بخش تقسیم می‌کند که در هر بخش، یک یا چند تار مو وجود داشته باشد. تعداد مویی که پزشکان موفق می‌شوند از ناحیه برداشته شده به سایر نواحی پیوند بزنند به عواملی همچون نوع مو، رنگ، کیفیت مو و اندازه ناحیه برداشته شده بستگی دارد.

روش دیگر، روش FUE است که در آن پزشک پوست سر بیمار را می‌تراشد و فولیکول‌های مو را یکی یکی از آن جدا می‌کند.

پس از برداشتن فولیکول‌هایی که باید به نواحی دیگر سر پیوند زده شوند، مراحل کاشت مو در هر دو روش یکسان است.

در این مرحله از روش‌های FUT یا FUE، جراح با چاقوی جراحی یا سوزن، شکاف کوچکی در پوست ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را به دقت در شکاف می‌گذارد. معمولا کاشت مو طی 4 تا 8 ساعت انجام می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های جدیدی که در زمینه کاشت مو توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، روش SUT است. در این روش، نیازی به برش دادن پوست سر مراجعه کننده وجود ندارد و پزشکان با استفاده از لیزر، فولیکول مو را در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهند. جالب است بدانید در روش SUT می‌توان کاشت مو را تنها در یک جلسه انجام داد.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، با توجه به تعداد تار موی مورد نیاز و میزان ریزش، این هزینه بین 3000 تا 15000 تومان به ازاء هر تار مو متغیر است.

مزوتراپی مو چیست؟

2

مزوتراپی یک درمان جدید و محبوب برای ریزش مو است که باعث رشد مو و جلوگیری از نازک شدن تارهای مو می‌شود. هدف از مزوتراپی تزریق مواد مغذی مانند ویتامین، هورمون، پروتئین و آنزیم‌ها به پوست سر است.

علاوه بر تمامی این موارد و تقویت فولیکول‌های مو، با انجام مزوتراپی مو گردش خون در سر افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود خونرسانی به فولیکول‌ها بهتر شود. در مزوتراپی از سوزن‌های بسیار کوچکی تحت عنوان میکروسوزن استفاده می‌‌کنند. مزوتراپی در سه مرحله قابل انجام است که به شرح زیر هستند.

برای دریافت مشاوره مزوتراپی مو و پوست بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://dellvanclinic.com/mesotherapy/

مرحله اول

قبل از انجام مزوتراپی، روی ناحیه درمان کرم بی حسی زده می‌شود. این کرم باید حدود چهل دقیقه روی پوست سر باقی بماند. این مرحله بسیار حائز اهمیت است، زیرا درد احتمالی که بیمار ممکن است تجربه کند را به حداقل حالت ممکن می‌رساند.

مرحله دوم

در مرحله دوم، پزشکان کرم بی‌حسی را برمی‌دارند و با استفاده از میکروسوزن موادی مانند هورمون، ویتامین و آنزیم را برای غنی‌سازی فولیکول به لایه میانی پوست تزریق می‌کنند. تزریق مواد مغذی باعث تحریک تولید فولیکول‌های جدید می‌شود.

با توجه به ناحیه درمان، مزوتراپی بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. علاوه بر این، معمولا پزشکان پیشنهاد می‌کنند برای دستیابی به بهترین نتیجه، این تکنیک چندین بار انجام شود.

از مزایای مزوتراپی، می‌توان به جلوگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت تارهای مو اشاره کرد.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز و گستردگی ناحیه‌ی ریزش مو صورت می‌گیرد. طبیعتا هر چه ریزش مو در ناحیه کوچک‌تری از سر رخ داده و کمتر باشد، جلسات و هزینه کمتری برای درمان لازم است.

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

کاشت مو و مزوتراپی از برخی جهات با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال، در فرایند کاشت مو فولیکول‌ها با ایجاد برش کوچکی در پوست سر فرد گذاشته می‌شوند، درحالیکه در تکنیک مزوتراپی نیازی به انجام پیوند مو نیست.

در مزوتراپی برخی از مواد مغذی به سر تزریق می‌شوند تا ریزش مو کاهش پیدا کند و مواد مغذی برای رشد سالم موهای فرد فراهم شود. درحالیکه در فرایند کاشت مو، هیچ تزریق ویتامینی صورت نمی‌گیرد.

معمولا، در شرایطی که بدن فرد ضعیف شده باشد و ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین باشد، از مزوتراپی استفاده می‌کنند. درحالیکه کاشت مو زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امیدی به بهبود رشد مو با استفاده از تزریق ویتامین نیست. از آنجاییکه کاشت مو نوعی جراحی به شمار می‌آید به هزینه بیشتری نسبت به مزوتراپی نیاز دارد.

در مقایسه کاشت مو و مزوتراپی از نظر مدت زمان مورد نیاز برای بهبود، باید بگوییم کاشت مو به زمان و مراقبت بیشتری نیاز دارد، درحالیکه مراقبت‌های لازم بعد از مزوتراپی به مراتب کمتر است.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو روش، زمان مورد نیاز برای انجام آنهاست. در مقایسه کاشت مو و مزوتراپی متوجه می‌شویم، مزوتراپی در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و کاشت مو نیاز به زمان و تخصص بیشتری دارد.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

با وجود اینکه بیشتر افراد به مقایسه کاشت مو و مزوتراپی می‌پردازند، این دو روش مکمل بسیار خوبی برای یکدیگر هستند. معمولا پزشکان پشنهاد می‌کنند که پس از کاشت مو مزوتراپی انجام شود تا موهای کاشته شده تقویت شوند و رشد بهتری داشته باشند. وقتی فولیکول‌های جدید در پوست سر قرار می‌گیرند، برای رشد نیاز به ویتامین‌های مختلف دارند و این ویتامین‌ها از طریق مزوتراپی تامین می‌شود.

جالب است بدانید اگر بعد از کاشت مو مزوتراپی انجام شود، خونرسانی به ناحیه کاشته شده افزایش پیدا می‌کند و زخم‌های ناشی از جراحی کاشت مو در مدت زمان کوتاه‌تری خوب می‌شود. بنابراین، در مقایسه کاشت مو و مزوتراپی باید بگوییم که زمان درمان زخم‌های کاشت، پس از مزوتراپی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

بهترین کلینیک برای کاشت مو و مزوتراپی

شما می‌توانید برای کاشت مو یا مزوتراپی به کلینیک زیبایی دلوان مراجعه کنید. افراد متخصصی در این کلینیک گرد هم آمدند که می‌توانند به شما کمک کنند ظاهری زیباتر را تجربه کنید. کلینیک دلوان از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در زمینه زیبایی و سلامت پوست و مو استفاده می‌کند که همین موضوع باعث جلب اعتماد مشتریان کلینیک شده است. زیرا، پیشرفته بودن تجهیزات در سهولت فرایند درمان و رسیدن به زیبایی ایده‌آل مشتریان نقش مستقیم دارد.

شما می‌توانید پیش از مراجعه به کلینیک، از افراد متخصص مشاوره رایگان دریافت کنید. افرادی که در کلینیک مشغول به کار هستند شما را راهنمایی می‌کنند تا مناسب‌ترین خدمات را تجربه کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. از دیگر مزایای کلینیک زیبایی دلوان می‌توانیم به امکان پرداخت اقساطی اشاره کنیم. دلوان جزو معدود کلینیک‌هایی است که امکان پرداخت اقساطی هزینه درمان را برای مشتریان فراهم کرده است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات کاشت مو یا مزوتراپی، به کلینیک دلوان مراجعه کنید و در مسیر رسیدن به زیبایی ایده‌آل خود با دلوان هم قدم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *