چرا کف قوطی‌های نوشابه تو رفتگی دارد؟

چرا کف قوطی‌های نوشابه تو رفتگی دارد؟

هیچ چیز زیباتر از یک یخچال مرتب نیست، به خصوص بخش نوشیدنی. بطری‌های با دقت چیده شده‌اند، درست شبیه سربازهای کوچک. آب‌های گازدار در سطل‌های پلاستیکی روی پهلو قرار دارند. و قوطی‌های نوشابه به صورت عمودی روی هم چیده شده‌اند تا هم در فضا صرفه‌جویی شود و هم نظم برقرار باشد. مرتب کردن بطری‌ها و قوطی‌ها باعث می‌شود برداشتن نوشیدنی مورد علاقه‌تان به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل شود.

بابت این قابلیت هوشمندانه روی هم چیدن قوطی‌ها می‌توانید از طراحان قوطی‌های آلومینیومی نوشابه تشکر کنید. اما آیا می‌دانستید که کف تو رفته آن‌ها کاربرد دیگری هم دارد؟ بعد از دیدن یک ویدیوی فوق‌العاده در تیک‌تاک، کاملاً مجذوب این واقعیت خاص در مورد غذا و نوشیدنی شدیم. این کف شیب‌دار نه تنها در صرفه‌جویی فضا به شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند از مانیکور شما هم محافظت کند. برای اینکه بدانید چگونه، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا قوطی‌های نوشابه لبه‌های شیب‌دار دارند؟

دو ویژگی متمایز در طراحی قوطی‌های نوشابه وجود دارد. اولین مورد کف فرورفته و گود آن است که به قوطی اجازه می‌دهد تا فشار زیادی را تحمل کند. آلومینیوم به کار رفته ممکن است نازک باشد، اما به لطف این طراحی، در واقع می‌تواند تا ۹۰ پوند بر اینچ مربع فشار را تحمل کند که تقریباً شش برابر فشار جو معمولی است. این کار از انفجار قوطی به دلیل فشار ناشی از گازدار بودن نوشابه داخل آن جلوگیری می‌کند.

دومین ویژگی متمایز، لبه شیب‌دار آن است که شبیه سایر غذاهای کنسروی است. با این حال، طراحی لبه شیب‌دار قوطی‌های نوشابه کاملاً منحصر به فرد و زیبا است. این لبه شیب‌دار نه تنها باعث می‌شود قوطی به دلیل داشتن پایه شیب‌دار به خوبی روی میز قرار گیرد، بلکه امکان روی هم چیدن آسان آن‌ها در فضاهای کوچک مانند یخچال را نیز فراهم می‌کند.

آیا قوطی‌های نوشابه همیشه شیب‌دار بودند؟

خیر، قوطی‌ها همیشه برای نوشیدن نوشابه هم رایج نبودند. شرکت‌های بزرگ نوشابه‌سازی مانند کوکاکولا و پپسی در نهایت در سال ۱۹۶۷ به قوطی‌های آلومینیومی روی آوردند و بطری‌های نمادین و درب‌های آزاردهنده آن‌ها را کنار گذاشتند. با تکامل قوطی‌ها، مهندسان به دنبال راه‌هایی برای آسان‌تر کردن نوشیدن از قوطی بودند، از جمله ایجاد یک کف شیب‌دار که باز کردن قوطی بعدی را آسان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *