علت ماسیدن کرم پودر و جلوگیری از آن

علت ماسیدن کرم پودر و جلوگیری از آن

یکی از مهم ترین محصولاتی که در میکاپ استفاده میشه و روی ظاهر زیبای اون تاثیر داره، کرم پودر هست. گاهی وقت ها ممکنه برای شما هم پیش بیاد که ببینید، با وجود داشتنِ یک کرم پودرِ خوب و برندی عالی نتیجه باز هم اونی نمیشه که شما میخواین و کرم بعد از تایم کوتاهی کیکی و ماسیده میشه و در نهایت کلِ ظاهر میکاپتون به هم میریزه.

این ماسیدگیِ کرم پودرعلت های متفاوتی داره، امروز میخوایم مهم ترین علت های اون رو بگیم و در نهایت از اون جلوگیری کنیم.

  1. پوست چرب

یکی از مهم ترین علت های ماسیدگی کرم پودر این هست که روی پوست چرب و آلوده میکاپ رو انجام میدین. در واقع خیلی از افراد با این تفکر که میکاپی روی پوستشون ندارن، بدون پاکسازی آرایششون رو شروع میکنن.

پس، برای جلوگیری از این اتفاق باید در ابتدا پوستتون رو عاری از هر آلودگی و چربی کنید. اگر پوست چربی دارین با استفاده از یک شوینده پوستی مناسب اون رو بشورین و اگر پوست خشکی دارین و روی پوستتون میکاپی نیست، اون رو با آب ولرم خیلی خوب تمییز کنید. به هیچ عنوان روی پوستِ چرب میکاپتون رو شروع نکنید.

  1. زیر سازی نکردن و دهیدراته بودن پوست

دومین علتی که باعث میشه کرم پودرتون ماسیده و یا پوسته پوسته بشه اینه که اون رو هیدراته نمیکنید، در واقع پوست های چرب فکر میکنن اگر آبرسان ومرطوب کننده استفاده کنن ممکن هست پوستشون چرب تر بشه و پوست خشک با این تفکر که چند ساعت قبل این کار رو انجام داده، پوستش رو هیدراته نمیکنه.

پس، دومین روش برای جلوگیری این هست که بعد از شستشوی پوست که به شدت آماده ی دریافت و جذب محصولات پوستی هست، اون رو هیدراته و آبرسانی کنید. برای این کار هم باید از محصولی که برای پوست شما مناسب هست استفاده کنید.

پوست چرب از آبرسان و مرطوب کننده ای که سبکه، تکسچری ژلی داره و توی ترکیبات اون از روغن و چربی استفاده نشده و پوست خشک هم از محصولی که میتونه پوست رو عمیق مرطوب کنه و نیازش رو بر طرف کنه باید استفاده کنه.اگر نمیدونین چه محصولی برای پوست شما مناسبه، وارد سایت مای سفورا بشین و در کنار آشنایی با بهترین محصولات و تفاوت اون ها ، میتونید از مشاورینشون راهنمایی بگیرین و بهترین رو انتخاب کنید.

  1. استفاده نکردن از پرایمر

پرایمر ها برای رفعِ مشکلات پوستی در حین میکاپ تولید شدن و برای هر نوع و مدل پوستی یک پرایمر وجود داره و میتونید مناسب با نوعِ پوستتون و مشکلی که دارین اون رو انتخاب کنید. اما در کل، اگر t-zone (پیشونی و بینی) چربی دارین، اگر پوستتون زیادی خشکه و پوست پوست میشه، خطوط ریز و یا عمیق دارین ، منافذ باز و بزرگی دارین که از زیر کرم پودر دیده میشه و یا پوستتون چربی و تعریق زیادی داره، باید از یک پرایمر مناسب استفاده کنید. در غیر این صورت میکاپتون اونی نمیشه که شما میخواین.

———————————————

بیشتر بخوانید:

بهترین مارک پرایمر صورت

———————————————

  1. انتخاب کرم پودر مناسب

باید و باید حواستون به محصولی که انتخاب میکنید باشه، در واقع انتخاب کرم پودر یکی از مهم ترین مراحل میکاپ هست چرا که کرم بِیس و پایه ی میکاپ ماست و اگر از محصول درستی استفاده نکنیم، باقی مراحل خوب پیش نمیره. برای خرید کرم پودر باید به دو نکته ی خیلی مهم دقت کنیم:

  1. نوع پوستی که دارین، تکسچر و فرمولاسیونِ انتخابی شما باید بر اساس نیاز پوستتون باشه برای مثل اگر پوست خشکی دارین محصولی مرطوب و کرمی استفاده کنید و اگر پوستتون چربه، کرمی پودری مات، بدون چربی با تکسچری مایع انتخاب کنید.
  2. کاور مورد نیازتون رو بشناسید، برای مثال اگر کرم پودری با کاور لایت خریداری کردین نباید انتظار پوشانندگی خیلی قوی ازش داشته باشید و خیلی از افراد به اشتباه و برای گرفتن پوشش بالا مقدار زیادی از محصول رو استفاده میکنن که در نهایت باعث میشه پوست سنگین و میکاپ کیکی بشه.

پس، برای جلوگیری ازاین که آرایشتون کیکی و ماسیده نشه محصولی درست و مناسب رو انتخاب کنید، اگر نمیدونید چه کرمی پودری مناسب شماست، وارد سایت مای سفورا بشین و از مشاورین سایت کمک بخواین تا شما رو راهنمایی کنن.

  1. ابزار و فید مناسب کرم پودر

یکی از مواردی که خیلی نادیده گرفته میشه این هست که، اگر موارد بالا رو ندارین و باز هم کرمتون کیکی میشه، احتمالا از ابزار نامناسب برای فید کرم پودرتون استفاده میکنید، استفاده از اسفنجِ کثیف، خشک و بی کیفیت و یا براشی که مواد زیادی روش هست میتونه کرم پودر شمارو خراب کنه.

بهترین روش استفاده از کرم پودر برای جلوگیری از ماسیدگی :

ابتدا با یک براش آرایشی مناسب اون رو روی پوستتون اپلای کنید، براش رو باید بر اساس تکسچر کرم پودرتون انتخاب کنید. بعد از اپلای یک اسفنج مرطوب و تمییز رو بردارید و با ضربه زدن شروع به فید کنید.

3 دقیقه به کرم پودر زمان بدین ، توی این تایم مواد و چربی اضافی بیرون میاد و کرم داخل خطوط نفوذ میکنه و برای داشتنِ ظاهری زیباتر باید اون رو دوباره فید کنید.پس بعد از گذشت 3 دقیقه پوستتون رو با سمتِ تمییز اسفنج خیلی خوب فید کنید.

  1. استفاده غلط از پودرفیکس

یکی از رایج ترین علت های ماسیدگی کرم پودر استفاده بیش از حد از پودر فیکس هست. این اتفاق برای کسایی که پوست چربی دارند بیشتر میافته، این نوع پوست برای جلوگیری از چرب شدنِ پوست، مات کردن و به اصطلاح خشک کردن اون مقدار زیادی از پودر فیکس رو روی پوست اپلای میکنن، اما نتیجه ی عکس میده و پوست پودری و سنگین میشه و در نهایت ظاهر میکاپ کیکی میشه.

بهترین روش اینه که، بعد از فید کرم پودر اجازه بدین محصول روی پوستتون خشک بشه، استفاده از پودر روی محصولِ کرمی خیس یکی از نبایدهای میکاپ هست، بعد از اون براش مناسب رو بردارین، توی پودر بزنید و قبل از اپلای اون رو تکون بدین تا مقدار اضافی پودر گرفته بشه.

پودر فیکس رو قسمت هایی که نیاز هست استفاده کنید، برای مال روی t-zone چرب، زیر چشم و برای سِت کردن کانسیلر، روی خطوط عمیق برای جلوگیری از نفوذ کرم .

  1. استفاده نکردن از اسپری فیکس

و در نهایت آخرین دلیلِ ماسیده شدن کرم پودر این هست که از اسپری فیکس استفاده نمیکنید و فکر میکنید روی زیبایی میکاپتون تاثیری نداره. در واقع اسپری فیکس نه تنها میکاپتون رو فیکس و سِت میکنه بلکه، تمام موادری که روی پوستتون استفاده کردین رو به خورد هم دیگه میده و اون رو از حالت خشک و پودری بیرون میاره و به اصطلح خوابِ میکاپ روی پوستتون خیلی بهتر میشه.

پس برای جلوگیری از کیکی شدنِ میکاپتون و داشتنِ آرایشی زیبا و ماندگار باید از اسپری فیکس استفاده کنید.

علت های ماسیدگی کرم پودر و روش های جلوگیری از اون رو به شما یاد دادیم، با رعایت نکات بالا قطعا تفاوت رو توی میکاپتون میبینید. میتونید آموزش های بیشتری رو در سایت مای سفورا ببینید، محصولات مورد نیازتون رو به صورت اورجینال از این سایت خریداری کنید و در نهایت اگر نیاز به راهنمایی داشتین با مشاورین اون تماس بگیرین.

مای سفورا نمایندگی بهترین برندهای دنیا به صورت اصل و اورجینال هست و تمامی محصولاتش رو با ضمانت اصل و 10 روز فرصت برای مرجوعی به شما ارائه میده.

www.mysephora.ir

توجه: این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت لایف کنترل هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *