تقویت ساقه مو با استفاده از روغن

بسیاری از افراد علاقه مندند انواع روغن گیاهی و طبیعی را برای مراقبت از مو استفاده کنند. تقویت ساقه مو یکی از آثار مثبتی است که استفاده از این فرآورده ها برای مصرف کنندگان به همراه دارد. روغن های طبیعی برطرف کننده انواع مشکلات موی سر از جمله ریزش مو زنان و مردان، شوره سر، موخوره و… هستند. مطالعه این مقاله شما را با چند روغن گیاهی موثر در تقویت ساقه مو آشنا می ‌کند.

تقویت ساقه مو

تقویت ساقه مو

روغن نارگیل

مصرف روغن نارگیل مزایای زیادی را در رابطه با سلامت موها ایجاد می ‌کند. یکی از فواید آن به تقویت ساقه مو مربوط می ‌شود. به کمک روغن نارگیل می ‌توان ساقه مو را مرطوب و تغذیه کرد. روغن پرخاصیت نارگیل مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب را در خود جا داده و موها را به نحو مطلوب آبرسانی می ‌کند. مصرف آن باعث می ‌شود تعادل رطوبت موی سر بازیابی و حفظ گردد. کسانی که موهای خشک و آسیب دیده دارند برای تامین سلامت موهای خود می ‌توانند از خواص باارزش روغن نارگیل کمک بگیرند.

روغن نارگیل به اشکال مختلف قابل استفاده است. آسان ‌ترین روشی که برای استفاده از آن وجود دارد مصرف روغن قبل از استحمام است. ابتدا روغن را گرم کرده و بعد آن را از بالا به پایین روی ساقه موی سر بمالید. اجازه دهید روغن به مدت ۱ ساعت روی موهایتان بماند. بعد از گذشت این مدت می ‌توانید به حمام بروید.

روغن جوجوبا؛ انتخابی خوب برای تقویت ساقه مو

روغن جوجوبا یکی دیگر از محصولاتی است که برای تقویت ساقه مو به کار می ‌رود. نام دیگر آن روغن هوهوبا است. روغن جوجوبا سرشار از ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین دی، آنتی اکسیدان و… است. مصرف این روغن طبیعی در ترمیم ساقه و تقویت ساقه موها موثر است. برای رفع انواع نیازهای موی سر از جمله تقویت ساقه مو می ‌توان به خواص روغن جوجوبا تکیه کرد. رطوبت رسانی به مو، تحریک رشد مو، پاکسازی پوست کف سر، رفع عفونت و التهابات پوست سر، افزایش حجم موها، لطافت و درخشندگی موها و… از جمله خواص روغن جوجوباست.

روغن آرگان

از این محصول باید به عنوان یکی از بهترین روغن ‌های گیاهی مورد استفاده برای مو نام برد. روغن آرگان از نوعی درخت بومی در مراکش استخراج شده و حاوی ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین ث، امگا ۶، آنتی اکسیدان و… است. مصرف آن هم از جنبه درمانی و هم به لحاظ زیبایی برای موها مفید است. خواص درمانی روغن آرگان برای مو عبارتند از:

  • کاهش شکستگی مو
  • کاهش موخوره و ریزش مو
  • درمان عفونت و قارچ کف سر
  • رفع شوره و خشکی پوست سر
  • محافظت از مو در برابر نور آفتاب
  • محافظت از مو در برابر مواد شیمیایی
  • محافظت از مو در برابر وسایل حرارتی

مصرف روغن آرگان از جنبه زیبایی این نتایج را برای موها به همراه دارد:

  • نرم شدن مو
  • فرم گرفتن مو
  • از بین رفتن وز مو
  • افزایش درخشندگی مو
  • جلوگیری از گره خوردن مو
  • تقویت خاصیت ارتجاعی مو

استفاده از روغن آرگان ساقه مو را تقویت و به بازگشت سلامت موی سر کمک می ‌کند.

تقویت ساقه مو با استفاده از روغن

تقویت ساقه مو با استفاده از روغن

روغن رزماری؛ مفید برای تقویت ساقه مو

اگر دغدغه تقویت ساقه مو در خانه را دارید کافیست روغن رزماری اصل و باکیفیت را از بازار تهیه کنید. روغن رزماری دارای آهن، فسفر، کلسیم، روی، سدیم، مس، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین دی و… است. استفاده از این روغن باعث افزایش ضخامت ساقه مو می ‌شود. بالا رفتن ضخامت می‌ تواند از شکستگی و خرد شدن موی سر جلوگیری کند. جلوگیری از ریزش مو، رفع شوره سر، مقابله با موخوره و… بخشی از خواص روغن رزماری است.

روغن بادام

محصول دیگری که برای تقویت ساقه مو با استفاده از روغن در دسترس قرار دارد روغن بادام است. به کمک آن می ‌توان موی سر را حفاظت، بازسازی و تقویت کرد. روغن بادام در دو نوع به بازار عرضه می ‌شود: روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ. روغن تهیه شده از دانه های بادام به ویژه روغن بادام تلخ از دیرباز جهت تقویت ساقه و ساقه ‌های مو مورد توجه بوده است. در ترکیبات روغن بادام اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع دیده می شود. این محصول موهای سر را از درون آبرسانی می ‌کند. استفاده از روغن دانه بادام فواید زیادی را برای مصرف کنندگان در پی دارد از جمله :

  • نرمی موها
  • حالت دادن موها
  • کمک به رشد مو
  • مقابله با موخوره
  • درمان شوره سر
  • رفع ریزش مو
  • درخشش موها

روغن خردل

با استخراج روغن از دانه گیاه خردل می ‌توان روغن مفیدی را تهیه کرد که در زمینه تقویت ساقه مو تاثیرگذار است. در ترکیبات این روغن گیاهی مقادیر قابل توجهی ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی به چشم می ‌خورد. بنابراین مصرف آن می تواند تامین کننده نیازهای موی سر باشد. استفاده از روغن خردل در یک مدت زمان کم به تغذیه فولیکول ‌ها و تقویت رشد موها کمک می ‌کند. مواد موجود در آن نقش موثری در افزایش درخشندگی ساقه ‌های مو دارد.

روغن کنجد؛ پیشنهادی برای تقویت ساقه مو

روغن کنجد هم در دسته‌ بندی روغن ‌های گیاهی مفید برای تقویت ساقه مو قرار گرفته است. این فرآورده می ‌تواند فولیکول‌ ها و ساقه مو را تغذیه کند و روند رشد موی سر را سرعت ببخشد. اگر فولیکول مو باکیفیت و مقاوم باشد در بسیاری از موارد می‌ تواند پیاز و ساقه مو را تقویت کند. جالب است بدانید روغن کنجد به دلیل ترکیباتی که دارد به عنوان یک ماده ضدآفتاب طبیعی هم قابل استفاده است. به کمک آن می ‌توان پوشش محافظی را دور ساقه مو به وجود آورد و از اثرات منفی نور خورشید روی موها پیشگیری کرد.

تقویت موهای نازک

تقویت موهای نازک

روغن زیتون

روغن زیتون که یکی از محبوب ‌ترین روغن ‌های طبیعی موجود در بازار است نقش بسزایی در تقویت ساقه مو دارد. این روغن پرطرفدار به واسطه تغذیه و تقویت ساقه مو می‌ تواند از ایجاد شکستگی و موخوره در موی سر جلوگیری کند.

روغن زیتون از راه ‌های مختلف پاسخگوی احتیاجات مو و برطرف کننده مشکلات آن است. این محصول به عنوان مرطوب کننده طبیعی مو عمل کرده و با نفوذ به عمق موها آنها را مرطوب می‌ کند. بنابراین استفاده از آن باعث نرمی، لطافت و درخشندگی موها می ‌شود. روغن زیتون روی فولیکول ‌های مو تاثیر مثبت دارد و مانع ریزش موی سر می ‌شود. استفاده از آن برای سرعت بخشیدن به رشد مو مفید است. زمانی که روغن زیتون را برای موی سر استفاده می‌ کنیم میزان گردش خون در پوست سر بالا می ‌رود. در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز موها به فولیکول ‌های مو منتقل می‌ شود. این موارد بخشی از مزایایی است که مصرف روغن زیتون برای موها به ارمغان می ‌آورد.

روغن املا

املا یا آملا نام نوعی درخت بومی کشور هند است که روغن املا از میوه ‌های آن تهیه می‌ شود. روغن املا انواع ویتامین ‌ها و مواد معدنی را در خود جا داده است. مصرف این روغن باعث تقویت پوست سر و تغذیه موها می ‌شود. برای بهره‌ مندی از خواص آن می ‌توان روغن را روی پوست سر ماساژ داد. به این ترتیب روغن املا ساقه موی سر را به صورت تقویت می ‌کند. کسانی که با مشکل خشکی پوست سر و شوره مواجهند به کمک این محصول می ‌توانند نیاز خود را برطرف کنند. استفاده از روغن املا به پیشگیری از بروز این مشکلات هم کمک می‌ کند. خاصیت ضدعفونی، آبرسانی به موهای خشک، جلوگیری از ریزش مو و پیشگیری از سفیدی زودرس مو از جمله خواص روغن املاست.

روغن کرچک؛ یکی از محصولات موثر در تقویت ساقه مو

روغن کرچک یکی از محصولات مورد استفاده برای سلامت موهاست که از درختی به نام کرچک استخراج می ‌شود. روغن کرچک قادر است ساقه‌ موهای سر را تغذیه و از ایجاد شکاف در بخش انتهایی مو پیشگیری کند. مصرف آن باعث می ‌شود تار مو قدرت و کشسانی بیشتری پیدا کند.

روغن سیاه دانه

مصرف روغن سیاه دانه هم به نوبه خود در تقویت ساقه مو دخیل است. این روغن طبیعی غنی از ویتامین، اسیدهای چرب ضروری، آهن، کلسیم و… است. استفاده از آن راه حلی موثر برای بازسازی، تقویت و درخشندگی ساقه موهای صدمه دیده محسوب می ‌شود. برای مقابله با انواع مشکلات مو مثل ریزش مو، شوره سر و… می ‌توان روی خواص روغن سیاه دانه حساب کرد.

روغن ترکیبی تقویت ساقه مو بندیتو

تقویت ساقه مو در خانه

روغن ترکیبی تقویت ساقه مو بندیتو

بسیاری از افراد در جستجوی محصولاتی هستند که به کمک آنها بتوانند نیازهای مختلف موی سر را تامین کنند. به طور مثال تقویت ساقه مو و تقویت موهای نازک دغدغه ای است که ذهن آنها را به خود مشغول می‌ کند. همان طور که در بخش ‌های قبل اشاره شد برای تقویت ساقه مو و رفع سایر احتیاجات موی سر می ‌توان از انواع روغن گیاهی و طبیعی استفاده کرد. خوشبختانه برای بهره‌ مندی از فواید مصرف این فرآورده ها نیازی نیست هر یک از آنها به صورت جداگانه از بازار تهیه شود. روغن ترکیبی تقویت ساقه مو بندیتو محصولی است که نیاز شما در این زمینه را به خوبی پوشش می ‌دهد. این فرآورده از ترکیب چند نوع روغن طبیعی تهیه شده است. بنابراین خرید آن فرصت استفاده همزمان از خواص چند روغن‌ گیاهی را برای شما فراهم می ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *