تایلند کجاست؟ راهنمای صفر تا صد سفر به تایلند

تایلند کشوری زیبا با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار است که سالانه میزبان میلیون‌ها نفر گردشگر از سرتاسر دنیاست. این کشور با جاذبه‌های توریستی و فستیوال‌های متنوع خود توانسته است گردشگران فراوارنی را به خود جذب کند که این رویداد باعث ایجاد سالانه میلیون‌ها دلار سود اقتصادی برای این تایلند شده است. 

تور تایلند

تایلند کجاست؟ 

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام پیشین سیام، کشوری واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال شرقی و شرق با لائوس، شمال غربی و غرب با میانمار و از جنوب شرقی با کامبوج و از جنوب با مالزی همسایه است. پایتخت تایلند، شهر بانکوک است و از شهرهای مهم آن می‌توان به پاتایا، پوکت، سامویی و کرابی اشاره کرد. کشور تایلند با مساحت حدود ۵۱۳٬۱۲۰ کیلومتر مربع، حدود ۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور به خاطر سواحل شگفت‌انگیز، غذاهای متنوع، معابد باشکوه و مردم مهمان‌نواز خود مشهور است که همه اینها دست به دست هم داده‌اند تا تایلند را به مقصدی جذاب و ویزای تایلند را بسیار پرتقاضا کند.

زیباترین جزایر تایلند

تایلند دارای جزایر بسیار زیبایی است که هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کنند. بسیاری از مردم در مورد جزایر پوکت یا سایر جزایر تایلند شنیده‌اند و یا به آنها سفر کرده‌اند. دریافت تور پوکت انتخابی بی‌نظیر برای سفر به این جزیره زیباست.

جزیره فی فی (Phi Phi)

جزیره فی فی، واقع در دریای آندامان تایلند، به دلیل زیبایی طبیعی خیره‌کننده خود، سواحل بکر، آب‌های شفاف و صخره‌های آهکی و مرتفع مشهور است. این جزیره شامل دو جزیره اصلی، فی فی دون و فی فی لی است و برای مسافرانی که به دنبال دیدن بهشت بر روی زمین هستند، یک خلوتگاه ایده‌آل است.

فی فی دون جزیره بزرگ‌تر و توسعه‌یافته‌تر، با زندگی شبانه پر جنب و جوش، غذاهای لذیذ و طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی، از هاستل‌های ارزان قیمت گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل است. بازدیدکنندگان می‌توانند در فعالیت‌های بی‌شماری از جمله غواصی، پیاده‌روی در مناظر دیدنی یا استراحت در شن‌های پودری در حالی که مناظر خیره‌کننده غروب آفتاب را مشاهده می‌کنند شرکت کنند.

جزیره کو پانگان (Koh Phangan )

این جزیره به دلیل به تصویر کشیدن ماه کامل در شب‌های تابستان، افراد بسیاری را از سراسر جهان براینظاره کردن آسمان مهتابی در امتداد سواحل زیبای جزیره جذب می‌کند.

این جزیره با ماسه‌های سفید بکر، جنگل‌های سرسبز و آبشارهای پنهانی محلی ایده‌آل برای عاشقان تایلند است. کاوش در زندگی دریایی متنوع جزیره از طریق غواصی، شروع سفرهای جنگلی به سمت مناظر محسورکننده یا صرف غذاهای لذیذ تایلندی در حال تماشای غروب‌های خیره‌کننده، همگی جذابیت‌های این جزیره جادویی هستند.

تور پوکت

جزیره کو چانگ ( koh Chang )

دومین جزیره بزرگ تایلند، جزیره کوچانگ، بهشتی با زیبایی‌های طبیعی بکر و جذابیتی آرام در خلیج تایلند است. کوه چانگ که به خاطر جنگل‌های بارانی سرسبز، سواحل بکر و صخره‌های مرجانی رویایی مشهور است، ترکیبی عالی از ماجراجویی و آرامش است. قدم زدن در جنگل‌های انبوه برای دیدار از آبشارهای پنهان، غواصی در آب‌های نیلگون برای کشف حیات دریایی رنگارنگ و قدم زدن در سواحل شنی برای تماشای غروب شگفت‌انگیز، فعالیت‌هایی هستند که در این جزیره منتظر شماست. این جزیره به دور از شلوغی‌های تایلند، فضایی آرام دارد و مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال آرامش در طبیعت یا به دنبال فرار از شلوغی زندگی شهری هستند.

جزیره کو تائو ( Koh Tao )

واقع در خلیج تایلند، جزیره‌ای کوچک اما فریبنده است که به خاطر دنیای زیر آب سحرانگیز و فضای آرامش مشهور است. کو تائو که «جزیره لاک‌پشت‌ها» نیز نامیده می‌شود، دارای برخی از بهترین مکان‌های غواصی در تایلند است که فرصت‌هایی را برای مواجهه با صخره‌های مرجانی دلربا، زندگی دریایی رنگارنگ و حتی لاک‌پشت‌های دریایی عجیب را ارائه می‌دهد. فراتر از شگفتی‌های زیر آب، خط ساحلی ناهموار جزیره مملو از خلیج‌های زیبا و سواحل خلوت است که برای آفتاب گرفتن، شنا کردن، یا صرفاً غرق شدن در مناظر خیره‌کننده عالی است. کو تائو علیرغم وسعت نسبتا کوچکش، با کافه و رستوران‌های کنار ساحل، محیطی عالی برای استراحت پس از یک روز شلوغ را فراهم می‌کند.

معروفترین جشن های تایلند

تایلند علاوه بر جزایر شگفت انگیزو بی نظیرش میزبان جشنواره‌های متنوعی است که در سرتاسر سال برگزار می‌شود. اگر قصد سفر به این کشور رویایی را دارید بهتر است در ایامی به تایلند سفر کنید که لذت حضور در جشنواره‌ها را از دست ندهید.

جشن سونگ کران

جشنواره سنتی سال نو تایلندی، جشنی پر هیجان و شاد است که هر ساله از 13 تا 15 آوریل برگزار می‌شود. این جشن به خاطر مبارزات آبی پرشور، آیین‌های نمادین و جشن‌های عجیبش معروف است. سونگ کران آغاز تقویم قمری تایلندی است و زمانی برای تجدید، پاکسازی و احترام به بزرگان و اجداد است. مشخصه اصلی این جشنواره آب پاشیدن روی یکدیگر است، زمانی که مردم در هر سنی مسلح به تفنگ‌های آبی، سطل و شلنگ به خیابان‌ها می‌روند تا یکدیگر را با خیس کردن به اصطلاح پاکسازی و تجدید روح کنند. در کنار جشن‌های آبی، معابد پر از عبادت‌کنندگانی است که به عبادت می‌پردازند، به راهبان صدقه می‌دهند و در مراسم سنتی شرکت می‌کنند، در حالی که راهپیمایی‌های رنگارنگ و نمایش‌های فرهنگی به فضای جشن شور بیشتری می‌افزایند

جشن یی پنگ ( Yi peng )

جشنواره سالانه فانوس یی پنگ که در چیانگ مای و در سراسر تایلند شمالی جشن گرفته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین رویدادهای تایلند است. در زمان پادشاهی باستانی لانا، یی‌پنگ یک رویداد مهم با فانوس‌هایی بود که برای نمایش گذار از روزهای تاریک‌تر فصل بارانی به روزهای روشن‌تر فصل سرد استفاده می‌شد. اگرچه بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین رویداد یی پنگ در چیانگ مای برگزار می‌شود، این جشنواره رنگارنگ را می‌توان در استان های سراسر شمال کشور از جمله چیانگ رای، لامپانگ، لامپون، مای هونگ سون، نان، فایائو و فراه نیز مشاهده کرد.

جشن یی پنگ

جشنواره بون بنگ فای ( Bun Bang Fai )

یک جشنواره باستانی است که به‌ عنوان یک جشنواره باشکوه شناخته می‌شود. این جشنواره یک مراسم است که شامل شلیک موشک‌های خانگی به سمت آسمان‌ها برای جذب خدایان باران و امیدواری برای یک فصل موسمی خوب قبل از کاشت محصول است. جشنواره بون‌بنگ‌فای در شمال شرقی تایلند جشن گرفته می‌شود و مهم‌ترین یاد بود آن در یاسوتون برگزار می‌شود.

فی تا خون (Phi Ta Khon)

که به عنوان جشنواره ارواح نیز شناخته می‌شود، جشنی هیجان‌انگیز و منحصر به فرد است که هر ساله در منطقه دان سای استان لویی در شمال شرقی تایلند برگزار می‌شود. این جشنواره عجیب که معمولاً در ماه ژوئن یا جولای برگزار می‌شود، با لباس‌هایی با دوخت استادانه، ماسک‌های رنگارنگ و راهپیمایی‌های پرشور شناخته می‌شود. شرکت‌کنندگان با لباس ارواح، در خیابان‌ها همراه با موسیقی و رقص سنتی رژه می‌روند و منظره‌ای را خلق می‌کنند که هم از نظر بصری چشمگیر و هم از نظر فرهنگی قابل توجه است. فی تا خون عمیقاً در فولکلور محلی و باورهای بودایی ریشه دارد و به عنوان وسیله‌ای برای احترام به اجداد درگذشته، دلجویی از ارواح و برکت برای جامعه عمل می‌کند.

آب و هوای تایلند چگونه است؟

آب و هوای تایلند در سراسر کشور متفاوت است، اما به طور کلی، آب و هوای گرمسیری با سه فصل اصلی در آن غالب است؛ گرم، خنک و بارانی. فصل گرم معمولاً از مارس تا می را در بر می‌گیرد که دما و رطوبتی بالا دارد و آن را برای مسافران ساحلی و آفتاب جویان ایده‌آل می‌کند. فصل خنک، از نوامبر تا فوریه، دماهای ملایم‌تر و رطوبت کمتری را به همراه دارد و آن را به فصل اوج گردشگری با آب و هوای دلپذیر برای کاوش در شهرها و فعالیت‌های بیرونی تبدیل می‌کند. با این حال، مناطق شمالی ممکن است دماهای خنک‌تر و حتی گاهی اوقات مه یا غبار را در این مدت تجربه کنند. تایلند در فصل بارانی، از ژوئن تا اکتبر، شاهد بارندگی‌های مکرر است، به ویژه به صورت رگبارهای کوتاه و شدید یا رعد و برق که می‌تواند به طور موقت برنامه‌های فضای باز را مختل کند، اما همچنین از زیبایی مناظر سرسبز نمی‌کاهد. با وجود این الگوهای کلی، آب و هوای تایلند می‌تواند به طور قابل توجهی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت باشد، به طوری که جزایر جنوبی در مقایسه با مناطق مرکزی یا کوه‌های شمالی، الگوهای آب و هوایی کمی متفاوت را تجربه می‌کنند.

ویزای تایلند

راهنمای سفر به تایلند

با دریافت ویزای تایلند از آژانس مسافرتی قصرشیرین سفری هیجان‌انگیز را به این کشور را آغاز کنید.ماجراجویی خود را در پایتخت شلوغ آن بانکوک آغاز کنید، جایی که بازارهای پرجنب‌ و جوش، معابد قدیمی و غذاهای خیابانی لذیذ در انتظار شماست. گنجینه‌های تاریخی شهرهای باستانی را کاوش کنید. خود را در پیشینه فرهنگی آن غرق کنید، مکانی که معابد باشکوه و مناظر سرسبز حواس شما را مجذوب خود می‌کند. در بهشت گرمسیری جزایر جنوبی، از آب‌های شفاف کوه فی فی گرفته تا سواحل آرام کوه سامویی، لذت ببرید. لذت‌ آشپزی غذاهای تایلندی، از کاری معطر گرفته تا غذاهای آتشین کنار خیابان را کشف کنید. خواه به دنبال زندگی شبانه پر جنب و جوش، استراحتگاه‌های آرام یا ماجراجویی‌های آدرنالین باشید، تایلند وعده سفری فراموش نشدنی پر از گرما، مهمان‌نوازی و جذابیت بی حد را می‌دهد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان برای سفر به تایلند تا حد زیادی به ترجیحات شما و مناطقی که قصد سفر به آنها را دارید بستگی دارد. به طور کلی، فصل خنک و خشک، از نوامبر تا فوریه، فصل اوج گردشگری و زمان عالی برای بازدید از اکثر نقاط کشور محسوب می‌شود. در طول این زمان، دما ملایم‌تر، رطوبت و بارندگی کمتر است که زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار، فعالیت‌های خارج از محل اقامت شما و تعطیلات ساحلی است. با این حال، این وقت از سال شلوغ‌ترین زمان است، بنابراین انتظار جمعیت بیشتر و قیمت‌های بالاتر را داشته باشید. اگر قصد بازدید از مناطق شمالی یا مرکزی را دارید، این فصل مطلوبترین شرایط آب و هوایی را دارد. از سوی دیگر، فصل گرما، از مارس تا می می‌تواند کمی‌گرمتر باشد، به خصوص در مناطق مرکزی و شمالی، اما زمان بسیار خوبی برای بازدید از جزایر جنوبی برای فعالیت‌های ساحلی و غواصی است. فصل بارانی، از ژوئن تا اکتبر، بارندگی‌های مکرری را به همراه دارد، به ویژه به شکل رگبارهای کوتاه و شدید یا رعد و برق، اما مناظر سرسبز، گردشگران کمتر و قیمت‌های کمتر را هم به همراه دارد. در نهایت، بهترین زمان برای سفر به تایلند به اولویت‌های از جمله آب و هوا، بودجه یا فعالیت‌های ترجیحی شما بستگی دارد. 

تور پاتایا

تور تایلند، بهترین گزینه سفر به تایلند

تور تایلند و به خصوص تور بانکوک از بهترین گزینه‌ها برای سفر به این کشور است؛ چرا که این تورها به‌ عنوان برنامه‌ای کاملا جذاب برنامه‌ریزی می‌شوند و شامل اقامت در هتل‌های معتبر، ترانسفر، تفریحات گردشگری و گشت‌های متنوع شهری و محلی هستند. این تورها دیدنی‌های فراوان تاریخی و فرهنگی و طبیعت زیبا و فعالیت‌های ماجراجویانه را در بر می‌گیرند و به مسافران امکان می‌دهند تا بهترین تجربه ممکن را در سفر خود به تایلند داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *