بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی؟ خطرات بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

بوتاکس و بلفاروپلاستی هر دو جزو روش های زیبایی و جوانسازی پوست اطراف چشم هستند. تزریق بوتاکس پس از جراحی زیبایی پلک، می‌ تواند تاثیر قابل توجهی را در زیبایی چشم داشته باشد. بلفاروپلاستی جزو عمل‌ های جراحی تهاجمی است که در آن پوست و چربی اضافه تجمع یافته در اطراف چشم، توسط پزشک برداشته می‌ شود. این درحالی است که در روند تزریق بوتاکس، این ماده شیمیایی وارد پوست در ناحیه تحت درمان می شود و با کم کردن فعالیت عضلات، چین و چروک های یک ناحیه را از بین می برد و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. اما سوالی که برای زیباجویان وجود دارد، این است که آیا پس از استفاده از بلفاروپلاستی، امکان جوانسازی پوست و اطراف چشم با استفاده از بوتاکس وجود دارد؟ برای آشنایی با جزئیات بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی، در ادامه ما را همراهی کنید.

آیا امکان تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی وجود دارد؟

بوتاکس و بلفاروپلاستی، هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند؛ اما در حال حاضر برای جوانسازی پوست اطراف چشم، بسیار پرطرفدار می‌باشند. بلفاروپلاستی یک روش زیبایی تهاجمی است که در آن افتادگی پلک با جراحی رفع می شود. این درحالی است که در روش بوتاکس، فقط چین و چروک هایی که در اطراف چشم ایجاد شده‌ اند، از بین می روند. در برخی مواقع برای افزایش اثرگذاری یک روش جوانسازی پوست، از دو روش در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. هر دو روش تزریق بوتاکس و بلفاروپلاستی، برای جوانسازی پوست در اطراف چشم به کار می روند. اگر تصمیم دارید پس از بلفاروپلاستی، از خدمات تزریق بوتاکس بهره مند شوید، توصیه می کنیم ابتدا در این زمینه با پزشک خود مشورت داشته باشید.

تزریق بوتاکس در بهبود ظاهر پلک و از بین رفتن چین و چروک های زیر چشم، دارای تاثیر قابل توجهی است. اما برای اطلاع از بهترین زمان تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی، باید نظر پزشک خود را جویا شوید تا عارضه های ناشی از این روش زیبایی بعد از جراحی پلک را تجربه نکنید.

چند وقت پس از بلفارو می‌ توان بوتاکس کرد؟

اغلب پزشکان بر این باور هستند که افراد حداقل تا زمانی که ناحیه پلک پس از عمل بلفاروپلاستی بهبود پیدا نکرده است، اقدام به تزریق بوتاکس نکنند. البته پزشک متخصص بر اساس وضعیت زیباجویان و نیازهای خاصی که دارند، بهترین زمان استفاده از بوتاکس را برای آن ها تعیین می کند. بنابراین تا زمانی که دوران بهبودی پس از عمل بلفاروپلاستی طی نشده است، امکان تزریق بوتاکس نیز وجود ندارد.

در بسیاری از موارد، پزشکان توصیه می کنند افراد پس از سه ماه از عمل پلک پایین و شش ماه بعد از عمل پلک بالا، مجدد توسط متخصص معاینه شوند و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، برای تزریق بوتاکس اقدام کنند.

عوارض بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی

بوتاکس

بوتاکس یک ماده تحت عنوان بوتولینوم توکسین است که در بسیاری از موارد برای تکمیل عمل جراحی بلفاروپلاستی مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی، ممکن است با برخی عارضه های احتمالی همراه باشد که در ادامه به آن ها اشاره کرده‌ ایم:

  • در صورتی که بوتاکس به صورت نادرست و در قسمت اشتباهی از عضلات چشم تزریق گردد، منجر به افتادگی مجدد پلک می شود. به طوری که افراد باید برای از بین بردن افتادگی پلک، مجدد عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند. بنابراین اگر تصمیم به تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی نیز داشتید، حتما باید این خدمات را زیر نظر پزشک متخصص دریافت کنید.
  • در محل تزریق بوتاکس، ممکن است التهاب و تورم ایجاد شود. این عارضه در طی مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.
  • سردرد بعد از تزریق بوتاکس طبیعی است و به طور موقت و به مرور زمان نیز از بین می رود.

در صورتی که پس از تزرق بوتاکس برخی عارضه‌ ها را تجربه کرده‌ اید، نیازی به نگرانی نیست؛ حتما به پزشک خود مراجعه کنید تا پس از بررسی چشم‌ هایتان، شما را راهنمایی کند تا عارضه های ایجاد شده رفع شوند.

آیا تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی، منجر به افتادگی پلک می ‌شود؟

بوتاکس یک روش موثر در رفع و از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم است. درصورتی که بوتاکس به روش نادرست و در قسمت های اشتباهی در اطراف چشم تزریق شود، منجر به بروز یک عارضه به نام افتادگی پلک می گردد. این مشکل در اغلب موارد به صورت خود به خودی نیز رفع می شود. دلیل این موضوع این است که اثرات بوتاکس موقتی است و با از بین رفتن اثرات بوتاکس، عارضه آن نیز از بین خواهد رفت.

اگر نمی خواهید پس از تزریق بوتاکس بعد از جراحی زیبایی پلک، مجدد افتادگی پلک را تجربه کنید، از یک پزشک متخصص مشاوره و خدمات دریافت کند. پزشکی که در زمینه تزریق بوتاکس دارای تجربه زیادی است و دقیقا می داند بوتاکس را به چه میزان و دقیقا به کدام عضلات تزریق کند تا خطر افتادگی پلک را به حداقل برساند.

مراقبت‌ های لازم برای بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

اگر می خواهید عارضه های ناشی از تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی را به حداقل برسانید، توصیه می کنیم مراقبت هایی که در ادامه آورده‌ ایم را جدی بگیرید.

  • به مدت 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس بعد از جراحی پلک، از حمام کردن اجتناب کنید.
  • مصرف دخانیات و الکل را به حداقل برسانید.
  • به مدت چند روز، فعالیت های سنگین بدنی که منجر به تعریق شدید در بدن می شوند را انجام ندهید.
  • داروهای ضدالتهاب تاثیر بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی را کم می کنند. به همین دلیل سعی کنید از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری کنید.
  • دراز کشیدن پس از بوتاکس منجر به جابجایی مواد بوتاکس خواهد شد؛ بنابراین تا حداقل چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس، از دراز کشیدن خودداری کنید.

چه مدت طول می ‌کشد تا تاثیرات بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی در ناحیه پلک کاهش پیدا کنند؟

بوتاکس

تاثیراتی که بوتاکس در ناحیه بلفاروپلاستی دارد، بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس قابل مشاهده هستند. البته بوتاکس یک روش موقتی است و تاثیرات آن پس از یک بازه زمانی کوتاه مدت و چند ماهه، کم کم از بین می رود. اینکه تاثیرات ناشی از بوتاکس چه مدت دوام داشته باشد، بر اساس ویژگی های جسمی فرد، ناحیه تزریق بوتاکس، واکنش بدن و … متغیر است. به طور کلی تاثیرات بوتاکس بین 3 الی 6 ماه ماندگار می باشند.

تاثیرات اولیه بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی، در طی روزهای اول به حداکثر میزان خود می رسد. در این مدت عضلات هدف، برای یک مدت زمان کوتاه فلج می شوند و به همین دلیل نیز چین و چروک ها به مرور کم می شوند. با گذشت سه الی چهار ماه، اثرات بوتاکس نیز کمی کاهش پیدا می کند و عضلات کم کم قدرت اولیه را به دست می آورند.

در اغلب موارد نتایج حاصل از تزریق بوتاکس بین 3 الی 6 ماه ماندگار است و پس از این بازه زمانی نیز افراد برای تمدید نتیجه، می توانند مطابق با نظر پزشک خود اقدام کنند.
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *