انواع تینر کدامند: تینر اطلس فام از بهترین‌های بازار را بشناسید

از تینر برای مصارف مختلفی به‌ویژه برای رقیق کردن انواع رنگ و بهبود خواص آن استفاده می‌شود. در این مقاله از انواع تینر گفته و بهترین برند تینر ایرانی را معرفی خواهیم کرد.

انواع تینر

در ادامه انواع تینر را معرفی خواهیم کرد.

1. تینر فوری

از تینر فوری برای رقیق کردن و بهبود دادن به خواص رنگ‌ها استفاده می‌شسود. تینر فوری را اغلب برای رنگ‌آمیزی اتوموبیل و چوب استفاده کرده و بسیاری از آن برای شستشوی تجهیزات هم استفاده می‌کنند. تینرهای فوری را در انواع 10، 12، 15، 20 و 30 هزار تولید می‌شود.

این نوع تینرها قدرت حلالیت بالا و تبخیر مناسب داشته و بی‎‌رنگ و بدون مواد سرطان‌زا و با محدوده HP مناسب در درجات مختلف تولید می‎‌شود. برای بتونه فوری، آستر فوری و شستشو نیز بسیار مناسب است.

2. تینر آکریلیک، پلی‌اورتان و بیس‌کوت

این نوع تینرها، به تینرهای 12P، 40P، تینر 647 و تینر 650 تقسیم می‎شوند که هر یک را معرفی خواهیم کرد.

تینر 12P

یک نوع تینر آکریلیک از ترکیب حلال‎‌های باکیفیت فرموله شده است که به‌طور خاص برای رنگ‌های آکریلیک و لاک شفاف استفاده می‌شود.

تینر 40P

تینر پلی‌اورتان با ترکیب حلال‌های باکیفیت و فرموله شده که برای رنگ‌های سیلر و آستر پلی‌اورتان استفاده می‌شود.

تینر 650

بسیار به تینر 12P شباهت داشته و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، برای رقیق‌سازی انواع محصولات چوب و خودرو به خصوص محصولات آکریلیک، پلی‌اورتان و رنگ‌های بیس‌کوت استفاده می‌شود

تینر 647

این نوع تینر هم شباهت زیادی به تینر 12P داشته و برای رقیق‌سازی انواع محصولات خودرو و چوب و به‌ویژه محصولات آکریلیک، پلی‌اورتان و رنگ‎های کوره‌ای استفاده می‌شود.

بهترین برند تینر ایرانی کدام است؟

شرکت صنایع رنگ اطلس فام یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان رنگ و تینر در ایران است. این شرکت در طول تنها 14 سال سابقه کار درخشان خود موفق شده با ظرفیت تولید 5000 تن در سال، بیش از 40 درصد نیاز داخلی کشور را به تنهایی تامین کرده و به بیش از 12 کشور از کشورهای آسیای جنوبی، بخش‌هایی از آمریکا، آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه ایران نیز صادرات داشته باشد.

شرکت اطلس فام با تکیه بر دانش بومی، متخصصین حرفه‌ای و استفاده از بهترین و به‌روزترین تکنولوژی توانسته به خوبی در میان رقبای خارجی خود درخشیده و به فعالیت در عرصه جهانی ادامه دهد. وقتی صحبت از بهترین برند تینر ایرانی به میان می‌آید، قطعاً می‌توان شرکت صنایع رنگ اطلس فام را مناسب این عنوان دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *