استفاده از افزودنی روان کننده بتن در ساخت تصفیه خانه ماکو

استفاده از افزودنی روان کننده بتن در ساخت تصفیه خانه ماکو

شهر ماکو یکی از شهرهای مرزی ایران است. این شهر در همسایگی کشورهای ارمنستان، ترکیه و آذربایجان قرار دارد. رودخانه زنگمار از کنار این شهر می‌گذرد که می‌توان گفت ماکو را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. سال‌های زیادی است که فاضلاب شهر ماکو به درون رودخانه زنگمار ریخته می‌شود. این موضوع نه‌تنها باعث آلوده شدن این رودخانه می‌شود بلکه در طولانی مدت باعث آسیب‌های جبران ناپذیر برای محیط‌های زیست اطراف می‌شود. همچنین، این موضوع باعث آسیب به محصولات کشاورزی شهر می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد دردسر‌های مختلفی شود.

افزودنی بتن

تصفیه خانه ماکو

با توجه به اینکه ورود مستقیم فاضلاب شهر ماکو به رودخانه زنگمار باعث آلوده شدن رودخانه و آسیب‌های زیست محیطی می‌شود، در سال 1376 طرح ساخت تصفیه‌خانه‌ای با 6885 متر مکعب ظرفیت در شبانه روز، 110 کیلومتر خط لوله‌کشی اصلی و فرعی و حدودا 6 کیلومتر خط انتقال اصلی شروع شد. علت طولانی شدن این طرح و پیشرفت نکردن آن از نظر فیزیکی در نظر گرفته نشدن اعتبار و بودجه کافی برای ادامه دادن این طرح بوده است. بالاخره در سال 1400  این طرح در طول دو سال به پایان رسید و رودخانه زنگار از این آلودگی نجات داده شد.

افزودنی‌های بتن

اصولا در پروژه‌های بتنی مختلف با توجه به کاربردی که بتن دارد از افزودنی بتن مختلفی استفاده می‌شود تا بتوان ویژگی‌های مدنظر را به بتن اضافه کرد تا پرو‌ژه بهینه‌تر پیش برود. در پروژه تصفیه خانه شهر ماکو  و هر مخزن دیگری، نیازمند اجرای بتن با خاصیت آب بندی می‏باشیم. بتن اجرای شده باید دارای نسبت آب به سیمان پایینی باشد ( زیر 45 درصد) تا بتوان با اضافه نمودن مواد آب‏بند این خاصیت بتن را بهبود بخشید. از طرفی بتنی که دارای نسبت آب به سیمان پایینی می‏باشد، کارایی لازم برای اجرا را ندارد؛ لذا برای افزایش کارایی یا باید به آن آب اضافه نمود که این امر سبب کاهش مقاومت و افزایش نفوذپذیری بتن می‏شود و یا اینکه از مواد افزودنی روان کننده بتن برای افزایش کارایی استفاده نمود.

ابر روان کننده بتن CapcoCerte SPC251

محصول ابر روان کننده بتن Capcocrete SPC251  نسل جدیدی از روان کننده بتن است که با کاهش نسبت آب به سیمان باعث بهبود عملکرد بتن در برابر رطوبت می‌شود و هم می‌تواند به‌عنوان یک ماده کاهنده آّب برای افزایش کارایی بتن جهت افزودن به دیگر اجزای بتن در زمان تولید آن استفاده شود. این افزودنی باعث قوت بخشیدن به ساختار بتن، کاهش تراکم و افزایش کارایی بتن می‏گردد.

با استفاده از Capcocrete SPC251، می‌توان مزایای زیادی را به بتن اضافه کرد. این افزودنی درواقع از مواد پلیمری تشکیل شده و می‌تواند باعث افزایش مقاومت بتن شده و ضربه‌پذیری بتن را افزایش دهد و همچنین استحکام بتن را در برابر تغییرات دمایی و مواد شیمیایی تثبیت کند. به طور کلی، با استفاده از افزودنی بتن Capcocrete SPC251 می‌توان خواص بتن را بهبود بخشید، از جمله این خواص می‌توان به قدرت بالا در کاهش آب طرح مخلوط بتن، انعطاف پذیری و مقاومت بالاتر آن نسبت به بتن معمولی اشاره کرد.

محصول HyperGel

افزودنی بتن HyperGel یک ترکیب پوزولانی است که از افزودنی‌های پلیمری تشکیل شده است و این افزودنی می‌تواند به بتن مشخصاتی مانند دوام، انعطاف‌پذیری، کاهش آب انداختگی، جلوگیری از نفوذپذیری و مقاومت در برابر ضربه را اضافه کند.

HyperGel قابلیت افزایش مقاومت فشاری در بتن را دارد و می‌تواند به افزایش مقاومت ترکیبی، عمر عملکرد بتن کمک کند. این افزودنی قابلیت افزایش مقاومت بتن به‌عنوان عملکرد اولیه و همچنین بهبود سازه بتنی قدیمی را دارد .بتن HyperGel همچنین قابلیت بهبود خصوصیات حرارتی آن را نیز دارد. با توجه به عایق حرارتی برخی از پلیمرها و الیاف سیالات پلیمری،HyperGel  می‌توانند به بازدارنده‌ی انتقال حرارت در بتن تبدیل شوند و در نتیجه کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها را فراهم کنند .از جمله مزایای دیگر Hypergel می‌توان به کاهش نشتی آب در بتن، مقاومت در برابر اسیدیته، افزایش مقاومت الکتریکی، مقاومت به سایش و ارتجاع، هدایت حرارتی اشاره کرد.

 محصول زودگیر کننده CapcoSet NCL

محصول (Capcoset NCL) یک افزودنی بتن است که برای افزایش سرعت تنظیم و سخت شدن بتن استفاده می‌شود. این محصول توسط شرکت Capco تولید می‌شود و به عنوان یک زودگیر‌کننده بتن استفاده می‌شود که به‌طور معمول برای افزایش مقاومت اولیه و کاهش زمان گیرش بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 Capcoset NCLبه بتن کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی تنظیم و سخت شود و روند خشک شدن سریعتری را داشته باشد. به علاوه، این افزودنی می‌تواند مقاومت اولیه بتن را افزایش دهد و باعث شود بتن مقاومتی خوب در برابر فشار، خمش و سایش داشته باشد.

استفاده از محصولات مانند Capcoset NCL ممکن است در پروژه‌هایی که زمان تحویل سریع بتن مورد نیاز است، بسیار مفید باشد. همچنین، افزودنی‌های مانند این می‌توانند به بتن کمک کنند تا در مدت زمان کوتاه‌تر به مقاومت اولیه خود برسد. اما برای استفاده از این محصولات، باید دقت کافی را در دستورات و راهنمایی‌های سازنده رعایت کرد.

خرید افزودنی بتن

برای اجرای پروژه‌هایی نظیر تصفیه‌خانه ماکو لازم دارید که افزودنی‌های مخصوصی به کار بگیرید. در این حوزه اولین نکته مهم این است که با یک شرکت معتبر در ارتباط باشید تا خیالتان از کیفیت محصولات تهیه شده آسوده باشد.

ما در شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) در تلاش هستیم تا برترین محصولات را به بازار عرضه کنیم. شما می‌توانید خرید محصولات متنوع در این زمینه را از شرکت ما انجام دهید. واحد پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و قیمت روز محصولات را به شما ارائه می‌دهند. با شماره تلفن‌های مندرج در سایت با ما در تماس باشید و از راهنمایی‌های مشاورین ما بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

همه محصولاتی که در متن بالا بررسی کردیم هر کدام از آن‌ها ویژگی خاصی را به بتن اضافه می‌کنند که باعث بهینه‌تر شدن شرایط پروژه است. شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای خرید افزودنی‌ بتن اقدام کنید. یکی از شرکت‌های مطرح در بازار شرکت همگرایان تولید (کپکو) است.

ما در این شرکت با بهترین کیفیت و قیمت افزودنی بتن در بازار با شرکای خود رقابت می‌کنیم. ما در کپکو به ساخت و تولید مواد شیمیایی و پلیمری افزودنی بتن مانند انواع روان کننده بتن و … مشغول هستیم و در پروژه‌های موفق زیادی در سرتاسر کشور حضور داشته‌ایم. اگر قصد اقدام برای پرو‌ژه‌ای دارید که در آن نیاز دارید از بتنی استفاده کنید که خواص ویژه‌ای داشته باشد، می‌توانید با شماره تماس 02189331 تماس بگیرید تا علاوه‌بر مشورت گرفتن با یکی از پیشتازان این صنعت در کشور در ارتباط باشید.

رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *