معرفی پارک طبیعی قروم، یکی از جاذبه‌های گردشگری در مسقط

اغلب افراد، سفر در فصل زمستان را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند سفرهای‌شان را به تابستان موکول کنند. این در حالی است که کشورهای جنوب ایران در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان می‌توانند بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در زمستان باشند. به‌عنوان مثال، عمان از آن دست مقصدهایی است که به‌تازگی شکوفا شده و جاذبه‌های دیدنی متعدد آن نظر گردشگران را به خود جلب کرده‌‍‌اند. بد نیست این بار برای سفری متفاوت، بلیط هواپیما را خریداری کنید، رزرو هتل روزانا مسقط را انجام دهید و یک داستان تازه را آغاز کنید. در این مقاله، پارک طبیعی قروم را برای لذت‌بردن بیشتر از سفر عمان، معرفی خواهیم کرد.

با پارک قروم در مسقط عمان آشنا شوید

بدون شک، مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از هر سفر به آن توجه می‌کنیم، جاذبه‌های دیدنی مقصد است. ما سفر می‌کنیم تا از جاذبه‌های یک شهر جدید دیدن کنیم و ضمن لذت‌بردن از سفر، بر تجربیات خود بیفزاییم. بخش قابل‌توجهی از جاذبه‌های شهرهای مختلف را بوستان‌ها و پارک‌ها تشکیل می‌دهند. پارک‌های طبیعی، آن دسته از پارک‌ها هستند که به‌عنوان بخشی از طبیعت، توسط دستان قدرتمند خالق به‌طور طبیعی خلق شده‌اند. البته گاهی تغییراتی نیز در آن‌ها ایجاد می‌شود تا رفاه انسان‌ها بیشتر شود.

ازسوی‌دیگر، بخش دیگری از پارک‌ها را هم پارک‌های ساخت دست انسان تشکیل می‌دهند. پارک‌هایی که تفریحات و بازی‌های مختلفی را در اختیارمان قرار می‌دهند تا از آن‌ها لذت ببریم. شهر مسقط در عمان باوجود آن‌که گمان می‌رود به‌شدت گرم و فاقد پوشش گیاهی باشد، شهری با هوای نسبتا معتدل است و طبیعت بکری هم دارد. پارک قروم یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی عمان است که البته رد پای انسان در زیباسازی و تأمین رفاه آن کاملا مشخص است.

پارک قروم را اغلب افراد با نام Rose garden می‌شناسند؛ چراکه همه‌جای آن پر از گل‌های رز رنگارنگی است که فضا را عاشقانه کرده‌اند. اگر دوست دارید چند دقیقه‌ای در طبیعت قدم بزنید یا محیطی آرام و دنج برای گفت‌وگو داشته باشید، پارک قروم می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد.

چه چیزی سبب زیبایی پارک قروم می‌شود؟

همه پارک‌ها چه بزرگ باشند و چه کوچک، می‌توانند زیبا باشند. گل‌ها و درخت‌ها همیشه زیبایی محض را به محیط می‌بخشند و انرژی مثبتی را در فضا جاری می‌کنند. پارک قروم علاوه‌بر زیبایی سایر پارک‌ها، وجوه تمایز نیز دارد که سبب جذابیت هرچه بیشتر آن می‌شوند. در ادامه مطلب، به این موارد خواهیم پرداخت.

نورپردازی ویژه در شب

یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که سبب تمایز قروم پارک از سایر بوستان‌ها می‌شود، نورپردازی است. عنصر نور می‌تواند تغییرات شگرفی در یک محیط ایجاد کند. گاهی بهترین دیزاین با یک نورپردازی نامناسب جلوه بدی پیدا می‌کند و گاه ساده‌ترین فضا با اجرای نورپردازی در شب، به زیباترین شکل نمایش داده می‌شود.

نورپردازی و رقص نور در شب‌های پارک قروم به‌قدری زیباست که بسیاری از مسافران و محلی‌ها را هر شب به این گوشه دنج از شهر می‌کشاند. ضمن اقامت در هتل روزانا مسقط، می‌توانید سریعا به پارک دسترسی داشته باشید. در همین حین که از آرامش پارک در هنگام قدم‌زدن لذت می‌برید، جریان زندگی را نیز در وجودتان احساس خواهید کرد.

آب‌نماهای خیره‌کننده با ترکیب نور

از دیگر المان‌هایی که به‌درستی در پارک قروم به‌کار گرفته شده می‌توان آب‌نما را نام برد. آب‌نماهای فوق‌العاده زیبایی در این پارک تعبیه شده‌اند که می‌توان با تماشای آن‌ها غرق شادی شد. فراز و فرود زیبای آب با ترکیب درست نورها، آرامش نابی را به بیننده هدیه می‌کنند. اگرچه آب‌نماها در کل روز فعال هستند و می‌توان از زیبایی آن‌ها بهره‌مند شد؛ اما به‌سبب ترکیب نورپردازی، این جاذبه در شب جلوه دوچندانی پیدا می‌کند. فاصله این پارک تا هتل روزانا مسقط بسیار کم است.

گل‌آرایی چشم‌نواز در همه‌جای پارک

مهم‌ترین چیزی که نظر مسافران و بومیان را به پارک قروم جلب می‌کند، وجود گل‌های متعدد در هر جایی از پارک است. هیچ‌چیز شاعرانه‌تر از این نیست که در دل پارکی وسیع با دنیایی از گل‌های رنگارنگ قدم بزنید و از فضای دلچسب آن بهره‌مند شوید. گل‌های رز رنگارنگ به زیبایی هرچه تمام در کنار هم چیده شده‌اند تا قابی از زیبایی‌های طبیعت را به شما ارائه دهند. در سفر به عمان و رزرو هتل مسقط نیز می‌توانید شاهد چنین صحنه‌هایی از گل‌ارایی‌های خاص در پارک‌ها باشید؛ اما این پارک زیبا در دل مسقط، جور دیگری زیباست. در کنار پارک قروم، جاذبه‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند که آن‌ها هم از منظر دیگری تماشایی هستند.

صفر تا صد سفر به عمان را به فلای تودی بسپارید

خوشبختانه، عمان فاصله چندانی از کشور ما ندارد و ظرف مدت 2 ساعت می‌توانید خودتان را از تهران به مسقط برسانید. برای این کار کافیست بلیط هواپیما را تهیه کرده و هتل روزانا مسقط را رزرو کنید. پلتفرم فلای تودی یک سایت و اپلیکیشن اختصاصی است که می‌توانید ازطریق آن، مقدمات سفر را آماده کنید. این پلتفرم فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و همواره به‌عنوان یکی از برترین‌ها شناخته شده است. در ابتدای فعالیت، فلای تودی به ارائه بلیط هواپیما محدود بود؛ اما این روزها امکان رزرو بیش از یک‌ونیم میلیون هتل در سراسر دنیا را فراهم کرده و حتی اخذ ویزا و ارائه بیمه‌نامه مسافرتی را نیز انجام می‌دهد. در سفر به عمان، می‌توانید هر یک از هتل های مسقط را رزرو کنید، بلیط مسقط را بخرید و برای سفر آماده شوید. برای هر شهر دیگر در هر کجای دنیا هم همین ‌موضوع صادق است. فلای تودی صفر تا صد سفر را برای‌تان فراهم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *