بهترین کفش پیاده روی چیست؟ معرفی 5 مدل برتر

بهترین کفش پیاده روی

پیاده روی به ‌ندرت به ‌عنوان یک فعالیت جدید در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که مردم معمولاً با کفش‌های مخصوص دویدن یا بدن‌سازی برای قدم زدن و گردش می‌روند و این کفش‌ها در بسیاری از موارد برای پیاده‌روی مناسب نیستند. راحتی و تناسب کفش و پا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای خرید بهترین کفش و کتونی برای پیاده روی باید در نظر داشت. اگر برای شما سوال پیش آمده که بهترین کفش پیاده روی چیست؟ در ادامه این مطلب از لایف کنترل با معرفی 5 مدل برتر و بررسی ویژگی‌های بهترین کفش های پیاده روی به شما در خرید بهترین گزینه کمک خواهیم کرد.

ویژگی های بهترین کفش برای پیاده روی

انتخاب بهترین کفش پیاده روی طولانی بستگی به چندین عامل دارد که باید در نظر گرفته شوند تا هم راحتی و هم سلامت پاهای شما در حین راه رفتن تضمین شود.

برخی از ویژگی‌های مهمی که باید در انتخاب کفش زنانه پیاده‌ روی مد نظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

راحتی و دوام بالا

کفش باید به‌ خوبی روی پای شما بنشیند و خیلی تنگ و خیلی گشاد نباشد. همچنین باید قوس پا را به‌ خوبی پشتیبانی کند تا از فشار و درد در پاها جلوگیری کند. کفش باید در قسمت جلویی انعطاف‌پذیر باشد تا حرکت طبیعی پا را تسهیل کند. همچنین کفش انتخابی شما باید از مواد بادوام و مقاوم ساخته شده باشد تا در مقابل سایش و فرسایش مقاومت کافی از خود نشان دهد.

امکان جذب ضربه و حفظ سلامت پا

بهترین کفش پیاده روی باید دارای کفی‌هایی باشد که ضربه‌های وارد بر پا را جذب کند تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری شود، همچنین این بخش به ‌سرعت فرسوده نشود تا برای مدت استاندارد بتوان از آن استفاده کرد.

نکات مهم در انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی طولانی

بهترین کتونی پیاده روی

  • جنس کفش و تهویه مناسب: مواد به ‌کار رفته در رویه کفش باید امکان تهویه هوا را فراهم کند تا پاها خشک و خنک بمانند، به‌خصوص اگر قصد پیاده روی برای مدت طولانی دارید. همچنین بهترین کفش برای پیاده روی زنانه باید سبک باشد تا از خستگی زودهنگام پاها جلوگیری شود.
  • زیره کفش: برای خرید بهترین کفش و کتونی برای پیاده روی باید به زیره کفش دقت داشته باشید و بهتر است که دارای قابلیت ضد لغزش باشد تا هنگام راه رفتن بر روی سطوح مختلف بتواند ایمنی شما را تضمین کند. همچنین باید اشاره کرد که طراحی زیره باید به‌گونه‌ای باشد که حرکت طبیعی پا را تسهیل کرده و تعادل شما را به ‌خوبی حفظ کند.
  • قابل تنظیم بودن: بهتر است کفش بندی بخرید که بتوانید آن را به ‌درستی روی پا تنظیم کنید و از لق زدن پا در داخل کفش هم جلوگیری شود.
  • تناسب پا و کفش: یک کفش پیاده روی برای مدت طولانی پای شما را در خود محاصره می‌کند و اگر از خود می‌پرسید برای پیاده روی چه کفشی مناسب است؟ باید به سایز و اندازه توجه کنید. اگر سایز آن درست نباشد، چه تنگ یا حتی گشاد آسیب جبران‌ناپذیری به سلامت پا وارد می‌کند.

بهترین برند کفش و کتونی برای پیاده روی

برای انتخاب بهترین کفش پیاده روی و بهترین کتونی برای پیاده روی باید به مدل و برند تولید‌کننده محصول نیز توجه داشته باشد. محصولات زیر جزو کتانی خوب برای پیاده روی هستند.

نایک

بدون شک برند نایک به‌ عنوان بهترین مارک کفش پیاده روی زنانه و مردانه در جهان شناخته می‌شود. تولیدات این محصول به دلیل در نظر گرفتن ارگونومی پا و استفاده از مواد مرغوب، علاوه بر پیاده‌روی، برای ورزش‌هایی چون دو و… نیز کاربردی هستند. کفش پیاده روی نایک مدل ZoomX Invincible Run یکی از همین محصولات است که برای طی کردن مسافت طولانی بدون خستگی می‌توان روی آن حساب باز کرد.

اسکیچرز

اسکیچرز نیز جزو برندهای مطرح در زمینه تولید کتونی‌های مخصوص پیاده‌روی است. مشخصه اصلی محصولات این برند برخورداری از رویه قابل تنفس بوده که برای طی کردن مسافت طولانی بدون حس خستگی و عرق کردن پا بسیار کاربردی هستند. راحتی مثال‌زدنی از مشخصه‌های اصلی تولیدات این برند است.

آدیداس

اگر به دنبال بهترین مارک کفش ورزشی برای پیاده روی هستید، نباید برند آدیداس را نادیده بگیرید. شهرت محصولات این برند در طول سال‌ها ذره‌ای کم نشده است و این امر نشان می‌دهد که توانسته رضایت خود را در تولید محصولاتی راحت، ارگونومیک، استفاده از مواد باکیفیت اولیه و مناسب پیاده‌روی جذب کند. کفش پیاده روی Adidas Adizero Pro 3 یکی از همین محصولات است.

نیوبالانس

کفش‌های این برند نیز به دلیل فرم طراحی خود برای استفاده روزمره و پیاده‌روی یک انتخاب عالی هستند. بخش کفی و لایه زیرین محصولات این برند کمی ارتفاع دارد و برای همین بخشی از جاذبه و فشار را به خود جذب می‌کند تا پاهای شما در اثر راه رفتن زیاد خسته نشود. به طور مثال کفش پیاده روی نیوبالانس مدل Fresh Foam X 860v12 و کتونی نیوبالانس مدل 992 بهترین کتونی زنانه و مناسب‌ترین برای پیاده روی به شمار می‌روند.

سالومون

کفش‌های برند سالومون یکی از راحت‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای خرید کفش مناسب پیاده روی هستند. این برند فرانسوی راحتی را جزو اصول اولیه تولید خود می‌داند و برای همین به بهترین برند کفش پیاده روی شهرت پیدا کرده است. البته از تولیدات این برند ویژه رانینگ هم نباید غافل شد. اگر به دنبال خرید محصول زیبا و در عین حال راحت از این برند هستید، کفش پیاده روی سالومون مدل S/LAB PHANTASM CF انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

بهترین برند کفش و کتونی برای پیاده روی

سخن پایانی

انتخاب بهترین کفش پیاده روی و همچنین بهترین کتونی برای پیاده روی با توجه به تمامی نکات گفته ‌شده در این مطلب کار چندان سختی نخواهد بود. فرقی ندارد قصد خرید یک جفت کفش ونس سفید برای پیاده‌روی را دارید یا کفشی که برای دویدن هم بتوان از آن استفاده کرد، در هر صورت باید به شهرت برند و کیفیت تولیدات آن نیز آگاه باشید تا بهترین را برای خود انتخاب کنید. مورد نهایی که باید در خرید شما اثرگذار باشد قیمت است، اما فراموش نکنید که کیفیت کفش انتخابی شما نباید فدای هزینه کمتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *