بهترین فلزیاب برای یافتن گنج و طلا

انتخاب بهترین فلزیاب برای یافتن گنج و طلا با توجه به تنوع مدل ها و برندهای موجود در بازار، می تواند کاری دلهره آور باشد. در این مقاله، به بررسی فاکتورهای مهم برای انتخاب فلزیاب و گنج یاب مناسب، معرفی برخی از بهترین مدل ها در بازار ایران، و ارائه نکات کاربردی برای خرید می پردازیم.

فلزیاب

فاکتورهای مهم در انتخاب فلزیاب:

نوع گنج: اولین قدم، تعیین نوع گنجی است که به دنبال آن هستید. فلزیاب ها برای یافتن فلزات مختلف مانند طلا، نقره، مس، آهن و … تنظیم می شوند.
بودجه: طلایاب ها از چند ده میلیون تا چند صد میلیون تومان قیمت دارند.
سطح تجربه: اگر مبتدی هستید، به دستگاهی ساده و کاربرپسند نیاز دارید.
محیط کاوش: فلزیاب ها برای کاوش در زمین های مختلف مانند ساحل، جنگل، کوهستان و … طراحی شده اند.
ویژگی ها: برخی از ویژگی های مهم فلزیاب ها عبارتند از:
فرکانس کاری: فرکانس های بالاتر گنج یاب ها برای یافتن اشیاء کوچک و عمقی تر مناسب هستند.
تفکیک: این قابلیت به شما امکان می دهد نوع فلزی را که می خواهید ردیابی کنید، مشخص کنید.
حساسیت: هرچه حساسیت طلایاب بیشتر باشد، می تواند اشیاء را از فاصله دورتر تشخیص دهد.
وزن: فلزیاب و طلایاب های سبک تر برای کاوش های طولانی مدت مناسب تر هستند.
قابلیت تنظیم: برخی از فلزیاب و گنج یاب ها دارای تنظیمات مختلفی برای Anpassung به شرایط مختلف هستند.
 

البته انتظار نداشته باشید که همیشه سکه‌‌هایی ارزشمند پیدا کنید. جستجو برای سکه بیشتر فعالیتی لذت‌بخش است تا آنکه سود مادی داشته باشد. شما احتمالاً سکه هایی از سال‌های اخیر پیدا خواهید کرد که برای شما یادآور خاطرات و بخشی از تاریخ هستند؛ سکه‌هایی که احتمالاً استفاده از خیلی از آن‌ها دیگر مرسوم نباشد. البته اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است سکه‌هایی خیلی قدیمی‌تر هم پیدا کنید که حتی ارزش مادی زیادی داشته باشند! چراکه در زمان‌های گذشته این اصلاً کار عجیبی برای مردم نبوده که سکه ها و دارایی خود را به جای آنکه به بانک بسپارند (که در البته در  آن زمان بانکی وجود نداشته)، در زیر خاک دفن کنند.

شاید پیش خودتان بگویید که به‌نظر کار جالبی می‌آید، ولی چطور بدانیم که برای این کار از چه فلزیابی استفاده کنیم؟ هنگام خرید فلزیاب و طلایاب به صورت کلی باید به وزن دستگاه توجه کنید. مشخصات و امکانات آن هم از نکات مهم است. بعضی از دستگاه‌های فلزیاب صوتی هستند،‌ برخی صفحات دیجیتالی دارند و برخی هم هر دو این موارد را دارند. بعضی از مدل‌ها هم عمق تقریبی فلز در زمین را به شما نشان خواهند داد و بسیاری موارد دیگری که در فلزیاب‌ ها متفاوت است. در ادامه 4 مدل از دستگاه‌ های فلزیابی که برای کشف سکه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را معرفی خواهیم کرد.

 طلایاب

فلزیاب و طلایاب GPZ 7000

فلزیاب GPZ 7000 بروز ترین سیستم شناخته شده توسط ماینلب اسرالیا است که نسخه بروز سری قبلی خود یعنی GPX 5000 میباشد و قادر است تا عمق 2 مترنفوذ کرده فلزات را به صورت آهنی و غیر آهنی تفکیک کند. قابلیت بالای حذف ذرات این گنج یاب، آن را به یکی از بهترین دستگاه های نقطه زن در جهان تبدیل کرده است. تتها مشکل این فلزیاب قیمت بالای آن است که کمتر کسی برای گنج یاب و نقطه زن 2 متری حاضر به پرداخت مبلغ این دستگاه است و مشکل دوم که مربوط به شرایط ایران و عمق اهداف است چرا که عمق 2 متر برای اکثر مناطق ایران کار آنچنانی ندارد. به جرات میتوان گفت اگر این دستگاه میتوانست عمق 5 متر را شناسایی کند، تبدیل به بهترین نقطه زن در جهان میشد.  فلزیاب و گنج یاب Deephunter
فلزیاب Deephunter اولین ردیاب در جهان است که توانایی یافتن گنجینه های عمیق، حفره ها و سکه ها را در یک واحد ترکیب می کند. اکنون، می‌توانید یک آشکارساز واحد و قدرتمند بخرید که می‌تواند هم تک تک سکه‌ها و هم گنجینه‌های بزرگ‌تر را در عمق بسیار زیاد پیدا کند. فلزیاب Deephunter دارای هر دو حالت غیر حرکتی و حالت حرکتی است. مثل این است که دو فلزیاب در یک دستگاه ترکیب شده است. با لمس یک دکمه، سبک تشخیص خود را تغییر دهید. یکی از دو حالت را انتخاب کنید: 1. یک حالت جستجوی عمیق قدرتمند برای مکان یابی گنجینه های فلزات گرانبها، حفره ها در زمین با تجزیه و تحلیل تصویر سه بعدی رنگی کامل. OR 2. حالت روشن کننده سریع برای مکان یابی اهداف منفرد و قطعات طلا در عمق چشمگیر با تمایز کامل و شناسایی صدای صوتی.

 

فلزیاب و طلایاب ALPHA SX7000 PLUS

گنج یاب و فلزیاب ALPHA SX7000 PLUS محصول انحصاری شرکت AlphaDetector می باشد که قادر است تا عمق 5 تا 8 متر نفوذ کند. برتری این گنج یاب نسبت به رقبای دیگر قابلیت اسکن 4 وجهی با نفوذ بالا و قابلیت تفکیک Just Gold می باشد که اگر با بهترین برند های نقطه زن و اسکن در جهان مقایسه شود، نتیجه کارایی چند برابری این دستگاه در کنار قیمت مقرون به صرفه آن است.

دلیل پایین بودن قیمت این طلایاب شرکتی بودن آن است و توسط چندین شرکت معتبر در یونان ترکیه و ایران طراحی و اسمبل می شود و دلیل ارائه گارانتی و خدمات دو ساله برای این دستگاه فلزیاب استفاده از قطعات برند آمریکایی و آلمانی میباشد. اگر به آپشن های مختلف این دستگاه توجه کنید متوجه می شوید که برای مناطق مختلف ایران طراحی و ساخته شده است که از مناطق شمال تا جنوب، شرق تا غرب برای هر نوع خاک و آب و هوایی قابلیت تظیم دارد و به این دلیل در سال های اخیر آن را به یکی از پرطرفدارترین دستگاه های نقطه زن و اسکنر در ایران تبدیل کرده است.

این مدل طلایاب و گنج یاب از معدود دستگاه هایی است که قیمت آن نسبت به کارایی اش خیلی پایین تر است و قابل ذکر است که در مدل فول پک این دستگاه اپراتور علاوه بر نقطه زن و اسکن، شعاع زن و حفره زن حرفه ای نیز خواهد داشت و نیازی به سیستم دیگری نخواهد بود.

 

فلزیاب Alpha SX9000 PRO

دستگاه فلزیاب Alpha SX9000 PRO آخرین محصول از سری دستگاه های SX شرکت AlphaDetectors می باشد. تنظیمات هوشنمد و کاملا اتوماتیک این طلایاب باعث می شود که حتی یک اپراتور آماتور هم بتواند بدون هیچ گونه آموزشی از آن استفاده کند. این دستگاه طلایاب گزینه های مختلفی برای همه نوع شرایط آب و هوایی و خاکی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور دارد و هوشمند بودن تنظیمات باعث کاهش چشمگیر خطای ناشی از اپراتور می شود. این گنج یاب در واقع رقیب سرسخت فلزیاب لورنز زد 2 ساخت شرکت DEEPMAX آلمان می باشد که هم از نظر عمق و هم از نظر تفکیک و اسکن یک سرور گردن از آن بالاتر است.

گنج یاب ALPHA SX9000 در دو مدل معمولی و پرو عرضه می شود که در در مدل پرو ، شعاع زن و حفره زن LEADER X6 نیز به پکیج این دستگاه اضافه می شود. به جرأت می توان گفت که ترکیب این دو طلایاب کاملا نیازهای یک کاوشگر حرفه ای را برطرف می کند و در هر نوع زمینی بهترین کارایی را ارائه می کند. در طراحی این گنج یاب و طلایاب از ریزپردازنده شرکت موتورولا آمریکا استفاده شده است و مونتاژ آن توسط دستگاه های تمام اتوماتیک در ترکیه و ایران انجام می شود و محصول انحصاری شرکت آلفا دتکتور می باشد.

 

نکات کاربردی برای خرید فلزیاب و گنج یاب:

قبل از خرید، تحقیق کنید و مدل های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.
با افراد باتجربه در زمینه گنج یابی صحبت کنید.
از یک فروشگاه معتبر خرید کنید.
گارانتی و خدمات پس از فروش را بررسی کنید.
قبل از استفاده از طلایاب و فلزیاب، حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
به قوانین و مقررات مربوط به کاوش در منطقه ای که می خواهید کاوش کنید توجه کنید.

گنج یاب

سخن پایانی:

انتخاب بهترین طلایاب و فلزیاب برای یافتن گنج و طلا به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و تحقیق کافی، می توانید طلایابی را انتخاب کنید که به شما در یافتن گنجینه های پنهان کمک کند. از شرکتی که دستگاه را خریداری میکنید باید برای شما در انواع زمین و لایه های مختلف خاک تست کند. طلایابی که خریداری میکنید باید عمق نفوذ بالای 2 متر را داشته باشد چون زیر 2 متر در خاک ایران جواب نمیدهد بیشتر گنج و ها و آثار در این عمق کاوش شده اند و چیز زیادی نمانده است.

توجه:

قبل از شروع کاوش، حتما با قوانین و مقررات مربوط به کاوش در منطقه ای که می خواهید کاوش کنید آشنا شوید.
به یاد داشته باشید که گنج یابی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. همیشه نکات ایمنی را رعایت کنید و از کاوش در مناطق خطرناک خودداری کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و فروش فلزیاب طلایاب و گنج یاب و اطلاع از قیمت فلزیاب و طلایاب و گنج یاب شرکت های معروف مثل Garret و OKMdetectors و Minelab و Noktadetectors و Fisher به وبسایت شرکت فلزیاب دتکتورها به آدرس https://detectorha.ir/metal-detector-price-list/ مراجعه کنید
همچنین برای راهنمایی بهتر جهت خرید فلزیاب و طلایاب و گنج یاب اصل همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش، میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید
شماره تماس: 09124732708

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *